فیلم ، حادثه ای وحشتناک در مسابقات فرمول یک و علت ساده آن
به گزارش وبلاگ جعبه، گجت نیوز نوشت: دمای لاستیک ماشین و قطعات ماشین فرمول یک هنگام مسابقه چنان بالا می رود که هر گونه تماسش با بنزین می تواند فاجعه بیافریند.
خودروهای فرمول یک با 110 لیتر بنزین از نوع E10 راهی رقابت اصلی می شوند. این سوخت پیشرفته بدون سرب، ترکیبی از 90 درصد بنزین اکتان بالا با 10 درصد اتانول است که به وسیله شرکت نفتی شل (Shell)، اسپانسر رسمی بنزین F1، در اختیار تیم ها قرار می گیرد. بعلاوه یکی از المان های موثر در طراحی پیشرانه ماشین های فرمول یک هم هماهنگی با سوخت E10 است.
باک بنزین ماشین های فرمول یک
اما چرا تیم ها، رقابت را با سوخت کمتری شروع نمی نمایند تا در طول مسابقه، وزن کمتر و در نتیجه سرعت بیشتری داشته باشند؟ این در حالی است که با انجام این کار، استراتژی های زیادی وارد مسابقه می گردد و استراتژیست ها باید حجم بنزین هر تیم را به صورت جداگانه حدس بزنند؛ در نتیجه، رقابت های فوق العاده هیجان انگیزتری را خواهیم داشت!
به رقابت های هیجان انگیز تقویم 1994 و مسابقه گرند پری آلمان برویم. جوز ورشتپن، پدر مکس ورشتپن (راننده تیم ردبول و قهرمان دنیا در سال 2021)، در سال 1994 به عنوان راننده ذخیره برای تیم بنتون (Benetton) مسابقه می داد تا اینکه همه چیز در رقابت فرمول یک 1994 آلمان به یک فاجعه تبدیل شد. او برای سوخت گیری مجدد به پیت استاپ آمد اما جدا شدن لوله بنزین از ماشین فرمول یک او و دمای بالای لاستیک ها، ناگهان همه چیز را به آتش کشید. خوشبختانه تمام اعضای گاراژ و جوز ورشتپن از لباس های ضد آتش استفاده می کردند و آسیب شدیدی ندیدند اما همین موضوع کافی بود تا FIA کمی نگران گردد!
فیلیپه مسا (راننده افسانه ای فراری) در رقابت سنگاپور 2008 هم دچار چنین حادثه ای شد که خوشبختانه به آتش سوزی نرسید.
5858
منبع: خبرآنلاین