هزینه های زندگی در دبی

به گزارش وبلاگ جعبه، دبی به عنوان شهری که در چند سال اخیر پیشرفت های بی نظیری نموده و مراکز سرمایه گذاری و تفریحی زیادی رو به وجود آورده، یکی از رایج ترین مقاصد جهان برای همه کشور ها در نظر گرفته میشه و روز به روز با تعداد بیشتر افرادی که توی این شهر سرمایه گذاری می نمایند یا برای سفر به دبی میان این موضوع هم اهمیت بیشتری پیدا میکنه میکنه که شرایط زندگی در اون به چه شکلیه. در هر صورت اگه شما قصد مهاجرت به دبی یا گذروندن چند وقتی توی این شهر رو داشته باشید مهم ترین موضوع براتون اینه که زندگی توی این شهر مدرن و پیشرفته و البته پر از گردشگر، چقدر هزینه داره و با چه مقدار از عایدی می تونید شرایط ایده آل و مناسبی رو در دبی تجربه کنید؛ پس بهتره که با خبرنگاران همراه باشید و درمورد هزینه های کلی زندگی توی این شهر بی نظیر بیشتر بدونید.

هزینه های زندگی در دبی

شاید این عبارت اونقدر ها درست نباشه که بگیم هزینه زندگی توی یک شهر دقیقا چقدره، چون مسلما خیلی از فاکتور های مختلف روی اندازه هزینه های زندگی هر فردی موثره و این موضوع خیلی به این بستگی داره که شما طریقه زندگیتون به چه شکلیه و چطوری خرج می کنید؛ اما موردی که وجود داره اینه که ما توی وبلاگ جعبه می خوایم یک راهنمای هزینه های کلی داشته باشیم و بدونیم توی شرایط مختلف خرج کردن و نوع زندگی حداقل و حداکثر هر فردی، چقدر باید هزینه کنه.

درست چند سال پیش، دبی یکی از گرون ترین شهر ها برای زندگی محسوب میشد ولی با پیشرفت های مالی و رکورد های مالی ثبت شده، این شهر روز به روز بیشتر پیشرفت کرد زندگی توی اون مدام ارزون تر شد و دولت هم با کاهش قیمت کالاهای روزمره و استفاده از ارز قوی تر، به این کشور یاری کرد تا شرایطی رو فراهم کنه که مهاجران و افراد ساکن در شهر بتونند زندگی مرفه و ارزون تری رو تجربه نمایند هرچند که هنوز هم این شهر توی فهرست گرون ترین شهر های جهان قرار داره ولی تا اندازه زیادی توی ردیف پایین تری از فهرست جا گرفته!

واحد پول دبی

پول رایج این کشور درهم اماراته و با AED نشون داده میشه و اگه می خواید در خصوص پول این شهر بیشتر بدونید به قسمت پول رایج در وب سایت وبلاگ جعبه مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری رو داشته باشید.

سطح زندگی و هزینه ها در دبی

دبی توی سال های اخیر به اندازه قابل توجهی توی فهرست گرون ترین کشور های جهان به سمت عدد بزرگ تری در حال حرکته و این نشون میده که این شهر داره شرایطی رو فراهم میکنه تا هزینه ها برای افرادی که در اون زندگی می نمایند به نسبت کمتر بشه و باید بدونید که دبی در مقایسه با شهر های گرون جهان مثل سنگاپور، لندن و نیویورک دبی هزینه های پایین تری داره. برای زندگی توی یک سطح معمولی و البته راحت و با هزینه های میانه در دبی یک فرد مجرد در ماه به حدود 3190 درهم نیاز داره و توی یک سال این هزینه حدود 38,280 درهم تخمین زده میشه.

عایدی در دبی

در خصوص عایدی توی دبی باید بگم که حقوق خیلی از افراد واقعا بالاست و این شهر برای مهارت و حرفه ارزش زیادی قائله و باید بدونید که اگه حرفه ای رو به خوبی بلدید و البته شرایط زندگی توی دبی رو هم دارید، شاید این شهر یکی از برترین مقاصد برای عایدیزایی شما با حقوق بالا محسوب میشه. بعلاوه محققان علمی و مدیران هم توی دبی عایدی بالایی دارند و برای افراد مبتدی و افرادی که در سطح پایین تری هستند اندازه حقوق چندان زیاد نیست.

اجاره ملک در دبی

مثل همه جای جهان اجاره خانه توی دبی و امارات دقیقا به این موضوع بستگی داره که شما قصد دارید در کدوم منطقه اقامت کنید. اما شرایط اجاره معمولا به صورت قرارداد های یک ساله بسته میشه و هر سال تمدید میشه.

معمولا اجاره خانه توی منطقه ها تجاری محبوب مثل مارینا، ساحل جمیرا و شهر قدیمی دبی برای یک آپارتمان دو خوابه از 100000 درهم امارات در سال هزینه داره و این در حالیه که یک آپارتمان دو خوابه مدرن توی قسمت های Al Qusais و Mirdifتقریبا از 75 درهم در سال آغاز میشه و اگه هم مجرد باشید می تونید با یک نفر دیگه اتاق رو شریکی بگیرید و هزینه های اقامتتون رو کاهش بدید. در خصوص واحد های آپارتمانی کوچک توی منطقه های مثل Al Warqaa هم باید بدونید که کرایه ها ارزون تره و معمولا از سالی 38 درهم آغاز میشه.

اما راستش برخی از کرایه ها توی دبی واقعا زیاده و یکی از اون ها زندگی توی بلند ترین برج جهان یعنی برج خلیفه است که برای یک سال اقامت توی این برج باید بیشتر از 80000 دلار پرداخت کنید و شرایط اجاره این مکان ها قوانینی داره که باید طبق اون اندازه اجاره نباید از 20% درامد سالانه شما بیشتر باشه یعنی فردی که یکی از این واحد ها رو اجاره می کنه باید تقریبا 400000 دلار در سال عایدی داشته باشه.

هزینه تحصیل

توی دبی مدارس مختلفی در سطوح متفاوت وجود داره. طبق تحقیقات تیم وبلاگ جعبه مدارس عمومی معمولا برای مهاجران مناسب نیستند و این افراد باید توی مدارس بین المللی ثبت نام نمایند که هزینه این مدارس هم به نسبت خیلی زیادتر هستند و تقریبا هزینه های مدارس بین المللی از حدود 40000 درهم آغاز میشه. به خاطر همین هزینه های بالا خیلی از مهاجرانی که به صورت موقت برای زندگی به دبی میان ترجیح میدن تا بچه هاشون داخل خونه آموزش ببینند و توی اون مدت مدرسه نرن.

هزینه خدمات

وقتی که میخواید به یک آپارتمان نو نقل مکان کنید با محل اقامتتون رو عوض کنید باید بدونید که اداره آب و برق دبی برای هزینه اتصال مجدد از شما هزینه ای رو دریافت می کنه که برای آپارتمان های استاندارد تقریبا 1000 درهم و برای خانه های ویلایی حدود 2000 درهم میشه و هزینه صورتحساب برق هم معمولا به متراژ خونه و مصرف افراد بستگی داره. در خصوص استفاده از کولر و تهویه هوا هم باید بدونید که توی تابستان به خصوص از ماه می تا آگوست معمولا اندازه هزینه های آب و برق رو تا حد زیادی افزایش میده. هزینه ماهانه اینترنت ADSL هم برای هر ماه تقریبا 350 درهم میشه و هزینه هر دقیقه مکالمه توی دبی حدود 7/0 درهم میشه و شارژ ماهانه هر آپارتمان کوچک هم تقریبا 700 درهم میشه.

هزینه خوراک و ملزومات زندگی

هزینه خورد و خوراک توی دبی معمولا معقول و قابل قبوله اما به هرحال خیلی از کالاها هم وارداتی هستند و معمولا اونها قیمت خیلی بالایی دارند.

طبق اطلاعاتی که وبلاگ جعبه جمع آوری نموده، هزینه خوراکی های اولیه زندگی هم به این صورته که هزینه 12 تا تخم مرغ حدود 13 درهم، 1 لیتر شیر حدود 6 درهم، 1 کیلو برنج حدود 9 درهم، یک نون که برای دو نفر مناسبه تقریبا 4.6 درهم، یک کیلو سیب زمینی 4.5 درهم میشه.

هزینه غذا توی رستوران های دبی هم معمولا خوب و مناسبه و برای هر نوع بودجه ای رستوران و وعده های غذایی مناسب اون وجود داره. مثلا یک بیک مک توی رستوران مک دونالد تقریبا 25 درهم میشه.

در خصوص هزینه پوشاک هم باید بدونید که معمولا هزینه ها بالاست و از اونجایی که توی این شهر پر از مراکز خرید و فروشگاه های برند هستند قیمت ها هم گرونند اما خیلی از مواقع سال حراج های خوبی داره و می تونید توی این زمان ها برای لباس خرید کنید؛ ولی در خصوص لوازم خونگی برقی باید بدونید که معمولا قیمت های خوبی دارند.

هزینه حمل و نقل

جزئیات شرایط و هزینه های حمل و نقل دبی رو می تونید به صورت کامل توی قسمت حمل و نقل دبی وب سایت وبلاگ جعبه بخونید اما اینجا موارد دیگه ای هم هست که باید درمورد حمل و نقل این شهر بدونید.

هزینه بنزین توی دبی واقعا ارزونه و برای هر لیتر تقریبا 1.72 درهمه. از نظر سیستم حمل و نقل عمومی داخل شهری هم باید بدونید که همه چیز در دسترس و استفاده از اون راحت و مطمئنه اما اگه بخواید به اطراف شهر یا قسمت های بیرون دبی برید باید یا با تاکسی برید که هزینه هاتون خیلی زیاد میشه و یا میتونید یک ماشین کرایه کنید. برای کرایه ماشین های کوچیک مثل تویوتا یاریس برای یک ماه تقریبا باید از 1500 درهم هزینه کنید و تقریبا 400 درهم هم هزینه سوختتون میشه.

منبع: گردگرد

به "هزینه های زندگی در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های زندگی در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید