حرفه ای ها در بازار زمستانی رهن مسکن

به گزارش وبلاگ جعبه، صاحبخانه هایی که در زمستان وارد بازار اجاره می شوند، رهن را به اجاره ترجیح می دهند. البته این در شرایطی است که آن ها بازار را به خوبی بشناسند و جزو صاحبخانه های حرفه ای به حساب بیایند. برای همین در این فصل بازار رهن نسبتا داغ است. اگر بخواهید در منطقه ها مرکزی تهران یک واحد 100متری دو خوابه را که امکاناتی نظیر آسانسور، انباری و پارکینگ دارد رهن کنید، باید حداقل 650میلیون تومان پول داشته باشید.

حرفه ای ها در بازار زمستانی رهن مسکن

به گزارش روزنامه هفت صبح، این قیمت برای ساختمانی است که 16سال از زمان ساختش می گذرد و نوسازی هم در آن صورت نگرفته، اما دسترسی خوبی به مرکز شهر دارد. رهن خانه هایی که پس از سال 1395 ساخته شده اند، بیشتر از این حرف هاست و ممکن است به بالای یک میلیارد تومان هم برسد. اما در شهر های دیگر، حداقل اندازه رهن نصف تهران است و در بیشتر شهرها، اگر بخواهید ساکن یک خانه 100متری دو خوابه باشید که فول امکانات است در منطقه ها مرکزی و مشهور قرار گرفته، باید حداقل 300میلیون تومان هزینه کنید.

البته در مانند اهواز با 270میلیون هم می توانید سراغ رهن واحد های مسکونی با مشخصاتی که گفتیم بروید. بعد از تهران بالاترین قیمت ها برای رهن خانه در بین کلانشهر های کشور متعلق به مشهد است. خانه 100متری دو خوابه در این شهر، دست کم 380میلیون تومان بابت ودیعه احتیاج دارد. بالاترین اندازه رهن در محلات میانه این شهر 600میلیون تومان است که به واحدی نوساز و فول امکانات تعلق دارد. در کرج که رتبه سوم را به خود اختصاص داده؛ حداقل باید 350میلیون تومان در جیب داشته باشید.

تهران؛ از 650میلیون

برای اجاره واحدی 100متری در بهجت آباد که سال 1385 ساخته شده و دو خوابه است باید 650میلیون تومان هزینه کنید. این خانه در طبقه دوم از ساختمانی پنج طبقه قرارگرفته و به آسانسور، پارکینگ و انباری مجهز است. این خانه بالکن دارد و دسترسی آن خوب توصیف شده و ضمناً نور آن زیاد است. برای اینکه بتوانید در خیابان طالقانی واحدی فول امکانات اجاره کنید که سال 1390 ساخته شده و دو خوابه است، به 700میلیون تومان پول احتیاج دارید.

این واحد در طبقه اول قرار گرفته و دسترسی آن به ایستگاه مترو آسان است. در یوسف آباد با 950میلیون تومان می توانید یک واحد 100متری دو خوابه را اجاره کنید که همین سال جاری ساخته شده و در طبقه دوم ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته است. این خانه آسانسور، پارکینگ و انباری دارد و کلید نخورده است و ضمناً می توانید از بالکن آن هم استفاده کنید. در کریمخان برای رهن واحدی با همین متراژ که در طبقه دوم قرار گرفته و هم آسانسور و هم پارکینگ و انباری دارد، باید یک میلیارد تومان پول بدهید.

این واحد سال 1397 ساخته شده و بالکن دارد و به مترو و بی آر تی هم نزدیک است. اندازه رهن معین شده برای یک خانه 100متری در خیابان بهارشمالی 770میلیون تومان است. این خانه در سال 1385 ساخته شده و در طبقه پنجم قرار گرفته است و به بالکن مجهز است. خانه ای 100متری در خیابان فرصت که سال جاری ساخته شده با 950میلیون تومان قابل رهن است. این خانه دو خوابه است و در طبقه دوم قرار گرفته و از همه امکانات رفاهی برخوردار است. هر دو اتاق کمد دیواری دارند و یکی از آن ها مستر است و ضمناً نور آن ها هم خوب است.

مشهد؛ از 380 میلیون

اگر 390میلیون تومان پول داشته باشید، می توانید در خیابان الهیه مشهد یک واحد 100متری و دو خوابه رهن کنید که سال 1395 ساخته شده است. این خانه در طبقه دوم از ساختمانی چهار طبقه قرار گرفته و به آسانسور، انباری و پارکینگ مجهز شده است. نور این واحد زیاد است و دسترسی آن به امکانات رفاهی و وسایل نقلیه عمومی خوب توصیف شده. هر دو اتاق این خانه کمد دیواری دارند. خانه ای 100متری در خیابان صیادشیرازی که سال 1390 ساخته شده و دو خوابه است، 500 میلیون رهن داده می گردد.

این واحد در طبقه سوم قرار گرفته و فول امکانات است و به تازگی در آن بازسازی انجام شده و با خانه های نو مو نمی زند. یکی از اتاق ها مستر است و تراس بزرگی هم دارد. یک واحد 16سال ساخت در خیابان هفت تیر که دو اتاق دارد و 101متر است، 380 میلیون تومان به عنوان ودیعه پول می خواهد. این خانه در طبقه چهارم قرار گرفته و دارای امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ است. واحدی که حرفش را می زنیم نوسازی نشده و زمان در آن در دهه 80 متوقف شده است.

اما در عوض پنجره های بزرگی دارد که نور را به داخل خانه می آورند. اگر بخواهید واحدی با این متراژ در خیابان بهشتی اجاره کنید، باید 600 میلیون تومان هزینه کنید. این خانه دو خوابه است و در طبقه دوم از ساختمانی چهار طبقه قرار گرفته و همین سال جاری هم ساخته شده است.

از مزایای چنین واحدی می توان به مستر بودن اتاق خواب ها و کمد دیواری بزرگ و بالکن قابل چیدمان اشاره نمود. اگر بخواهید در خیابان جانباز خانه رهن کنید، باید برای یک 100متری دو خوابه و فول امکانات 400میلیون تومان پول بدهید. این واحد در طبقه پنجم قرار گرفته و تک واحدی است و ضمناً کمددیواری های جاداری دارد.

کرج؛ از 350 میلیون

یک واحد مسکونی 100متری که در سال 1395ساخته شده و در گوهردشت واقع شده است، 400میلیون تومان رهن داده می گردد. این خانه دو اتاق خواب دارد و در طبقه سوم از ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته است. واحدی که آگهی شده از امکاناتی نظیر انباری، پارکینگ و آسانسور برخوردار است و تراس دارد و ضمناً جزو خانه های آفتابگیر به شمار میرود. در گلشهر با 370میلیون تومان می گردد یک واحد نوساز 100متری و دو خوابه رهن کرد که در طبقه ششم قرار گرفته و از آسانسور، انباری و پارکینگ بهره برده است. این خانه رو به آفتاب است و در ضد سرقت و بالکن نسبتا بزرگ دارد و پنجره هایش هم قدی هستند.

فقط ممکن است مجبور شوید هزینه زیادی را بابت خرید پرده برای چنین واحدی در نظر بگیرید. در عظیمه برای رهن واحدی با متراژ موردنظر ما 630 میلیون تومان پول احتیاج است. این واحد در سال 1392 ساخته شده و در طبقه سوم قرار گرفته. اگر می خواهید از امکانات آن بپرسید باید بگوییم که دارای همه امکانات رفاهی است و در یک فرعی دنج قرار گرفته و بالکن و کمد دیواری و اتاق مستر دارد. با پرداخت 350 میلیون تومان به عنوان رهن می توانید واحدی 100متری و دو خوابه در منظریه رهن کنید.

این واحد سال 1401 ساخته شده و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد و می توانید از بالکن آن هم استفاده کنید. خانه ای که در موردش صحبت می کنیم کمد دیواری طبقه بندی شده برای هر دو اتاق دارد و نورش هم خوب است. رهن معین شده برای خانه 100متری در جهانشهر، 500میلیون تومان است. یک دهه از ساخت این ساختمان گذشته، اما امکاناتش کامل است و پنجره های بزرگی دارد و به طور کلی می توان گفت که معماری داخلی آن جای تعریف دارد. این واحد دارای بالکن نسبتا بزرگ است و هر دو اتاقش کمد دارد و در یک فرعی دنج قرار گرفته است.

اصفهان؛ از 300 میلیون

برای اینکه بتوانید یک واحد 100 متری دو خوابه در خیابان لاهور یا همان بزرگمهر اصفهان رهن کنید، باید 500 میلیون تومان پول بدهید. این خانه چهار سال قبل ساخته شده و در طبقه سوم از ساختمانی شش طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است. سالن این خانه پرده خور زیادی دارد و نورش زیاد است. یکی از خوبی های چنین واحدی می تواند کمد دیواری های بزرگ و جادارش باشد. با 330 میلیون تومان می توانید خانه 100 متری را در خیابان اشراق رهن کنید که یک خواب آن مستر است و در طبقه سوم قرار گرفته.

این خانه آسانسور، انباری و پارکینگ دارد و در منطقه ای دنج قرار گرفته. در خیابان جابری انصاری رهن واحد 100 متری دو خوابه و فول امکانات، 350میلیون تومان پول می خواهد. این خانه ساخت سال 1395 است و نور زیادی ندارد و بیشتر به کار کسانی می آید که دنبال یک فضای دنج و کم نور در خانه می گردند. معماری داخلی خانه خوب است و بالکن جاداری دارد. برای اینکه بتوانید در منطقه ملک شهر خانه رهن کنید، باید 300میلیون تومان ودیعه بدهید. این واحد مسکونی دو خوابه است و درسال 1388 ساخته شده است.

واحدی که آگهی شده در طبقه سوم قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد و دسترسی آن به مراکز اصلی شهر بسیار خوب توصیف شده. برای اینکه بتوانید واحدی 100متری رهن کنید که پنج سال از زمان ساخت آن گذشته است و دو خواب دارد که یکی از آن ها مستر است، باید 550 میلیون تومان به حساب صاحبخانه بریزید. این خانه در طبقه دوم قرار گرفته و آسانسور، پارکینگ و انباری هم دارد و می توانید از بالکن هم استفاده کنید.

شیراز؛ از 320 میلیون

رهن درنظر گرفته شده برای خانه ای 100متری در عفیف آباد شیراز 650 میلیون تومان است. ساختمان در سال 1397ساخته شده و چهار طبقه است و خانه ای که آگهی شده دو اتاق خواب دارد و در طبقه دوم قرار گرفته. این واحد مسکونی دارای امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ است و دسترسی محلی آن خوب است و ضمناً محله هم سرسبز و پردرخت است. برای اینکه بتوانید خانه ای 100متری با دو اتاق را در معالی آباد رهن کنید که در سال 1393 ساخته شده باید 500 میلیون تومان بابت رهن کنار بگذارید.

این واحد مسکونی در طبقه سوم از ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته و به آسانسور، انباری و پارکینگ مجهز است و نگهبان 24ساعته دارد و نور آن بسیار خوب توصیف شده. ویوی این ساختمان عالی است. برای رهن خانه ای با همین متراژ که سال 1398 ساخته شده، 320میلیون تومان رهن داده می گردد. این واحد در طبقه سوم قرار گرفته و آسانسور، پارکینگ و انباری دارد. این خانه نور زیادی ندارد. در همان حوالی واحدی 98متری آگهی شده که 330میلیون تومان رهنش است.

این خانه دو اتاق دارد و در طبقه دوم قرار گرفته و همه امکانات مورد احتیاج را به اضافه بالکنی جادار و کمد دیواری در هر دو اتاق خواب دارد. در گلدشت واحدی برای رهن آگهی شده که در طبقه همکف قرار گرفته و دو اتاق دارد. این خانه هشت سال قبل ساخته شده و امکاناتی نظیر آسانسور، انباری و پارکینگ دارد.

ساختمان در محله ای آرام و دنج و پر از درخت قرار گرفته است. اگر 450میلیون تومان پول داشته باشید می توانید در منطقه تاچارا خانه ای با این متراژ را رهن کنید. این واحد در سال 1395 ساخته شده و در طبقه دوم قرار گرفته است و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد. نورگیر خانه خوب است و پرده های زیادی می خورد.

اهواز؛ از 270میلیون

یک خانه 100متری با دو اتاق خواب که در سال 1401 ساخته شده، 400 میلیون تومان رهن داده می گردد. این واحد مسکونی در کیان آباد اهواز قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد. این خانه در طبقه دوم است و پنجره های قدی دارد و نور زیادی به آن وارد می گردد و کمد دیواری بزرگی دارد. با 270میلیون تومان می گردد یک خانه 100 متری و یک سال ساخت را اجاره کرد که در طبقه اول قرار گرفته و فول امکانات است. این واحد نه تنها نور خوبی دارد بلکه از یک بالکن دلباز بهره برده و آشپزخانه اش پر از کابینت است.

در بین آگهی ها به واحدی 100متری برخوردیم که در کیانپارس واقع شده و 11ساله و دو خوابه است. این خانه در طبقه پنجم از ساختمانی پنج طبقه واقع شده است و امکاناتش شامل انباری، پارکینگ و تراس نسبتا بزرگ است. یکی از اتاق های واحد موردنظر مستر است و پنجره ها سرتاسری هستند و باید هزینه جداگانه ای برای خرید پرده در نظر بگیرید. رهن واحدی با این متراژ در زیتون کارمندی که سال 1398 ساخته شده، 350میلیون تومان است.

این واحد مسکونی در طبقه پنجم قرار گرفته و برای رسیدن به آن می توانید از آسانسور استفاده کنید، لوازم اضافی را در انباری بگذارید و ماشینتان را هم در پارکینگ پارک کنید. اگر 300میلیون تومان هزینه کنید می توانید واحدی 100متری و دو خوابه را در باهنر رهن کنید که در طبقه دوم از ساختمان پنج طبقه قرار گرفته است. این ساختمان دارای امکاناتی نظیر پارکینگ، آسانسور و انباری است و در حقیقت می توانید دو خودرو را در پارکینگ بگذارید.

منبع: فرارو

به "حرفه ای ها در بازار زمستانی رهن مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرفه ای ها در بازار زمستانی رهن مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید