واکنش وزارت علوم به مسمومیت های دو روز اخیر دانشجویان

به گزارش وبلاگ جعبه، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از پیگیری جدی و فوری اتفاقات اخیر در مورد مسمومیت چندتن از دانشجویان دو دانشگاه فرهنگیان و امام صادق (ع) اطلاع داد و گفت: تا به امروز مسمومیت غذایی و ویروس دو عامل اصلی اتفاقات این دو دانشگاه عنوان شده، اما ما در سازمان امور دانشجویان روز شنبه جلسه ای را برای آنالیز دلیل دقیق این حادثه تشکیل خواهیم داد و پس از آن اقدامات لازم را در راستای سلامت دانشجویان به کار خواهیم گرفت.

واکنش وزارت علوم به مسمومیت های دو روز اخیر دانشجویان

به گزارش ایسنا، دکتر هاشم داداش پور در حاشیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان که امروز در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برگزار گردید، در جمع وبلاگ جعبه به مسمومیت های دو روز اخیر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و امام صادق (ع) اشاره نمود و گفت: زمانی که اتفاق مربوط به دانشگاه فرهنگیان رخ داد و پس از آن نیز این اتفاق در دانشگاه امام صادق (ع) تکرار شد من با مسئولان این دو دانشگاه صحبت کردم و به همین دلیل مقرر شد اولین جلسه آنالیز موضوع و اتفاقات اخیر در سازمان امور دانشجویان را تشکیل بدهیم تا موارد آنالیز شده و تعیین گردد علت دقیق اتفاقات اخیر که از آن به عنوان مسمومیت دانشجویان خوابگاهی یاد می گردد، چیست؟

وی در ادامه توضیح داد: باید اتفاقی که طی دو روز اخیر در دو نقطه متفاوت در خصوص دانشجویان پیش آمده باید به طور دقیق مورد آنالیز قرار بگیرد و علت آن تعیین گردد و در این آنالیز حتما تعیین خواهد شد که این اتفاقات ناشی از ویروس و یا مسمومیت غذایی است؟ یا عوامل پشت پرده ای وجود دارد که شرایط دانشگاه ها را به سمت تشویش سوق می دهد. واقعیت این است که من در حال حاضر نمی توانم علت این اتفاقات را عنوان کنم. اما کوشش خواهیم کرد که پس از جمع بندی، سهم عوامل مختلف در بروز این اتفاقات را اعلام کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان بعلاوه گفت: تا به امروز دو عامل در خصوص اتفاق اخیر این دو دانشگاه مطرح شده است؛ اول مسمومیت غذایی و در احتمال دوم نیز بعضی دستگاه ها ویروس را عامل این اتفاقات عنوان کردند. باید دقیقا علت اصلی آن تعیین گردد که بدانیم که آیا مسمومیت غذایی بوده؟ یا این که ویروسی عامل این اتفاقات شده است.

دکتر داداش پور بعلاوه در خصوص بعضی ادعا های مطرح شده در خصوص بیماری ویروسی گوارشی دانشجویان نیز گفت: ما این موضوع را تک بعدی نمی بینیم و، چون هنوز به جمع بندی روشنی دست نیافته ایم. ضروری است که آنالیز های اولیه صورت بگیرد که اولین جلسه این آنالیز ها روز شنبه آینده برگزار خواهد شد و در صورت تعیین شدن علت می توانیم موارد و محدودیت های جدیدی را در حوزه سلامت جسمی تعریف کنیم و به دانشگاه های کشور ابلاغ کنیم تا مراقبت های بیشتری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: روز گذشته بلافاصله پس از اعلام خبر مسمومیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، آن ها به دو بیمارستان منتقل شدند و امروز نیز دانشجویان مسموم دانشگاه امام صادق (ع) به 4 یا 5 بیمارستان منتقل شدند. رئیس دانشگاه فرهنگیان همان دیروز در صحنه حضور داشته و سعی نموده است با آنالیز های بیشتر به نتایج دقیقی برسد که این آنالیز ها به سیاست گذاری های ما در ادامه راستا یاری خواهد نمود.

وی در خاتمه به نحوه نظارت سازمان امور دانشجویان بر شرایط بهداشت تغذیه ای دانشگاه ها اشاره نمود و اظهار کرد: ما در دفتر مشاوره و سلامت دانشجویان دو حوزه یعنی مراکز بهداشتی و مراکز مشاوره و سلامت داریم که مراکز بهداشتی ما در بحث تغذیه کاملا مراقبت می نمایند و کوشش دارند تا دیدگاه های سلامت محور را در دانشگاه ها پیگیری نمایند و نظارت های لازم را در حوزه تغذیه و نحوه اجرای روابط سخت گیرانه این عرصه به کار گیرند. اما اگر اتفاق اخیر ناشی از مسمومیت غذایی باشد باید اقدامات لازم در خصوص این اتفاق و پیشگیری از اتفاق های مشابه صورت بگیرد.

منبع: فرارو

به "واکنش وزارت علوم به مسمومیت های دو روز اخیر دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزارت علوم به مسمومیت های دو روز اخیر دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید