تی پی لینک RE605X: یک اکستندر وای فای 6 خوش قیمت برای هر خانه ای

به گزارش وبلاگ جعبه، در حالی که در بازار می توانیم انواع اکستندرهای وای فای 5 با استاندارد 802.11ac را پیدا کنیم؛ یافتن اکستندرهای وای فای 6 با استاندارد 802.11ax مقداری سخت است.

تی پی لینک RE605X: یک اکستندر وای فای 6 خوش قیمت برای هر خانه ای

وای فای 6 استاندارد به روزتر و غالب بر بازار این روزهای شبکه های بی سیم است. وای فای 6 سریع تر، آنتن دهی بهتر، پوشش سیگنالی بیشتر و چند مزیت دیگر دارد و مطمئن باشید در خانه بهتر از نسل های پیشین وای فای خواهد بود.

مهم نیست که شما یک روتر بی سیم یا مودم روتر وای فای 6 دارید یا خیر؛ می توانید با خرید یک اکستندر وای فای 6، همه چیز را به هم بریزید و وای فای کاملا ارتقایافته و به روز و سریعی تجربه کنید.

مشخصات و ویژگی ها

در میان اکستندرها و تقویت کننده های وای فای، محصول تی پی لینک RE650 با سرعت 2600 مگابیت خودنمایی می کند ولی مقداری گران است. تی پی لینک اخیرا مدل اکستندر ارزان تر و خوش قیمت تر RE605X را معرفی کرده که از وای فای 6 (استاندارد 802.11ax) پشتیبانی کرده و می تواند هر دو باند رادیویی را تقویت کند.

تی پی لینک RE605X یک درگاه شبکه اترنت یک گیگابیت به همراه کلیدهای WPS و Reset دارد. از دو آنتن خارجی برخوردار است و روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 574 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 1201 و در نهایت سرعت 1800 مگابیت ارائه می دهد.

یکی از نقاط ضعف این اکستندر، پشتیبانی از WPA/WPA-PSK2 و عدم پشتیبانی از WPA3 است؛ در حالی که در استاندارد وای فای 6 به وضوح پشتیبانی از نسل تازه استاندارد رمزنگاری WPA3 را مشاهده می کنیم.

طراحی

بدنه رنج اکستندر RE605X پلاستیکی و کاملا مستطیل شکل است. گوشه های تیزی دارد و دو آنتن بزرگ و پهن در اطراف آن دیده می شود. آنتن ها بزرگ و بلند هستند؛ حدودا 6 اینچ تا کاملا بتوانند آنتن دهی خوبی در خانه داشته باشند.

این تقویت کننده وای فای طوری طراحی شده است که به طور مستقیم به پریز برق وصل شود. یک ردیف چراغ آبی رنگ در بخش جلویی دستگاه ردیف شدند که برای نمایش قدرت سیگنال دهی باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتز هستند.

درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی در کناره این دستگاه قرار گرفته و برای اتصال لپ تاپ، کامپیوتر و دستگاه های دیگر به طور مستقیم به اینترنت است.

شما می توانید از RE605X در حال اکسس پوینت هم استفاده کنید. وقتی این دستگاه را به یک مودم وصل کنیم؛ می توانیم از باندهای رادیویی این اکستندر به نام روتر استفاده کنیم.

نصب و تست

نصب و راه اندازی RE605X بسیار ساده و سریع است. با استفاده از نرم افزار موبایل Tether تی پی لینک که برای اندروید و iOS ارائه شده است؛ به سادگی می توان روی گوشی موبایل این اکستندر را تنظیم و پیکربندی کرد.

شما دستگاه تی پی لینک RE605X را به برق وصل کرده و باید وارد تنظیمات شده و به روتر اصلی خانه وصل کنیم. برنامه Tether می تواند سیگنال های روتر یا مودم روتر شما را شناسایی کرده و بعد گوشی تلفن همراه یا تبلت و لپ تاپ را به طور مستقیم به این اکستندر وصل کند.

با همین برنامه می توانید نام کاربری و رمزعبور تازه برای شبکه وای فای اکستندر خود تعریف یا جزئیات شبکه را مشاهده کنید.

پس از نصب ساده این اکستندر، سراغ تست سرعت اینترنت و شرایط سیگنال دهی آن می رویم. در یک نمونه تست، با برنامه محک زنی Ookla، سرعت فرکانس 2.4 گیگاهرتز 34 مگابیت و سرعت فرکانس 5 گیگاهرتز 85 مگابیت بود.

پس از نصب این اکستندر، سرعت این باندهای رادیویی وای فای به 100 مگابیت رسید که برای هر خانه یا دفتر کاری مناسب است؛ به ویژه برای فرکانس 2.4 گیگاهرتز که از 34 مگابیت به 100 مگابیت رسید.

سرعت دانلود روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز هم از 3.5 مگابایت به 11 مگابایت رسید و در باند 5 گیگاهرتز سرعت از 10 مگابایت به 12.5 مگابیت افزایش یافت.

بنابراین، با خرید و نصب تی پی لینک RE605X می توان سرعت و پوشش دهی وای فای را به مقدار قابل توجهی افزایش داد.

ارزش خرید؟

رنج اکستندر RE605X اواخر سال 2020 معرفی شد و خیلی سریع توانست در میان کاربران جا باز کند و نظرات مثبت کارشناسان را به خود جلب کند. این محصول با قیمت 80 دلار در سایت آمازون ارائه شده است که نسبت به بسیاری از اکستندرهای وای فای 6 دیگر، ارزان تر بوده ولی مشخصات و کارایی خوبی ارائه می دهد.

اگر بخواهیم یک اکستندر وای فای ارزان تر بخریم؛ باید سراغ محصول تی پی لینک RE505X برویم که البته از رده وای فای 5 بوده و قیمت آن پایین تر از 80 دلار است.

مزیت بزرگ RE605X این است که هم با روترهای وای فای 5 و هم با روترهای وای فای 6 خوب جفت می شود. طبیعی است که اگر یک روتر یا مودم روتر وای فای 6 داشته باشید که از ویژگی های تازه و پیشرفته تر برخوردار است؛ سرعت وای فای شما افزایش و بهبود بیشتری خواهد داشت.

منبع: شبکه چی

به "تی پی لینک RE605X: یک اکستندر وای فای 6 خوش قیمت برای هر خانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تی پی لینک RE605X: یک اکستندر وای فای 6 خوش قیمت برای هر خانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید