هنرنمایی نو تلسکوپ جیمز وب ، شبکه های پیچیده گاز و غبار در کهکشان های نزدیک آشکار شد

به گزارش وبلاگ جعبه، محققان با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب اولین نگاه خود را به شکل گیری ستاره، گاز و غبار در کهکشان های نزدیک با وضوح بی سابقه در طول موج های فروسرخ تجربه می نمایند.

هنرنمایی نو تلسکوپ جیمز وب ، شبکه های پیچیده گاز و غبار در کهکشان های نزدیک آشکار شد

به گزارش وبلاگ جعبه و به نقل از آژانس فضایی اروپا، این داده ها مجموعه ای اولیه از 21 مقاله تحقیقاتی را امکان پذیر نموده است که بینش جدیدی در خصوص چگونگی تأثیر بعضی از کوچک ترین فرآیندهای در کیهان (شروع شکل گیری ستاره ها) بر تکامل بزرگ ترین اجرام کیهان ما ارائه می دهد.

بزرگ ترین آنالیز کهکشان های نزدیک در اولین سال عملیات علمی جیمز وب به وسیله فیزیک با وضوح بالا در کهکشان های نزدیک (PHANGS) انجام می گردد که بیش از 100 محقق از سراسر دنیا را شامل می گردد.

رصدهای وب به وسیله جانیس لی، دانشمند ارشد رصدخانه جمینی در NOIRLab بنیاد ملی علوم ایالات متحده و یک ستاره شناس وابسته در دانشگاه آریزونا در توسان راهنمایی می گردد.

این تیم در حال مطالعه نمونه متنوعی از 19 کهکشان مارپیچی است و در چند ماه اول عملیات علمی وب، رصدهایی از پنج مورد از این اهداف اجرا شده است: M74، NGC 7496، IC 5332، NGC 1365، و NGC 1433.

تصاویر ابزار مادون قرمز میانی وب (MIRI) وجود شبکه ای از ویژگی های بسیار ساختاریافته را در این کهکشان ها نشان می دهد؛ حفره های درخشان غبار و حباب های غاردار عظیمی از گاز که بازوهای مارپیچی را می پوشانند. در بعضی از منطقه ها کهکشان های نزدیک مشاهده شده، این شبکه از ویژگی ها، به نظر می رسد که از پوسته ها و حباب هایی که ستاره های جوان انرژی آزاد می نمایند، ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

  • تصویری خیره نماینده از جدیدترین نگاه جیمز وب به هستی | دنیا فوق العاده بزرگی است!

قابلیت های قدرتمند مادون قرمز وب می تواند از میان گرد و غبار عبور کند تا قطعات گمشده پازل را به هم متصل کند.

مطالعه این فعل و انفعالات در برترین مقیاس ها می تواند به ارائه بینشی در خصوص تصویر بزرگتر از چگونگی تکامل کهکشان ها در طول زمان یاری کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "هنرنمایی نو تلسکوپ جیمز وب ، شبکه های پیچیده گاز و غبار در کهکشان های نزدیک آشکار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرنمایی نو تلسکوپ جیمز وب ، شبکه های پیچیده گاز و غبار در کهکشان های نزدیک آشکار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید