تراشه اسنپدراگون نو کوالکام از شارژ سریع 150 وات پشتیبانی خواهد کرد

به گزارش وبلاگ جعبه، کوالکام یک پردازنده پرچم دار تازه را در تاریخ 30 نوامبر (9 آذر ماه) معرفی می کند و طبق برخی گزارش ها، نام این تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود. افشاکننده ای به نام Digital Chat Station در صفحه شبکه اجتماعی ویبو خود ادعا کرده که برخی از گوشی های هوشمند مجهز به تراشه تازه اسنپدراگون، قادر به ارائه شارژ سریع 150 واتی خواهند بود. اما این تکنولوژی کمی دیرتر از راه می رسد، زیرا اولین دسته از تراشه های تازه اسنپدراگون آماده پشتیبانی از چنین ولتاژ شارژی نیستند.

تراشه اسنپدراگون نو کوالکام از شارژ سریع 150 وات پشتیبانی خواهد کرد

شیائومی و موتورولا جزء شرکت هایی هستند که از گوشی های با فناوری شارژ بسیار سریع بهره می برند. تراشه ی پرچم دار گوشی می 10 اولترا در در اواسط سال 2020 با 120 وات عرضه شد و گوشی Legion 2 پرو لنوو با دو درگاه USB-C خود از شارژ 90 وات پشتیبانی می کند. هر دو سازنده پرچم داران خود را تا سرانجام سال 2021 معرفی خواهند کرد و این به این معنی است که ولتاژ شارژ بالاتری را ارائه نخواهند داد.

این افشاگر ادعا می کند که کوالکام در دسته دوم تراشه هایی که تا اواخر سال 2021 عرضه می شوند، از سرعت شارژ 150 وات پشتیبانی می کند، بنابراین گوشی های هوشمندی که در سه ماهه اول 2022 معرفی شوند، از این فناوری شارژ 150 واتی بهره خواهند برد. با استفاده از این فناوری، گوشی هوشمند شما تنها به 10 دقیقه زمان برای کامل شدن شارژ خود نیاز دارد.

استاندارد فعلی که از طریق شرکت سن دیگو استفاده می شود، Quick Charge 5 نام دارد و سرعت شارژی دارد که در مدت 5 دقیقه از 0 به 50 درصد شارژ برسد که این از طریق فناوری به اصطلاحشارژ دوگانه انجام می شود. این دستگاه 12 محافظ جداگانه ولتاژ، جریان و دما برای اطمینان از عملکرد بی عیب و نقص آن دارد و ما انتظار داریم که استاندارد نو در پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 سرعت شارژ 150 وات واقعی را به کاربران ارائه دهد.

بد نیست بدانید که در سال جاری میلادی برخی از گوشی های هوشمند توانستند رکورد شارژ با سرعت 120 وات را بشکنند اما گویا این سرانجام ماجرا نبوده و بر اساس شایعه های منتشر شده اولین گوشی های مجهز به شارژ سریع 150 واتی به زودی از راه خواهند رسید. در سال 2020 میلادی برخی از گوشی های هوشمند با پشتیبانی از فناوری شارژ 100 وات معرفی شدند و در سال 2021 هم گوشی هایی مانند ردمی نوت 11 پرو پلاس و شیائومی میکس 4 با سرعت شارژ 120 وات از راه رسیدند. اما حالا یکی از افشاگران مشهور اعلام کرده که اولین گوشی مجهز به شارژ سریع 150 واتی به زودی از راه می رسد.

گفتنی است باتری های لیتیوم یونی به مرور زمان فرسوده می شوند و هر چقدر سرعت شارژ بالاتر باشد، باتری در معرض گرمای بیشتری قرار گرفته و فرآیند فرسایش باتری تسریع می شود. علاوه بر این استانداردهای شارژ بسیار سریع نسبت به استانداردهای مرسوم باعث افزایش حجم باتری شده و این یعنی سازنده گوشی هوشمند باید در بدنه اسمارت فون فضای خالی بیشتری را به باتری اختصاص دهد. این در حالی است که اگر سرعت شارژ کمتر باشد، شرکت سازنده می تواند ظرفیت فضای خالی را به باتری بزرگ تر اختصاص دهد.

شایان ذکر است که فناوری شارژ 120 وات هم بسیار سریع بوده و به عنوان مثال شیائومی میکس 4 با پشتیبانی از شارژ 120 وات در عرض 21 دقیقه می تواند باتری 4500 میلی آمپر ساعتی خود را شارژ کند و اگر حالت Boost Mode فعال شود، زمان شارژ این گوشی به 15 دقیقه کاهش می یابد. بنابراین انتظار می رود شارژ سریع 150 واتی زمان لازم برای شارژ را بیش از پیش کاهش دهد. البته توان بالا به منزله زمان کمتر در شارژ نبوده و در این زمینه فاکتورهای دیگری را هم باید مد نظر قرار داد.

به نظر می رسد که شارژ سریع 150 وات فشار بیشتری به باتری وارد می کند و باید دید که آیا می تواند در طول عمر تأثیر بگذارد یا نه. البته شیائومی ماه ها قبل بعد از بررسی سرعت شارژ 200 وات خاطرنشان کرد که این سرعت شارژ هم بعد از حدود دو سال، ظرفیت باتری را به 80 درصد ظرفیت اولیه می رساند. احتمالا باید کمی صبر تا ببینیم آیا این سرعت شارژ 150 واتی می تواند در گوشی های سایر شرکت ها نظیر اپل هم رواج پیدا کند یا نه.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تراشه اسنپدراگون نو کوالکام از شارژ سریع 150 وات پشتیبانی خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه اسنپدراگون نو کوالکام از شارژ سریع 150 وات پشتیبانی خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید