عدم اعتماد باعث ریزش بورس می گردد؟ ، بی توجهی بازار به گزارش شرکت ها

به گزارش وبلاگ جعبه، شاخص بورس امروز حدود 28 هزار واحد افت کرد و تعداد زیادی از نمادها منفی بودند. شاخص بورس امروز به یک میلیون و 407 هزار تومان رسید و به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد نزدیک شد.

عدم اعتماد باعث ریزش بورس می گردد؟ ، بی توجهی بازار به گزارش شرکت ها

در بورس امروز حقوقی ها حدود 770میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و 190میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 37درصد یعنی هزار و 540میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان 18درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه محصولات شیمیایی، سرمایه گذاری ها و فلزات اساسی رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه های مواد و محصولات دارویی و اطلاعات و ارتباطات به نفع حقیقی ها تمام شد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در مصاحبه با وبلاگ جعبه درباره شرایط موجود در بازار اینگونه شرح داد که شرایط برای احیا و بهبود شرایط بازار وجود دارد اما یکی از موانع موجود عدم اعتماد سهامداران و خریداران به بازار است. در روزهای گذشته شاهد آن بودیم که عرضه برای سهم های مثبت زیاد بود و شرایط کنترلی در بازار دیده می گردد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با آینده بازار پیش بینی کرد: اگر شاخص کانال یک میلیون و 400 هزار تومان را از دست دهد انتظار می رود شاخص در در کانال یک میلیون و 300 هزار تومان باقی بماند و برای بازگشت به یک میلیون و 400 احتیاج به محرک و اعتماد بیش تری خواهد داشت.

ایمان رئیسی با اشاره به گزارش شش ماهه شرکت ها ادامه داد: گزارش شش ماهه شرکت ها عملکرد مثبتی از آن ها را نشان می داد و به همین دلیل کارشناسان شاخص بورس این هفته را مثبت پیش بینی کردند اما فرایند بازار امروز نشان داد که بورس و سهامدران به گزارش ها بی توجهی کردند.

بعلاوه این کارشناس عقیده دارد با توجه به اعداد و ارقام موجود در بازار می توان دریافت که پول در بازار وجود دارد اما عدم اعتماد برای ورود به بازار شرایط را سخت نموده است.

عمکلرد مدیران تازه سازمان چگونه است؟

رئیسی به امروز و فردا کردن مسئولان سازمان برای بهبود شرایط اشاره نمود و شرح داد: هنوز مدت زیادی از فعالیت مسئولان تازه سازمان نگذشته است اما مسئولان تازه هم برای بهبود شرایط امروز و فردا می نمایند و شرایط را به تاخیر می اندازند.

او در ادامه گفت: یک نقدی که به دولت قبل وارد بود افزایش فروش اوراق بود که به بازار یاری نمایند. در حال حاضر بازار در شرایطی واقع شده است که باید برای بهبود شرایط و فاصله گرفتن بازار از رکود به فکر راهکارهایی باشند.

آخرین پیش بینی ها از بازار سهام را در صفحه پیش بینی بورس وبلاگ جعبه بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "عدم اعتماد باعث ریزش بورس می گردد؟ ، بی توجهی بازار به گزارش شرکت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم اعتماد باعث ریزش بورس می گردد؟ ، بی توجهی بازار به گزارش شرکت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید