مقام سابق آمریکایی: تجزیه ایالات آمریکا جدی است

به گزارش وبلاگ جعبه، عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد بحث تجزیه آمریکا جدی است و برای جلوگیری از آن باید دست به کار شد.

مقام سابق آمریکایی: تجزیه ایالات آمریکا جدی است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، جو والش عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد، با توجه به لحن برخی مقامات، خطر تجریه این کشور بیش از پیش جدی است.

این سیاست مدار جمهوری خواه در پیامی توییتری نوشت: در مورد این بحث تجزیه: 1. این یک مسئله واقعی است. پیش از ترامپ هم این بحث مطرح بود و منعکس کننده وجود تفرقه در این کشور است.

وی در ادامه نوشت: 2. کسانی که اکنون به این تفرقه/تجزیه بی توجه هستند همان کسانی هستند که هرگز آمدن ترامپ را پیش بینی نمی کردند.

والش که در حال حاضر میزبان یک برنامه رادیویی است در خاتمه این پیام توییتری نوشت: 3. برای خلاص شدن از آن، باید سعی کنیم آن را بفهمیم.

اخیراً آلن وست رئیس حزب جمهوری خواه آمریکا در ایالت تگزاس، در بیانیه ای تشکیل اتحادیه ای از ایالت های حامی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را خواستار شده است.

وست در ادامه نوشت: ایالت های قانون مدار باید اتحادیه ای تشکیل دهند تا عدم پذیرش نتیجه این انتخابات متقلبانه را به نمایش بگذارند.

به نوشته پایگاه داون، اظهارات وست اشاره ای تلویحی درخصوص تجزیه و جدایی برخی ایالت های آمریکا است که طبق حکم دیوان عالی آمریکا در سال 1869، اگر به صورت یکجانبه انجام شود مغایر قانون اساسی آمریکا است.

اظهارات وست یک روز پس از آن مطرح شد که دیوان عالی آمریکا دادخواست دادستان ایالت تگزاس برای ابطال نتیجه انتخابات در 4 ایالت کلیدی دیگر را رد کرد. این دادخواست مورد حمایت 17 دادستان جمهوریخواه دیگر و همچنین 107 نماینده کنگره آمریکا نیز قرار داشت.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار گشت. برآوردهای رسانه های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب 306 رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ نیز 232 رأی الکترال به دست آورد اما تا به امروز از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که جو بایدن رقیب دموکراتش با تقلب بعنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "مقام سابق آمریکایی: تجزیه ایالات آمریکا جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام سابق آمریکایی: تجزیه ایالات آمریکا جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید