کنکوری ها تحت هر شرایطی انتخاب رشته نمایند، پشت کنکور ماندن به نفع داوطلبان خواهد بود؟

به گزارش وبلاگ جعبه، یک مشاور تحصیلی گفت: انتخاب رشته اصولی و آگاهانه نه تنها ضرری ندارد بلکه می تواند یاری کننده هم باشد.

کنکوری ها تحت هر شرایطی انتخاب رشته نمایند، پشت کنکور ماندن به نفع داوطلبان خواهد بود؟

فاطمه سادات محسنی پور گفت: بعضی داوطلبان پس از اعلام نتایج کنکور به دلیل نجومی و نامناسب بودن رتبه احتمالا انتخاب رشته ننمایند و به عنوان داوطلب پشت کنکور سال بعد مجدد در آزمون شرکت نمایند.

او اضافه کرد: این نکته را باید یادآور شد که انتخاب رشته هزینه و ضرری برای داوطلبان کنکور ندارد و نهایتا پس از اعلام نتایج می توانند در آن رشته و دانشگاهی که قبول شده اند نروند، اما گاهی دانش آموز ها پس از این که نتایج انتخاب رشته می آید هیجاناتشان فروکش می نماید، از این که انتخاب رشته نکردند و به فرصت هایی که می توانستند با همان رتبه از نظر تحصیل در دانشگاه برای خودشان فراهم نمایند بی توجه بوده اند، پشیمان می شوند.

این مشاور تحصیلی تاکید نمود: انتخاب رشته اصولی و آگاهانه نه تنها ضرری ندارد بلکه می تواند یاری نماینده هم باشد، درباره این که دانش آموزی پشت کنکور بماند و بخواهد سال دیگر کنکور بدهد نیز باید ابعاد مختلفی آنالیز گردد.اگر در مجموعِ ابعاد آنالیز شده و آنالیز پیامد های احتمالی این تصمیم، این نتیجه حاصل شد که فرد با یک سال دیگر کوشش کردن می تواند نتیجه بهتری بگیرد، این کار را انجام دهد.

وبلاگ جعبه علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کنکوری ها تحت هر شرایطی انتخاب رشته نمایند، پشت کنکور ماندن به نفع داوطلبان خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکوری ها تحت هر شرایطی انتخاب رشته نمایند، پشت کنکور ماندن به نفع داوطلبان خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید