روش مقابله با ویروس های موبایلی

به گزارش وبلاگ جعبه، ویروس های موبایلی با ورود به بدنه گوشی اختلالاتی ایجاد می نمایند که گاهی منجر به مسائل و از دسترس خارج شدن گوشی می گردد . با چند راه حل ساده سیستم گوشی خود را ایمن کنید.

روش مقابله با ویروس های موبایلی

ویروس های موبایل با اهداف مختلفی فراوری می شوند. بعضی از آن ها اطلاعات را از دستگاه ها می دزدند و بعضی دیگر با اهداف تبلیغاتی طراحی می شوند. خبر بد این است که بعضی ویروس های موبایل مدت ها در دستگاه شما به فعالیت می پردازند بدون اینکه از وجود آن ها اطلاع داشته باشید. با چند روش ساده می توانید از شر ویروس های موبایلی در امان باشید. در این مطلب از وبلاگ جعبه با نوترین راهکارهای مقابله با ویروس های موبایل آشنا می شوید.

روش مقابله با ویروس های موبایل

رمزگذاری

اولین راه برای ایمنی بیشتر تلفن همراه شما این است که سیستم عاملی انتخاب کنید که رمزگذاری را پشتیبانی کند و امکانی وجود داشته باشد که بتوانید آن را رمزگذاری کنید. از سیستم های عامل Apple ios و Rim Black Berry می توان به عنوان سیستم عامل مناسب در این زمینه یاد کرد.

فعال کردن کلمه عبور (Pin)

در گام بعدی بی شک فعال کردن یک کلمه عبور (Pin) نخستین اقدام دفاعی برای محافظت از اطلاعات شما خواهد بود. این کار یاری می نماید که در صورت گم شدن، به سرقت رفتن یا جا ماندن دستگاه از برداشتن آن به وسیله دیگران و مشاهده و دست کاری محتویات آن درامان باشید.

فعال کردن از بین بردن اتوماتیک داده ها

از بین بردن اتوماتیک داده ها در Windows Phone7، Ios، Black Berry پشتیبانی می گردد، اما اندروید برای این کار احتیاج به یک برنامه متفرقه دارد. البته باید به خاطر داشته باشید که حتما از تمامی داده های خود به طور منظم یک نسخه پشتیبانی تهیه کنید و از راهکاری برای بازیابی داده های خود در یک دستگاه نو بهره مند شوید.

ردیابی و مدیریت از راه دور

پیش از اینکه گوشی شما گم شده یا به سرقت برود، باید راهکاری برای ردیابی و مدیریت از راه دور آن داشته باشید. استفاده از چنین راهکاری به شما اجازه می دهد که از راه دور همراه خود را قفل نموده و اجازه دستیابی دیگران به اطلاعات آن را ندهید. شما می توانید پیش از دسترسی دیگران، اطلاعات خود را از روی گوشی تان حذف کنید.

استفاده از Wi-Fi hotspot های ایمن

زمانی که شما از Wi-Fi hotspot هایی استفاده می کنید که رمزگذاری شده نیستند، تمامی ترافیک اینترنت شما به وسیله بی­سیم منتقل شده و به راحتی می­ تواند مورد نفوذ قرار گیرد. در نتیجه شنودکنندگان احتمالا می ­توانند کلمات عبور و ترافیک مربوط به این سایت ­ها را جمع آوری کنند.

استفاده از آنتی ویروس یا برنامه امنیتی

ویروس ­ها، بدافزارها و هک بر روی دستگاه ­های موبایل کم کم در حال تبدیل شدن به یک مساله بزرگ هستند. شما باید یک برنامه امنیتی نصب کنید تا بتوانید از آلودگی و نفوذ جلوگیری نمایید. اغلب راهکارهای آنتی ویروس، ویژگی ­های دیگری را نیز در اختیار شما قرار می­ دهند که از آن جمله می­ توان به حذف داده ها از راه دور، پشتیبان گیری و مشخص موقعیت مکانی دستگاه اشاره نمود.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب نشانه های ویروسی شدن گوشی اندروید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "روش مقابله با ویروس های موبایلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش مقابله با ویروس های موبایلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید