علم و تکنولوژی

سازندگان یاکوزا: این سری باید به استفاده از موتور پایه خود ادامه دهد

کاگردان فنی مجموعه Like a Dragon به تازگی بیان نموده که این سری باید به استفاده از موتور بازی سازی مشهور خود یعنی دراگون ادامه دهد، اما کارکنان باید در خصوص گزینه های جایگزین نیز اطلاعات کسب نمایند.

11 فروردین 1403

آموزش ساخت تصویر با گوگل جمینی (بارد سابق)

اگر استفاده از ابزارهایی مانند Midjourney ،DALL-E یا Stable Diffusion برای تولید تصاویری مناسب با نیازهای شما بسیار پیشرفته یا گران هستند، می توانید از گوگل Gemini (گوگل بارد سابق) برای تولید تصویر هوش مصنوعی استفاده کنید. در زیر، نحوه تولید تصاویر هوش مصنوعی با استفاده...

26 بهمن 1402

گلکسی زد فلیپ 6 با باتری بزرگ تری راهی بازار می شود

طبق جدیدترین افشاگری ها، احتمالا گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 6 با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی عرضه خواهد شد. زمان احتمالی عرضه گلکسی زد فلیپ 6 و فولد 6 سامسونگ حدود ماه آگوست (تقریبا شش ماه دیگر) خواهد بود. با این حال، تا به امروز شایعات و اطلاعات جالبی از آن ها...

11 بهمن 1402

گوشی میان رده تازه هواوی در دنیای واقعی رؤیت شد، عکس

زومیت نوشت: تصاویر نو فاش شده از هواوی Enjoy 70 در دنیای واقعی، طراحی جلو و پشت این گوشی را با جزئیات بیشتر نشان می دهند.

12 آذر 1402

ویزیت رایگان آقای دکتر به عشق اهالی محل

بچه که بود هر وقت سؤال می کردند می خواهی چه کاره شوی بدون معطلی جواب می داد دکتر! دکتر شدن برایش رویایی نبود که با بزرگ شدن فراموش گردد. به همین دلیل دل به رویای پزشکی داد و سال های نوجوانی و جوانی اش را درس خواند.

22 خرداد 1402

در این اپلیکیشن با مردگان حرف بزنید!

اپلیکیشن Superchat با یاری هوش مصنوعی GPT-3.5 شرکت OpenAI به شما اجازه می دهد تا با شخصیت های گوناگونی حرف بزنید. Gorilla Technologies، سازنده این برنامه می گوید هدف آن ها افزایش دسترسی پذیری به هوش مصنوعی بوده است؛ چرا که همه مردم بلد نیستند با چت بات هایی مثل ChatGPT حرف...

30 فروردین 1402

کاوشگر قمرهای یخی مشتری (Juice) ، عکس های زیبای سلفی از خود ارسال کرد

کاوشگر قمرهای یخی مشتری (Juice) ESA در اعماق فضا در حال حرکت به سوی مشتری است و اولین عکس های سلفی خود را ارسال نموده است. تصاویر تازه که به وسیله دوربین مانیتورینگ Juice 1 (JMC1) در جلوی فضاپیما گرفته شده است، آرایه خورشیدی آن را نشان می دهد.

29 فروردین 1402

7 درایو DVD اکسترنال برتر برای مک بوک و اولترابوک7 درایو DVD اکسترنال برتر برای مک بوک و اولترابوک

از آن جایی که اولترابوک های باریک و به طور کلی مک بوک ها از درایور DVD بهره نمی برند، اگر کاربری بخواهد یک فایل یا اپلیکیشن را به وسیله دیسک به آن ها انتقال دهد کار بسیار سختی خواهد داشت چون مجبور خواهد شد آن اطلاعات را دانلود یا به وسیله فلش به سیستم منتقل...

18 فروردین 1402

تصمیم عجیب دولت انگلیس: ساخت راکتور هسته ای در ماه!

ایسنا نوشت: آژانس فضایی بریتانیا (UKSA) بیان کرد که مبلغ قابل توجهی را در پروژه شرکت رولزرویس برای فراوری انرژی هسته ای در ماه سرمایه گذاری خواهد نمود.

28 اسفند 1401

عیدی اول نوروز 1402 با بسته های عیدانه همراه اول

بسته های متنوع و بی سابقه عیدانه همراه اول به مناسبت نوروز 1402 اعلام شد.

28 اسفند 1401

مجموعه داستان خواب های کرم ابریشم منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، داستان های این مجموعه در ایران امروز و بین نسل های گوناگون رخ می دهد. انسان هایی که برای رسیدن به آنچه که موفقیت می پندارند کوشش می نمایند؛ اما چشم اندازی پیش روی خود ندارند.

25 اسفند 1401

هنرنمایی نو تلسکوپ جیمز وب ، شبکه های پیچیده گاز و غبار در کهکشان های نزدیک آشکار شد

محققان با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب اولین نگاه خود را به شکل گیری ستاره، گاز و غبار در کهکشان های نزدیک با وضوح بی سابقه در طول موج های فروسرخ تجربه می نمایند.

28 بهمن 1401

عکس ، پیکاپ غول پیکر چینی در خیابان های تهران!

گجت نیوز نوشت: پیکاپ راین رپچر به عنوان فورد رپتور چینی به خیابان های ایران آمد. در ادامه با مشخصات پیکاپ تازه خودروسازان راین آشنا خواهیم شد.

22 بهمن 1401

10 ویژگی که برای ارتقا لپتاپ باید به آنها توجه کنید

آیا با یک لپتاپ کار می کنید که فرسوده شده و برای سال های زیاد از آن کار کشیده اید و حالا قصد ارتقا لپتاپ را داشته و می خواهید یک لپتاپ قوی تر را بخرید؟ در این مطلب کوشش می کنیم به شما یاری نموده تا لپتاپی را بخرید که به ازای مبلغ پولی که هزینه می کنید، قابلیت...

13 بهمن 1401

تصویر بازسازی شده رامسس دوم را ببینید؛ ویژگی های عجیب و جالب فرعون مصر

کالبد شکافی دیجیتالی فرعون رامسس دوم مصر باستان برخی از ویژگی های شگفت انگیز را آشکار کرده است.

2 بهمن 1401

دستگاهی که هم شما و هم موبایل تان را شارژ می نماید!

یک شرکت آمریکایی، مجموعه ای شامل یک لیوان و پد شارژ بی سیم ارائه داده است که هم قهوه را داغ نگه می دارد و هم تلفن همراه را شارژ می نماید.

30 دی 1401

یکی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال دنیا نمی تواند رانندگی کند

بر اساس گزارش فوربس در سال 2022، کیلیان امباپه پنجمین فوتبالیست پرعایدی دنیا است. این نشریه بیان نمود که مهاجم پاری سن ژرمن و فرانسه بین می 2021 تا می 2022، 43 میلیون دلار به خانه برده است که 28 میلیون دلار از این عایدی حاصل عایدیهای میدانی بود.

24 دی 1401

سد شاه عباسی طبس ، نازک ترین سد دنیا

هنر وخلاقیت ایرانیان از دیر باز معروف و مشهور بوده است و اکنون نیز که ما کتاب تاریخ را ورق می زنیم روز به روز به عظمت و بزرگی هنرمندان ایران پی می بریم یکی دیگر از بناهای خارق العاده ای که از گذشتگان برای ما به یادگار مانده است، سد شاه عباسی می باشد که ارتفاعی...

15 دی 1401

نقض امنیت میلیون ها حساب کاربری اینستاگرام ، اطلاعات کاربران سال ها بدون رمزگذاری در اختیار کارمندان بود

فیس بوک در یک پست وبلاگی اعلام نمود که امنیت حساب های کاربری میلیون ها کاربر اینستاگرام به خطر افتاده است، این اتفاق پیش از ای نیز برای میلیون ها کاربر فیس بوک اتفاق افتاده بود.

10 دی 1401

عجیب ترین مراسم ازدواج سال در بریتانیا برگزار گردید، عروس و دامادی که روبات عکاس استخدام کردند

آیا حاضرید یک روبات عکاس استخدام کنید؟ این ریسکی است که یک زوج بریتانیایی انجام داده اند و ظاهرا موفقیت آمیز هم بوده است.

26 آذر 1401
تعداد: (156)