آخرین شرایط پیشرفت پروژه راه آهن بوشهر ، شیراز

به گزارش وبلاگ جعبه، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از پروژه راه آهن گفت: این پروژه در شرایط سخت تحریمی آغاز شده و نقش به سزایی در توسعه استان بوشهر و اقتصاد ملی ایفا می کند.

آخرین شرایط پیشرفت پروژه راه آهن بوشهر ، شیراز

وی اضافه نمود: طول راه آهن بوشهر به شیراز 437 کیلومتر است که بخشی از این پروژه در حوزه استحفاظی استان بوشهر واقع شده است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: قطعه ای که در حال حاضر ساخت آن آغاز شده قطعه 10 به طول 26 کیلومتر و به گفته همکاران ما در وزارت راه سخت ترین بخش کار است.

گراوند خاطرنشان کرد: پیش از این گفته می شد 3 کیلومتر پل در این مکان وجود دارد که با بررسی ها مشخص شد قریب به 4 کیلومتر تنها در حوزه راه باید پل سازی شود و هم چنین 2 کیلومتر تونل دارد.

مدیر ارشد استان بوشهر شرح داد: پیشرفت فیزیکی قطعه 10 پروژه راه آهن بوشهر-شیراز با توجه به سختی کار و حجم عملیات شامل خاکریزی، تونل سازی، و ساخت پل ها پنج درصد است.

وی ادامه داد: خوشبختانه پروژه فعال است و تنها موضوعی که نیاز به پیگیری دارد انتظار مردم استان در ارتباط با اعتبارات تخصیصی از طریق سازمان برنامه و بودجه است که ان شالله به پروژه تزریق شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: پیش بینی اعتبار موردنیاز برای تکمیل راه آهن 65 میلیارد است که در دیدار با دکتر نوبخت دستور تخصیص آن را گرفتیم و امید داریم با پیگیری های سازمان برنامه و بودجه استان این تخصیص به طور کامل محقق شود.

گراوند ضمن تشکر از پیمانکار راه آهن بوشهر-شیراز برای فعالیت با وجود شرایط سخت موجود گفت: پیمانکار پروژه راه آهن انصافا توان و ظرفیت دارد و با وجود محدودیت ها پروژه را به صورت خیلی خوبی فعال نگاه داشته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فعالیت و در حال کار بودن پروژه ها باعث تزریق امیدواری و نشاط به جامعه می شود و مردم امیدوار می شوند که تحریم ها و موانع و مسائل ایجاد شده از طریق دشمنان نتوانسته جلوی پیشرفت و توسعه کشور را بگیرد.

وی با اشاره به ملی بودن پروژه راه آهن بوشهر گفت: درخواست داریم که وزیر راه و معاون ایشان کمک کنند تا در پروژه وقفه ای ایجاد نشود، چون این یک پروژه استانی نیست و به دلیل وجود بنادر استان بوشهر در توسعه کشور و اقتصاد ملی بسیار تاثیرگذار است.

استاندار بوشهر اضافه نمود: موانع و مسائل مربوط به استان باید با پیگیری های معاون عمرانی برطرف شود، امیدواریم در ایام پیش رو این پروژه را به همین شکل فعال و پرکار ببینیم.

منبع: گردشبان

به "آخرین شرایط پیشرفت پروژه راه آهن بوشهر ، شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط پیشرفت پروژه راه آهن بوشهر ، شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید