سراسرِ شب یک چیز دیگر است

به گزارش وبلاگ جعبه، فرزاد موتمن با ساخت فیلم شب های روشن یکی از ماندگارترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را ساخت. فیلمی که بینندگان بسیاری را جذب همیشگی خود کرد. حالا همین کارگردان که بسیاری شب های روشن را برترین کار او می دانند فیلم جدیدی در حال اکران دارد که موتمن آن را برترین ساخته خود می داند.

سراسرِ شب یک چیز دیگر است

اولین نویسندگی موتمن

ایده ساخت فیلم سراسر شب از سال 1390 برای فرزاد موتمن شکل می گیرد تا این که سال 96 بعد از شکل گیری چارچوب های کلی در ذهنش آغاز کار را همراه با زامیاد سعدوندیان کلید می زند و نام این دو به عنوان نویسنده در تیتراژ فیلم قرار می گیرد.

موتمن بارها گفته است که نویسنده نیست و نویسندگی در این فیلم سینمایی برای او متفاوت بوده و هم زمان فیلم را خود او کارگردانی نموده است و بعلاوه جواد نورزوبیگی تهیه کنندگی کار را برعهده دارد. موتمن پیشتر گفته بود: من فقط یک فیلم ساخته ام و آن سراسرِ شب است. هرچه که به غیر از این فیلم ساخته ام صرفا مشقی بوده برای این که این فیلم ساخته گردد. در فیلم هایی که قبلا ساخته ام، فیلم هایی مثل صداها و شب های روشن بوده که دوست شان داشته باشم اما سراسرِ شب برای من یک چیز دیگر است.

موتمن در تمام مراحل ساخت و نمایش و گرفتن پروانه ساخت این فیلم دچار مشکل و سنگ اندازی شد و حتی به او پینشهاد اکران در ماه رمضان را داده بودند. زمانی که سینماها مخاطب بسیار محدودی دارد. در نهایت با تصمیم تهیه کننده این فیلم به اکران آنلاین درآمده است.

فیلمی برای مخاطب خاص

فیلم سراسر شب روایت گر دختری به نام مهتاب است. او که برای یافتن ردی از داوود مرادی که آخرین فرد مرتبط با خواهرش مریم، پیش از خواب طولانی مدتش بوده به محل زندگی داوود می رود تا پاسخی برای سوالاتش پیدا کند.

در این باره بخوانید:

فیلم بیگاه و مفاهیم ازلی انسان

کیارستمی را پس از مرگ بشناسیم

فیلم گلوله باران و تیر خوردن فیلمبردار

این فیلم در ژانر درام-اجتماعی و یکی از بازیگران چهره این فیلم الناز شاکردوست است. کارگردان در خصوص مخاطبان این فیلم گفته بود: این فیلم برای قشر خاصی از مخاطبان قابل درک تر است و لذت بردن از آن یک مقدماتی را می خواهد. در یک قسمت هایی دیالوگ ها ارجاع داده می گردد که تماشاچی عادی آن را درک نمی کند اما او را به خنده می اندازد.دیالوگ فیلم باید با دیالوگ روزمره متفاوت باشد زیرا معتقدم کسی به سینما می آید، می خواهد اتفاقی متفاوت از روزمره اش ببیند.

امیر جعفری، افسانه چهره آزاد، سینا حجازی، آزاده صمدی، مهدی سلطانی، سید امیرحسام شجاعی، سحر نظام دوست، محمدرضا هاشمی، ایلناز آذری، دیانا روهنده، آفرین رهنما و داراب داداش زاده از جمله بازیگران پرستاره این فیلم هستند.

منبع: ایرنا زندگی

به "سراسرِ شب یک چیز دیگر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراسرِ شب یک چیز دیگر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید