7 درایو DVD اکسترنال برتر برای مک بوک و اولترابوک7 درایو DVD اکسترنال برتر برای مک بوک و اولترابوک

به گزارش وبلاگ جعبه، از آن جایی که اولترابوک های باریک و به طور کلی مک بوک ها از درایور DVD بهره نمی برند، اگر کاربری بخواهد یک فایل یا اپلیکیشن را به وسیله دیسک به آن ها انتقال دهد کار بسیار سختی خواهد داشت چون مجبور خواهد شد آن اطلاعات را دانلود یا به وسیله فلش به سیستم منتقل کند. اما با وجود درایور DVD اکسترنال کاربر می تواند آن را مثل هارد اکسترنال به مک بوک یا اولترابوک خود متصل و به اطلاعات درون دیسک دسترسی پیدا کند. اگر در پی خرید یک درایو DVD اکسترنال خوب و باکیفیت هستید، در ادامه با ما همراه ما باشید.

7 درایو DVD اکسترنال برتر برای مک بوک و اولترابوک7 درایو DVD اکسترنال برتر برای مک بوک و اولترابوک

7 درایو DVD اکسترنال برتر برای مک بوک و اولترابوک

1. درایو DVD اکسترنال لایت آن مدل eBAU108

فهرست را با معرفی محصولی آغاز می کنیم که هم کیفیت ساخت بالایی دارد، هم توانسته نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و هم امکان اتصال به تلویزیون را دارد. این یعنی شما می توانید این محصول را حتی به تلویزیون متصل نموده و انواع و اقسام فایل های چند رسانه ای نظیر صدا، تصویر و فیلم را پخش و مشاهده کنید بدون اینکه احتیاج به هیچ وسیله دیگری وجود داشته باشد. علاوه بر تلویزیون، امکان اتصال این محصول به لپ تاپ هم وجود دارد تا بدین ترتیب در صورتی که لپ تاپ شما از درایو اینترنال به صورت پیش فرض بهره نمی برد بتوانید با یاری این محصول احتیاج خود را رفع کنید.

از جمله امکانات خوب این درایو DVD اکسترنال می توان به رایت هوشمند آن اشاره نمود که با استفاده از روش ها بهینه، اطلاعات را با بالاترین کیفیت بر روی دیسک ها رایت می نماید تا بدین ترتیب دیگر نگرانی از بابت خراب شدن فایل های رایت شده روی DVD نداشته باشید. فناوری هوشمند Smart-X هم یکی دیگر از فناوری های به کار رفته در این محصول است که در صورت دیدنی فیلم، صدا را کاهش داده و در زمانی هم که به رایت کردن اطلاعات احتیاج است، با بیشترین سرعت کار می نماید. بنابراین مطابق با نوع و کیفیت دیسک، حداکثر سرعت خواندن و انتقال داده ها را در هنگام رایت به شما می دهد و با هماهنگ و یکنواخت کردن سرعت چرخش دیسک باعث می شود کمترین صدا و لرزش ایجاد شود. این یعنی شما همواره برترین کیفیت و سرعت خواندن اطلاعات و کم صداترین عمل را از این محصول شاهد خواهید بود.

این دستگاه بعلاوه بسیار باریک بوده (1.32 سانتی متر ضخامت) و فقط 220 گرم وزن دارد که این یعنی به سادگی می توانید بدون احتیاج به کیف، آن را حمل کنید. این محصول احتیاجی به نرم افزار ندارد و فقط کافی است آن را به سیستم متصل کنید تا آماده به کار شود.

2. درایو ترنسند مدل TS8XDVDS-K

دومین محصول این فهرست از شرکت معروف و خوش آوازه ترنسند است؛ TS8XDVDS-K که با قیمت مناسبی که دارد می تواند در صورت عدم پشتیبانی لپ تاپ یا مک بوک تان از درایو اینترنال رفع کند. این محصول از این جهت می تواند یک انتخاب مناسب باشد که فقط 246 گرم وزن دارد و این یعنی بدون اینکه احتیاجی به خرید یک کیف مجزا داشته باشید می توانید آن را درون همان کیف لپ تاپ با خود حمل نموده و همه جا از آن بهره ببرید. این درایو از پلاستیک ساخته شده و قسمت پشتی آن هم دارای پدهای برچسبی برای ایجاد فاصله با سطح زیری است تا به راحتی بتوانید دیسک را درون ان قرار دهید.

این محصول برای اینکه لپ تاپ شما را شناسایی کند به هیچ نرم افزار خاص و بعلاوه آداپتور برای برق رسانی احتیاجی ندارد و فقط کافی است آن را به وسیله کابل USB که به همراه آن وجود دارد به لپ تاپ خود متصل کنید. پس از آن عملیات شناخت درایو به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و چند ثانیه بعد محصول آماده به کار در اختیارتان قرار خواهد گرفت. این دستگاه زیبا به راحتی از نسخه های مختلف ویندوز و سیستم عامل مک پشتیبانی می نماید.

3. درایو DVD اکسترنال ام اس آی مدل ECD-819

یکی از باریک ترین درایوهای DVD اکسترنال موجود در بازار، محصولی است ساخت MSI با شماره مدل ECD-819 که البته علی رغم ضخامت پایین، وزن آن از دو مدل بالا به مراتب بیشتر است و به 400 گرم می رسد. با این حال با ضخامت تنها 1.62 سانتی متر، باز هم در جابه جایی آن به هیچ مشکل خاصی بر نخواهید خورد. حتی درون خود درایو یک محل برای تعبیه کابل USB هم در نظر گرفته شده تا دیگر احتیاجی نباشد کابل را در یک بخش دیگر قرار دهید.

این محصول از فناوری Smart-X هم بهره می برد که قادر است نوع فعالیتی که در حال اجرا دادن با آن هستید را شناسایی نموده و متناسب با آن، سرعت و صدای چرخش دیسک را تنظیم کند. بدین ترتیب شما هنگام رایت بیشترین سرعت و کیفیت و هنگام دیدنی یک محتوا هم کمترین صدا را دریافت خواهید کرد. این درایو به آداپتور برای برق رسانی احتیاجی ندارد و انرژی مورد احتیاجش را به وسیله یک کابل USB که به همراه آن وجود دارد دریافت می نماید. بنابراین فقط کافی است آن را به سیستم متصل نموده و باقی کار را به ویندوز یا مک بسپارید تا آن را شناسایی نمایند. پس از انجام عملیات شناسایی، درایو برای استفاده در اختیارتان خواهد بود. این محصول یکی از پرطرفدارترین درایوهای موجود در وبلاگ جعبه است که توانسته نظر مثبت بسیاری از کاربران را هم به جلب کند.

4. درایو اچ پی مدل GP70N

اگر در پی خرید یک درایو اکسترنال بسیار باکیفیت، زیبا و خوش ساخت از یک شرکت خوش نام و معروف یعنی HP هستید، به نظر می رسد با وجود درایو DVD اکسترنال اچ پی مدل GP70N، احتیاجی به محصول دیگر نخواهید داشت. این محصول فوق العاده باکیفیت است به گونه ای که با لمس آن، کیفیت ساخت بالایش کاملا شما را مجذوب خود می نماید. این کیفیت ساخت بالا باعث استحکام خوب این محصول هم شده تا بدین ترتیب به خاطر وزن پایین (270 گرم) و ضخامت کم (1.44 سانتی متر) به راحتی بتوانید آن را درون کیف لپ تاپ قرار داده و هر جایی که مد نظر دارید با خود به همراه داشته باشید.

این DVD درایو با تقریبا تمام سیستم عامل ها سازگاری دارد و اگر لپ تاپی با حداقل 256 مگابایت حافظه رم و حداقل پردازنده پنتیوم با فرکانس 2.4 گیگاهرتز دارید، می توانید بدون مشکل از آن بهره ببرید که این یعنی عملا اگر هر سیستمی از سال 2010 به بعد داشته باشید، این درایو بدون مشکل شما را همراهی خواهد نمود. برای کار کردن با آن هم احتیاجی به یک اپلیکیشن یا آداپتور برای برق رسانی نیست چون فقط باید کابل USB آن را به سیستم متصل کنید تا عملیات شناسایی به صورت اتوماتیک به وسیله سیستم صورت بگیرد.

5. درایو DVD اکسترنال ایسوس مدل SDRW-08D2S-U Lite

یکی از پرطرفدارترین درایورهای اکسترنال موجود در بازار، درایو DVD اکسترنال ایسوس مدل SDRW-08D2S-U Lite است محصولی با سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالا که قابلیت نوشتن و خواندن هم روی CD و هم روی DVD را به شما می دهد. بنابراین اگر لپ تاپ شما از درایو نوری اینترنال پشتیبانی نمی نماید می توانید با خرید این محصول احتیاج خود را به برترین شکل ممکن رفع کنید.

درایو DVD اکسترنال ایسوس مدل SDRW-08D2S-U Lite ابعاد بسیار مناسبی دارد و وزن آن هم فقط به 280 گرم می رسد. این یعنی به راحتی می توانید آن را با خود حمل کنید. کیفیت ساخت آن هم به لطف استفاده از پلاستیک باکیفیت به گونه ای است که خطری از بابت خراب شدن آن شما را تهدید نخواهد نمود. از جمله قابلیت های مجذوب کننده این محصول می توان به شیاری در کناره دستگاه اشاره نمود که به خروج دیسک بدون احتیاج به انرژی الکترونیکی یاری می نماید که می تواند بسیار کاربردی باشد. در بازه قیمتی کمتر از 2 میلیون تومان، این محصول یکی از پرطرفدارترین درایوهای اکسترنالی است که می توانید بخرید.

6. درایو ایسوس مدل ZenDrive U8M (SDRW-08U8M-U)

اگر برایتان مهم است درایو اکسترنالی که خریداری می کنید علاوه بر کیفیت بالا، زیبایی محصورنماینده ای هم داشته باشد، درایو DVD اکسترنال ایسوس مدل ZenDrive U8M (SDRW-08U8M-U) برای شما ساخته شده است. یک درایو فوق العاده زیبا و چشم نواز که البته قیمت به مراتب بالاتری هم از درایو SDRW-08D2S-U Lite که در بالا معرفی نموده ایم دارد. این محصول از لحاظ قابلیت ها و امکانات تفاوت خیلی چشمگیری با مدل بالایی ندارد جز اینکه با 230 گرم وزن، به صورت محسوسی سبک تر و با طراحی صاف پنل بالایی، به شکل قابل توجهی زیباتر و ظریف تر است.

این محصول جنس بسیار خوب و باکیفیتی دارد که باعث می شود در درازمدت و یا هنگام جابه جایی حتی بدون محافظ آسیبی به آن وارد نشود. علاوه بر این ها، نوع اتصال آن با دستگاه منبع هم به وسیله پورت USB-C صورت می گیرد که برای دستگاه های جدیدتر نظیر مک بوک یک مزیت بزرگ محسوب می شود. این محصول اگرچه قیمت بالایی دارد اما ظاهر زیبا و بهره مندی از پورت USB-C باعث شده ارزش خرید آن هم تا حدودی بالا باشد.

7. درایو DVD اکسترنال لنوو مدل DB65

در نهایت اما می رسیم به گران قیمت ترین محصول موجود در این فهرست که از برند خوب لنوو است. از آن جایی که عادت داشتیم محصولات برند لنوو را با قیمت مناسب و مشخصات فنی عالی ببینیم، این برچسب قیمتی شاید برایتان کمی عجیب باشد اما باید بگوییم با یکی از مرغوب ترین و باکیفیت ترین درایوهای اکسترنال روبرو هستیم که هم دوام فوق العاده بالایی دارد و هم کارایی آن بی نظیر است. این محصول که فقط 200 گرم وزن دارد، به سادگی قابل حمل و جابه جایی است و اصلا از این بابت مشکل ساز نمی شود.

از جمله امکاناتی که این محصول ارائه می نماید می توان به رایت با سرعت عالی و کیفیت بسیار بالا چه روی CD و چه روی DVD، پخش ویدیو و نصب نرم افزار، ارائه یک اپلیکیشن خوب برای رایت محتوا روی دیسک درون بسته بندی، ضخامت کم، پشتیبانی از استانداردهای USB 2.0 و USB 3.0، زمان دسترسی به DVD و CD به ترتیب 160 و 140 میلی ثانیه، سازگار با انواع و اقسام سیستم عامل ها از جمله مک و… اشاره نمود.

سوالات متداول درباره درایو DVD اکسترنال

آیا برای استفاده از درایو DVD اکسترنال احتیاجی به نرم افزار است؟

معمولا خیر. فقط کافی است دستگاه را به وسیله کابلی که به همراه دارد به سیستم متصل و پس از انجام شناسایی از آن بهره ببرید.

آیا برای استفاده از درایو DVD اکسترنال احتیاجی به آداپتور است؟

معمولا درایوهای DVD اکسترنال احتیاجی به آداپتور ندارند و انرژی مورد احتیاج خود را به وسیله همان اتصال USB به سیستم دریافت می نمایند.

آیا می توان درایوهای DVD اکسترنال را به تلویزیون هم متصل کرد؟

بعضی از محصولات امکان اتصال به تلویزیون را هم دارند و می توانید به راحتی آن ها به تلویزیون متصل نموده و محتوای مورد نظر را دیدن کنید. برای کسب اطلاعات در این رابطه باید دفترچه راهنمای محصول به دقت مطالعه شود.

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 درایو DVD اکسترنال برتر برای مک بوک و اولترابوک7 درایو DVD اکسترنال برتر برای مک بوک و اولترابوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 درایو DVD اکسترنال برتر برای مک بوک و اولترابوک7 درایو DVD اکسترنال برتر برای مک بوک و اولترابوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید