رئیسی درباره حذف ارز 4200 و سقوط بورس چه گفت؟

به گزارش وبلاگ جعبه، رییس جمهور در نشست تلویزیونی امشب خود درباره حذف ارز ترجیحی توضیحاتی ارائه کرد.

رئیسی درباره حذف ارز 4200 و سقوط بورس چه گفت؟

رئیسی در پاسخ به این پرسش که چگونه تبعات حذف ارز ترجیحی را مدیریت می کنید، توضیح داد: برای دولت سیزدهم ارز ترجیحی باقی نمانده بود و دولت قبلی همه آن را مصرف نموده بود. من هم غافلگیری را نمی پسندم و چنین چیزی در قاموس من نیست و شوک به بازار را هم نمی پسندم. ارز 4200 تومانی در مقطعی برای حل مسئله ای ایجاد شد، اما مسائل جدی ایجاد نموده است که باید دو سه سال قبل مشکل حل می شد، ولی نشد، زیرا زمینه های فساد و رانت در این ارز وجود دارد.

رییس جمهور اضافه نمود: در این زمینه باید اجماع نسبی میان دولت و مجلس وجود داشته باشد. نخبگان و مردم باید قانع کردن شوند. باید تبعات ارز 4200 تومانی برای مردم به خصوص اقشاز ضعیف جبران گردد. باید ارز به مردم داده گردد نه واردنماینده. باید مبلغی به مردم در ازای افزایش قیمت ها داده گردد که بهتر است به شکل کارت خرید باشد. درباره حذف یارانه نان و دارو برنامه نداریم. خط قرمز ما معیشت مردم است، اما اصلاحات مالی از ضرورت های کشور است و باید سال های قبل انجام می شد.

او درباره شرایط بورس و ضرر مردم در این بازار گفت: ما میراث دار دولت قبلی در این زمینه شدیم. عده زیادی با تبلیغات وارد بورس شده بودند که سهامداران خرد بودند. من تاکید کردم بورس نباید قلک تامین احتیاج دولت گردد. راهکارهای برون رفت از شرایط بورس تعیین شده است و مردم بدانند دغدغه آنها دغدغه ما هم هست و تا وقتی مردم احساس آرامش نمایند، برای حل مسائل اقدام می کنیم. تیم مالی دولت به نتایجی رسیده اند که فردا صبح وزیر اقتصاد راهکارهای برون رفت از مسائل بورس را به مردم اعلام می نمایند.

منبع: فرارو

به "رئیسی درباره حذف ارز 4200 و سقوط بورس چه گفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی درباره حذف ارز 4200 و سقوط بورس چه گفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید