پیش بینی بستری یک میلیون نفر در پیک اومیکرون

به گزارش وبلاگ جعبه، فرایند ابتلا و مرگ اومیکرون همچنان صعودی است. براساس آمار های رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در 24 ساعت اخیر، 116 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 39 هزار نفر به بیماران مبتلا به کرونا اضافه شدند. متخصصان می گویند با وجود قدرت سرایت انفجاری سویه اومیکرون، برترین تدبیر تعطیل چند روزه سراسری در کشور است. اما کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، تعطیلی و قرنطینه های سراسری را تدبیر مناسبی نمی داند و می گوید: 2 سال از شیوع کرونا در کشور می گذرد و در بحث تعطیلی ها، بدترین استراتژی این است که تعطیلی عمومی اعلام کنیم.

پیش بینی بستری یک میلیون نفر در پیک اومیکرون

به گزارش همشهری، تأکید ما همان استفاده از ماسک و تزریق واکسن است، اما مورد مهم تر این است که ما از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست نموده ایم که در مکان های پرتجمع مانند استادیوم ها یا مکان های پردغدغه مانند مدارس و آکادمی ها یا اماکنی که افراد به راحتی ماسک شان را برمی دارند مثل رستوران ها، محدودیت جدی داشته باشند. با بعضی از این محدودیت ها، موافقت شد و بعضی هم به اختیار استانداری ها گذاشته شد.

براساس اعلام حیدری، با توجه به شرایط شیوع اومیکرون، احتمالا در خاتمه هفته آینده، شرایط ملتهبی از نظر شدت گرفتن موارد ابتلا به اومیکرون، ایجاد می گردد: بعضی معتقدند شاید از 2 هفته دیگر، شاهد این شرایط باشیم، هم اکنون هم آمار بستری ها حدود 3 برابر روز های قبل است و پیش بینی می گردد که حدود یک میلیون نفر بستری شوند. شدت سرایت اومیکرون بسیار بالاست و به صورت آتش فشانی یا آسانسوری آمار را افزایش می دهد. بسیاری از افرادی که نوبت دوم و سوم واکسن را زده اند هم مبتلا شده اند، اما عوارض اومیکرون کمتر از دلتاست و به علت تزریق واکسن احتمال بستری شدن افراد کمتر است. البته با توجه به افزایش تعداد مبتلایان، جمعیتی هم کارشان به بیمارستان می کشد و بعضی هم فوت می نمایند، اما بیشتر افرادی آسیب دیدند که چند بیماری زمینه ای داشتند و یا واکسن تزریق ننموده اند. او در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود تأکید شدید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، این حوزه متولی مشخصی ندارد؟ شرح می دهد: رعایت پروتکل ها برترین استراتژی مقابله با کروناست.

براساس تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا، متولی رعایت پروتکل ها هم خود مجموعه ها هستند که باید بر رعایت آن، نظارت نمایند. استفاده از ماسک در کشور اجباری است، اما اینکه کسی در مکانی پوشش ماسک را به خوبی رعایت نمی کند، کاری از دست ما برنمی آید، چرا که در این سطح وسیع ما نمی توانیم چنین کنترلی داشته باشیم و اگر هم میسر باشد ابزاری برای جریمه کردن و تنبیه نداریم. باید در خود مجموعه ها محرومیت از خدمات صورت بگیرد؛ مثلا از ورود یک فرد بدون ماسک به بانک ها، مترو، ادارات و... جلوگیری گردد.

منبع: فرارو

به "پیش بینی بستری یک میلیون نفر در پیک اومیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بستری یک میلیون نفر در پیک اومیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید