سازمان جهانی بهداشت در صدد تامین قرص های ضد کووید و کیت تست کرونا برای کشورهای فقیر است

به گزارش وبلاگ جعبه به نقل از خبرگزاری رویترز قرار است سازمان جهانی بهداشت برای کشورهای فقیر واکسن، دارو و کیت های تست کووید خریداری کند.

سازمان جهانی بهداشت در صدد تامین قرص های ضد کووید و کیت تست کرونا برای کشورهای فقیر است

طبق این طرح که هنوز در مرحله پیش نویس است داروهای تازه مقابله با کووید از جمله قرص های خوراکی شرکت داروسازی مرک (Merck) موسوم به مولنوپیراویر در اختیار بیماران بیشتری قرار می گیرد.

این برنامه با هدف یاری به کشورهای فقیر برای دسترسی عادلانه به واکسن طراحی شده است.

رویترز می گوید طبق این طرح قرار است تا سپتامبر سال آینده یک میلیارد کیت تست کووید در اختیار کشورهای فقیر قرار داده گردد و120 میلیون نفر دیگر نیز در سراسر دنیا به داروهای تازه ضد کووید دسترسی خواهند داشت. این علاوه بر 200 میلیون نفری است که تخمین زده می گردد طی 12 ماه آینده از این داروها استفاده نمایند.

یکی ازسخنگویان برنامه ACT-A (شتاب دهنده دسترسی به ابزارهای کووید 19) تصریح نموده که این سند 13 اکتبر ارائه شده و هنوز در حد پیش نویس است و احتمال تغییر در آن وجود دارد. قرار است این سند در آستانه نشست گروه بیست در رم، در اختیار رهبران قدرت های دنیا نیز قرار بگیرد.

برنامه ACT-A از گروه بیست و دیگر افراد و گروههای فعال در امور بشردوستانه تقاضا نموده تا سپتامبر 2022 میلادی بودجه ای بالغ بر 22.8 میلیارد یورو را برای پیشبرد برنامه تامین نمایند.

بر طبق این برنامه برای قرص مولنوپیراویر که از آن به عنوان قرص تازه ضد ویروس یاد می گردد حدود 10 دلار قیمت مشخص شده است که می تواند به وسیله بیمارانی که به صورت خفیف یا میانه به کووید 19 مبتلا شده اند، استفاده گردد.

منبع: خبرکانادا

به "سازمان جهانی بهداشت در صدد تامین قرص های ضد کووید و کیت تست کرونا برای کشورهای فقیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت در صدد تامین قرص های ضد کووید و کیت تست کرونا برای کشورهای فقیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید