احساس شادی واقعی با خنده مصنوعی

به گزارش وبلاگ جعبه، شکل دادن گونه ها به حالت لبخند، باعث افزایش احساس شادی می گردد.

احساس شادی واقعی با خنده مصنوعی

هنگامی که احساس ناراحتی می کنید، لبخند زدن شاید آخرین چیزی باشد که به فکرتان می رسد؛ اما بر اساس مطالعه ای تازه، شکل دادن گونه ها به حالت لبخند باعث می گردد احساس شادی بیشتری داشته باشید.

آیا لبخند مصنوعی می تواند حال شما را بهتر کند؟ این سوال مدت ها است فکر روانشناسان را به خود مشغول نموده و اکنون، تحقیقات تازه شواهدی قوی برای تایید آن ارائه می نمایند.

یک تیم بین المللی از محققان به رهبری دانشمندی از دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا، داده های مربوط به 3878 شرکت نماینده از 19 کشور را جمع آوری کردند.

از یک سوم شرکت نمایندگان خواسته شد تا یک اتوماتیک را در دهان خود نگه دارند، از یک سوم دیگر خواسته شد که حالات چهره تصاویر بازیگران خندان را تقلید نمایند و به یک سوم نهایی گفته شد که گوشه لب های خود را به سمت گوش های خود حرکت دهند و گونه های خود را تنها با استفاده از عضلات صورت به سمت بالا حرکت دهند.

در هر گروه، نیمی از شرکت نمایندگان هنگام اجرای موارد گفته شده به تصاویر شادی از توله سگ ها، بچه گربه ها، گل ها و آتش بازی نگاه کردند و نیمی دیگر شاهد یک صفحه خالی بودند. آن ها این تصاویر را در حالی که حالت طبیعی چهره خود را حفظ نموده بودند نیز دیدن کردند.

به منظور پنهان کردن هدف آزمایش، محققان چندین کار فیزیکی کوچک دیگر را با هم ترکیب کردند و از شرکت نمایندگان خواستند مسائل ریاضی ساده را نیز حل نمایند.

بعد از این مرحله، شرکت نمایندگان مقدار احساس شادی خود را ابراز کردند.

تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده افزایش قابل توجهی در شادی شرکت نمایندگانی را نشان داد که حالت چهره تصاویر خندان را تقلید می کردند یا دهان خود را به سمت گوش خود می کشیدند.

افراد هنگام دیدنی تصاویر شاد با چهره طبیعی نیز افزایشی در شادی ابراز نموده بودند؛ در حالی که گروهی که اتوماتیک در دهان خود نگه داشته بودند، تغییر زیادی در احساسات تجربه نکردند که دلیل آن می تواند عدم شباهت حالت چهره به لبخند بوده باشد.

نیکلاس کولز، نویسنده اصلی این مقاله گفت: ما به قدری احساسات مختلف را تجربه می کنیم که فراموش می کنیم چه توانایی شگفت انگیزی داریم؛ اما بدون وجود احساسات هیچ گونه درد یا لذت، رنج یا سعادت و غم و شادی وجود نخواهد داشت.

او گفت: این تحقیق به ما موردی اساسی در خصوص نحوه عملکرد احساسات یادآور می گردد. لبخند زدن می تواند باعث ایجاد احساس شادی در افراد گردد و در هم کشیدن ابروها نیز می تواند باعث عصبانیت فرد گردد.

وبلاگ جعبه علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "احساس شادی واقعی با خنده مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احساس شادی واقعی با خنده مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید