عزیزی: بودجه وزارت ورزش را به صورت بهینه مصرف کردیم، فدراسیون گلف بدهی آنچنانی ندارد

به گزارش وبلاگ جعبه، رئیس فدراسیون گلف گفت: نداشتن زمین اختصاصی در اختیار فدراسیون دست ما را بسته و نمی توانیم در امر آموزش اقدامات اساسی انجام دهیم.

عزیزی: بودجه وزارت ورزش را به صورت بهینه مصرف کردیم، فدراسیون گلف بدهی آنچنانی ندارد

حمید عزیزی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ جعبه، در خصوص برگزاری چهارمین دوره مسابقات مینی گلف جام مدافعان سلامت گفت: یکی از اصلی ترین موضوعاتی که در هر ورزشی وجود دارد حفظ آمادگی بازیکنان از طریق برگزاری تمرینات اختصاصی و تمرینات هدفدار تیمی و نهایتاً برگزاری مسابقاتی است که آمادگی ورزشکاران محک بخورد و انگیزه آنها برای ارتقای مهارت حفظ شود. در این راستا سعی کردیم اقداماتی را انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: چهارمین دوره جام مدافعان سلامت و گرامیداشت دهه فجر به همین دلیل برگزار شد و حدود 50 شرکت کننده از نقاط مختلف کشور در آن شرکت کردند. این مسابقه با میزبانی باشگاه مینیاتور و هیئت گلف شمیرانات برگزار و سعی کردیم به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا، مسابقات به صورت یک روزه انجام شود تا بحث اسکان وجود نداشته باشد و بازیکنان در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار نگیرند.

رئیس فدراسیون گلف تاکید کرد: این مسابقات در فضای باز برگزار می شود و ریسک ابتلا به کرونا در آن کاهش می یابد البته با توجه به این که عنوان جام مدافعان سلامت است باید به این نکته اشاره کنم که گلف یکی از دو- سه رشته ای است که سازمان جهانی بهداشت در ایام کرونا توصیه به انجام آن کرده است، رشته های تابعه گلف نیز مشمول این امر خواهند بود.

وی درخصوص دریافت بودجه از کمیته و وزارت ورزش تاکید کرد: اول باید ببینیم میزان بودجه ما در جداول وزارت ورزش چقدر است؟ وقتی به این موضوع پی ببریم که میزان بودجه چقدر است، بسکمک از سوالات پاسخ داده می شود. در سال 99 و در جداول وزارت ورزش مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان به عنوان بودجه گلف در نظر گرفته شده است. با توجه به بحث های مختلف و ماموریت های متنوع که بر عهده فدراسیون گلف است این عدد قابل توجهی نیست.

عزیزی تاکید کرد: با استفاده از این بودجه نمی توان شق القمر کرد.در سال های گذشته با استفاده از بودجه مختصری که از وزارت ورزش دریافت می کردیم مباحث جاری انجام می شد و بحث اعزام ها و مسابقات با تکیه از دریافت کمک از حامیان مالی بوده است. امسال سعی کردیم بودجه ای که از وزارت ورزش دریافت می کنیم را به صورت بهینه استفاده کنیم. مستحضرید که فدراسیون گلف اگر نگویم تنها فدراسیون، حداقل جزو معدود فدراسیون هایی است که بدهی آنچنانی در فضای پیرامونی ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ جعبه بخوانید. (کلیک کنید)

وی در خصوص اینکه فدراسیون گلف در سال های گذشته بدهی سنگین مالیاتی داشته است، گفت: فدراسیون فقط مبلغ 4میلیارد و 600 میلیون تومان از سال 91 تا 94 بدهی برای عملکرد، حقوق و تکلیفی جرایم ماده 169 داشت. ارزش اضافه کرده و مالیات سال های بعد نیز جدا از این بحث بود. ما تلاش کردیم با استفاده از همین بودجه هایی که دریافت می کردیم این موضوعات را حل و فصل کنیم و با توافقی که با سازمان مالیاتی داشتیم بدهی های پیرامونی را پرداخت کردیم و به حداقل رساندیم.

رئیس فدراسیون گلف یادآوری کرد: یکی از کمبود هایی که در فدراسیون گلف وجود دارد و آزار دهنده است، سرمایه انسانی است و ما در حوزه مربیگری، داوری، مدرسی و مارشالی دچار کمبود نیرو هستیم. تلاش کردیم با برگزاری کلاس های آموزشی و دوره های ارتقا و تقویت جامعه گلف، این موضوع را پوشش دهیم. 12 آیین نامه جدید تدوین و 12 آیین نامه نیز از گذشته وجود داشته که بروز رسانی شده است. با استفاده از فرصت موجود و کم شدن مسابقات در زمان شیوع کرونا موضوعات ستادی را پیگیری گردیم.

عزیزی در ادامه تاکید کرد: باید کشور به سمتی برود که هر رشته حداقل یک زمین اختصاصی داشته باشد تا فدراسیون بتواند ورزشکار و مربی پرورش دهد و رنکینگ خود را در آسیا و جهان بهبود دهد و در سطح بین المللی ادعای کسب مدال داشته باشد و در بازی های آسیایی و المپیک کمک حال کاروان ایران باشد و اینگونه نباشد که طی یکصد سال تنها متکی به چند رشته باشیم و چنانچه آسیبی متوجه آن رشته و ورزشکاران آن شود، همه زانوی غم بغل بگیریم که در المپیک بعد چه باید کرد.

وی افزود: ممکن است در فضای بین المللی برای حذف رشته هایی که کشور ما در آن قدرتمند است پیش بروند و ما باید رشته جایگزین تربیت کنیم اما سوال اینجاست که این آینده نگری کجا و چگونه باید لحاظ شود؟ یکی از اصلی ترین، بدوی ترین و آسان ترین راه ها این است که برای هر رشته یک زمین اختصاصی لحاظ و در اختیار فدراسیون قرار گیرد. ما هم از این امر مستثنی نیستیم.

رئیس فدراسیون گلف با اشاره به اینکه این فدراسیون حتی یک وجب زمین اختصاصی در اختیار فدراسیون در هیچ رشته ای در تهران ندارد، گفت: نداشتن زمین اختصاصی در اختیار فدراسیون دست ما را بسته و نمی توانیم در امر آموزش اقدامات اساسی انجام دهیم هرچند ما با روش های گوناگون سعی می کنیم این مشکل را برطرف کنیم اما آنقدری که داشتن یک زمین می تواند در پرورش و تربیت استعدادها، نیروها و ورزشکاران موثر باشد، هیچ راه چاره دیگری اثر بخش نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عزیزی: بودجه وزارت ورزش را به صورت بهینه مصرف کردیم، فدراسیون گلف بدهی آنچنانی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزیزی: بودجه وزارت ورزش را به صورت بهینه مصرف کردیم، فدراسیون گلف بدهی آنچنانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید