اشپیگل آنالیز کرد؛ تداوم ترامپیسم به عنوان یک نیروی سیاسی مخرب در آمریکا

به گزارش وبلاگ جعبه، یک هفته نامه آلمانی بعد از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری مناقشه آمیز آمریکا غلبه بر دو قطبی جامعه را چالشی سخت پیش روی وی ارزیابی نموده و از تداوم نیروی مخرب سیاسی ترامپیسم در آمریکا با وجود کناره گیری ترامپ اطلاع داد.

اشپیگل آنالیز کرد؛ تداوم ترامپیسم به عنوان یک نیروی سیاسی مخرب در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ جعبه، هفته نامه اشپیگل بعد از اعلام خبر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پرمناقشه آمریکا از طرف بسیاری رسانه های آمریکایی نوشت: دیگر هیچ تردیدی وجود ندارد که رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا جو بایدن نام دارد.

اشپیگل در ادامه نوشت: این انتخابات تحت شرایط بی سابقه ای برگزار گردید و یک دوران بسیار خفت بار در تاریخ آمریکا به خاتمه رسید. این روزها به طرز حیرت انگیزی این مسئله روشن بود که زمان آن فرا رسیده که دونالد ترامپ کاخ سفید را ترک کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ جعبه بخوانید. (کلیک کنید)

در ادامه این گزارش آمده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیش از پیشینیان خود به دموکراسی در ایالات متحده آسیب رساند. وی پیش از موعد خود را پیروز انتخابات آمریکا معرفی کرد، بدون سند و مدرک از تقلب در انتخابات سخن گفت اما با وجود همه نگرانی ها فرایند انتخابات و شمارش آراء به صورت منظم پیش رفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ جعبه بخوانید. (کلیک کنید)

حالا هم ترامپ با ابزار تبلیغاتی سعی می نماید مشروعیت ریاست جمهوری بایدن را زیر سوال ببرد و هواداران خود را تحریک می نماید. ترامپ تمام کوشش خود را به کار می گیرد تا ورود بایدن به کاخ سفید را تا حد ممکن سخت کند.

اگر جو بایدن در ماه ژانویه قدم به کاخ سفید گذارد، مسئولیت کشوری را بر عهده می گیرد که طی چهار سال ریاست جمهوری ترامپ و مبارزات انتخاباتی اخیر به شدت آسیب دیده است. بایدن می خواهد ایالات متحده را به شرایط عادی بازگرداند و این کار بسیار سختی خواهد بود. ترامپیسم همچنان به عنوان یک نیروی سیاسی مخرب در آمریکا ادامه خواهد داشت. در سال 2020 نسبت به انتخابات سال 2016 افراد بیشتری به ترامپ رای دادند. وی از حمایت حدود نیمی از شهفرایندان آمریکایی برخوردار است.

در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ همواره احساسات شخصی خود را فراتر از واقعیات قرار می داد و این دقیقا همان چیزی بود که رای دهندگان او خوب می دانستند. وقتی جامعه ای به اندازه آمریکا دچار دو قطبی و دو دستگی می گردد احساس وابستگی سیاسی به ماده مخدری تبدیل می گردد که در آن رای دهندگان به هوادارانی تبدیل می شوند که برای دفاع از جناح سیاسی خود هر چیزی را می توانند نادیده بگیرند. در این صورت احزاب همچنان به جنگی تلخ ادامه می دهند و تنها دوست و یا دشمن را می شناسند.

با این همه این رای گیری نه تنها برای آمریکا بلکه برای اروپا هم پیامدهایی دارد. در این میان بویژه آلمانی ها با وسواس خاص به دوران ریاست جمهوری ترامپ نگاه می کردند.

اشپیگل در بخش دیگری از این مطلب نوشت: در هر حال این ایده و اطمینان قبلی که آمریکا برای آلمان متحدی است که می تواند با وجود همه اختلافات به آن تکیه کند تمام شده است. بنابراین آلمان و اروپا باید از دوران ریاست جمهوری بایدن به عنوان یک مرحله مقدماتی برای وارد شدن به دنیای که خود آن ها قدرتمند باشند استفاده نمایند.

در ادامه این مطلب آمده است: اروپاییان باید یاد بگیرند در مسائل مهم سیاست خارجی با یک رای سخن بگویند و در سیاست دفاعی به صورت مشترک و موثر عمل نمایند.

مطمئنا بایدن یکی از رئیس جمهوری ها در آمریکا است که بیش از دیگران هوادار اروپا است. اما نیروهای هوادار ترامپ می توانند در چهار سال آینده به قدرت برسند. این آمریکای دو قطبی غیر قابل پیش بینی شده است و برای مدت زمان طولانی با خود و احتمالا چین مشغول خواهد بود.

با این همه باید امیدوار باشیم که جو بایدن در غلبه بر دوران پوپولیسم آمریکا پیروز عمل کند.

نویسنده در بخش خاتمهی این مطلب نوشت به هرحال همواره شانس شروع جدیدی وجود دارد.

دقایقی پیش خبرگزاری آسوشیتد پرس و شبکه های خبر سی ان ان و ان بی سی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیروز نهایی انتخابات اظهار داشتند.

با این حال رئیس جمهور آمریکا در یکی از آخرین اظهارات خود در آستانه اعلام پیروزی رقیبش در انتخابات بار دیگر اظهار داشت که برنده انتخابات شده است. وی پس از آنکه رسانه ها بایدن را پیروز انتخابات معرفی کردند نیز تأکید کرد که پیروز انتخابات در رسانه ها تعیین نمی گردد.

وی ادامه داد: ستاد انتخاباتی ما از روز دوشنبه پیگیری پفراینده شکایت ما در دادگاه را شروع می نماید تا اطمینان حاصل کنیم که قوانین کاملاً رعایت شده و برنده مشروع بر جایگاه ریاست جمهوری می نشیند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اشپیگل آنالیز کرد؛ تداوم ترامپیسم به عنوان یک نیروی سیاسی مخرب در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشپیگل آنالیز کرد؛ تداوم ترامپیسم به عنوان یک نیروی سیاسی مخرب در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید