سلامتی و پزشکی

خاطرات ناصرالدین شاه در لندن؛ می شد سیصدهزار دختر خوشگل انتخاب کرد!

سومین سفر ناصرالدین شاه به اروپا در فروردین سال 1268 شمسی شروع شد؛ او در این سفر ابتدا به روسیه رفت و سپس راهی کشور های آلمان، هلند، بلژیک و انگلستان شد.

29 شهریور 1402

ویزیت رایگان آقای دکتر به عشق اهالی محل

بچه که بود هر وقت سؤال می کردند می خواهی چه کاره شوی بدون معطلی جواب می داد دکتر! دکتر شدن برایش رویایی نبود که با بزرگ شدن فراموش گردد. به همین دلیل دل به رویای پزشکی داد و سال های نوجوانی و جوانی اش را درس خواند.

22 خرداد 1402

مادران باردار صبحانه چه بخورند؟

متخصص طب سنتی گفت: در بحث باروری نظم در تغذیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. باید این را در نظر داشته باشیم که صبحانه ملکه وعده هاست و هیچگاه نباید حذف گردد.

20 خرداد 1402

10 صحنه به یادماندنی ورود ضدقهرمان در سریال های تلویزیونی

پردازش شخصیت ضدقهرمان تلویزیونی فراموش نشدنی و ماندگار که بتواند تماشاگران را برای سال های سال درگیر کند، کار آسانی نیست. تحقق این امر مستلزم این است که چیزهای زیادی درست و دقیق پیش برود، از انتخاب بازیگر مناسب برای ایفای این نقش گرفته تا برقراری ارتباط...

31 اردیبهشت 1402

در این اپلیکیشن با مردگان حرف بزنید!

اپلیکیشن Superchat با یاری هوش مصنوعی GPT-3.5 شرکت OpenAI به شما اجازه می دهد تا با شخصیت های گوناگونی حرف بزنید. Gorilla Technologies، سازنده این برنامه می گوید هدف آن ها افزایش دسترسی پذیری به هوش مصنوعی بوده است؛ چرا که همه مردم بلد نیستند با چت بات هایی مثل ChatGPT حرف...

30 فروردین 1402

مجموعه داستان خواب های کرم ابریشم منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، داستان های این مجموعه در ایران امروز و بین نسل های گوناگون رخ می دهد. انسان هایی که برای رسیدن به آنچه که موفقیت می پندارند کوشش می نمایند؛ اما چشم اندازی پیش روی خود ندارند.

25 اسفند 1401

مسمومیت مجدد دانش آموزان در تبریز، انتقال 37 نفر به مراکز درمانی

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی، از بروز علائم مسمومیت در 37 دانش آموز تبریزی اطلاع داد.

14 اسفند 1401

پوشش نو بیمه ای برای بیماران دیابتی و پرفشاری خون

رییس گروه داروی دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، از افزایش پوشش هزینه دارو های مورد احتیاج بیماران دیابتی و پرفشاری خون در صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج اطلاع داد.

21 بهمن 1401

حرفه ای ها در بازار زمستانی رهن مسکن

صاحبخانه هایی که در زمستان وارد بازار اجاره می شوند، رهن را به اجاره ترجیح می دهند. البته این در شرایطی است که آن ها بازار را به خوبی بشناسند و جزو صاحبخانه های حرفه ای به حساب بیایند. برای همین در این فصل بازار رهن نسبتا داغ است. اگر بخواهید در منطقه ها...

19 بهمن 1401

کدام افزودنی های غذایی مجاز هستند

مینا کاویانی گفت: قرن ها است که برخی از افزودنی های غذایی نظیر نمک در انواع گوشت و ماهی های نمک سود و شکر در مربا و مارمالاد، برای نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

13 بهمن 1401

معرفی زیباترین آبشارهای ایران ، زیبایی و شکوه آبشارها

سفر به طبیعت و تماشای منظره ها مجذوب کننده و چشم نواز آن می تواند پس از روزهای متمادی کار و کوشش برای ما لذت بخش و همراه با آرامش باشد. این جاذبه های طبیعی زیبا در کشور ما به وفور وجود دارد و نیازی نیست برای تماشای آن ها وقت و هزینه زیادی را صرف سفرهای خارجی...

11 بهمن 1401

یکی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال دنیا نمی تواند رانندگی کند

بر اساس گزارش فوربس در سال 2022، کیلیان امباپه پنجمین فوتبالیست پرعایدی دنیا است. این نشریه بیان نمود که مهاجم پاری سن ژرمن و فرانسه بین می 2021 تا می 2022، 43 میلیون دلار به خانه برده است که 28 میلیون دلار از این عایدی حاصل عایدیهای میدانی بود.

24 دی 1401

خواص باورنکردنی موز سیاه شده

نقاط سیاه روی موز های سالم دارای نوعی پروتئین است که به کاهش رشد سلول های تومور و سرطان یاری می نماید. موز ها مقدار زیادی فیبر دارند که برای حفظ سلامت بدن مفید است.

14 دی 1401

شرح معاون شهردار در خصوص سرنوشت یاورشهر جاجرود ، دانشگاه شهیدبهشتی همکاری لازم را ندارد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: به رغم استقرار بهره بردار، مددکاران و پزشکان برای فعالیت یاورشهر جاجرود اما دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اعطای مجوز فعالیت برای این مرکز همکاری لازم را ندارد.

9 دی 1401

با این ترفندها در کمتر از 30 ثانیه بخوابید

ممکن است برخی شب ها خوابتان نبرد و به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید راحت و سریع بخوابید.

10 آذر 1401

حفاظت ویژه از درختان باغ تاریخی نیاوران

درختان باغ تاریخی نیاوران با نظارت واحد پشتیبانی باغ موزه مجموعه نیاوران با انجام عملیات رنگ آمیزی، درمقابل آسیب های محیطی و جوی ایمن شدند.

19 آبان 1401

یک پرسش داغ: مسواک زدن پیش یا پس از صبحانه؟

همه می دانند که باید دست کم دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید: یک بار در صبح و یک بار پیش از خواب. با این وجود، زمانی که نوبت به مسواک صبحگاهی می رسد بهتر است پیش از صبحانه مسواک بزنید یا پس از صبحانه؟ حقیقت این است که مطالعات کمی به این پرسش پرداخته...

17 آبان 1401

خبر شوکه کننده ستاره فوتبال دنیا برای طرفداران ، من به سرطلان مبتلا شدم!

گلر با سابقه تیم ملی فوتبال آلمان از ابتلای خود به بیماری سرطان اطلاع داد.

11 آبان 1401

نحوه تاثیر رژیم غذایی شما بر سیاره زمین

کسانی که دوستدار محیط زیست هستند ممکن است بدانند که بادام یک محصول پر آب است، مزارع پرورش ماهی آب را آلوده می نمایند یا این که مصرف گوشت گاو باعث تخریب جنگل ها می گردد. با این وجود، نتیجه مطالعه ای که به تازگی انجام شده نشان داد که تاثیر رژیم غذایی ما بر...

6 آبان 1401

احساس شادی واقعی با خنده مصنوعی

شکل دادن گونه ها به حالت لبخند، باعث افزایش احساس شادی می گردد.

30 مهر 1401
تعداد: (191)