خبرنگاران 2 میلیون ماسک تولیدی در گیلان طی هفته اخیر توزیع شد

به گزارش وبلاگ جعبه، رشت - خبرنگاران- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه فراوری ماسک در استان به بیش از احتیاج کنونی رسید، گفت : فقط طی هفته گذشته یک میلیون و 985 هزار عدد ماسک یک بار مصرف توسط واحدهای صنعتی استان فراوری و در سطح استان عرضه و توزیع شد.

خبرنگاران 2 میلیون ماسک تولیدی در گیلان طی هفته اخیر توزیع شد

فرهاد دلق پوش روز یکشنبه در گفت و گو با وبلاگ جعبه بر اساس برآوردها احتیاج استان در بخش های مختلف اعم از درمانی و عمومی حدود 2 میلیون ماسک در هفته است ،اضافه نمود: این میزان ماسک توزیع شده در هفته ، نه تنها احتیاج استان را رفع می نماید، بلکه مازاد بر احتیاج هم است و پیش بینی می گردد با شروع فعالیت واحدهایی که برای فراوری ماسک مجوز گرفته اند با فراوری مازاد رو برو شویم ضمن آنکه بخش های دیگری جون خیرین و گروه های جهادی هم در این زمینه فعالیت و فراوریاتی دارند.

وی با قدردانی از استاندار گیلان برای صدور مجوز به منظور توزیع ماسک در فروشگاه های عظیم توضیح داد: برنامه ریزی و هماهنگی لازم در این ارتباط با فروشگاه ها صورت گرفته تا ماسک مورد احتیاج آنها را تامین کنیم.

وی رقابت پذیری کالاها را در کیفیت و قیمت دانست و خاطر نشان کرد: این موضوع علاوه بر اینکه به نفع مصرف نماینده است از لحاظ بهداشتی نیز موارد لازم رعایت می گردد و اکنون همه اطلاعات واحدهای فراوریی اقلام سلامت محور در سامانه جامع تجارت بارگذاری شده است.

دلق پوش با اشاره به راه اندازی واحد فراوریی پارچه برای فراوری ماسک در استان در آینده نزدیک توضیح داد: در حال حاضر این واحد در مرحله تست و آزمایش است که بخشی از مواد اولیه واحدهای فراوری ماسک را تامین خواهد نمود.

وی گفت : علاوه بر ماسک، هم اکنون روزانه حدود هشت هزار لیتر مواد ضدعفونی فراوری می گردد در حالی که احتیاج استان حدود 2 هزار لیتر است و از این لحاظ مشکل و کمبودی در استان نداریم.

و گفت: در حال حاضر بدلیل واردات بی رویه ماسک که از استان های دیگر وارد گیلان می گردد، بعضی واحدها از دریافت سهمیه خودشان امتناع می نمایند و بعضی از واحدها نیز دپو محصولات را دارند از این رو با گشت های مشترک این واردات را کنترل کنیم و اجازه ندهیم فراوریاتی یا کیفیت پایین و قیمت نامناسب وارد استان گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر ضرورت حمایت از فراوریات داخلی استان گفت: درصددیم ایستگاه های سلامت را افزایش دهیم و در نقاط پر تردد شهرستان ها فرمانداران با یاری شهرداران مکان هایی را برای استقرار این ایستگاه ها معرفی نمایند و عموم مردم به راحتی و تحت نظارت بتوانند اقلام بهداشتی مورد احتیاج را تامین نمایند.

وی در ادامه با اشاره به بازرسی ها و نظارت بر واحدهای صنفی استان از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: طی دو هفته اخیر با توجه به دغدغه هایی که در رعایت پروتکل های بهداشتی وجود داشت، 19 مورد بازرسی های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی از نانوایی های شهرستان رشت انجام شد و تذکرات لازم به واحدهای متخلف داده شد.

وی ادامه داد: همچنین از اول شهریور تا پانزدهم مهر ماه، 104 مورد بازرسی از داروخانه ها و واحدهای توزیع ماسک انجام و برای 11 مورد پرونده تخلف تشکیل شد.

وی گفت : در مجموع مصروفه از30 اسفندماه 98 تا 15 مهرماه از مراکز توزیع اقلام بهداشتی و کالاهای مربوطه 12 هزار و 811 مورد بازرسی انجام شد که در جریان این بازرسی ها 195 مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از سه میلیارد و 660 میلیون و 477 هزار و 300 ریال پرونده تشکیل شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 2 میلیون ماسک تولیدی در گیلان طی هفته اخیر توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 میلیون ماسک تولیدی در گیلان طی هفته اخیر توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید