برطرف بوی بد دهان هنگام استفاده از ماسک

به گزارش وبلاگ جعبه، در این روزها دنیا با ویروس کرونا به شدت درگیر است و افراد برای پیشگیری ملزم به استفاده از ماسک هستند اما بعضی از بوی بد دهان بعد از استفاده ماسک شکایت دارند.

برطرف بوی بد دهان هنگام استفاده از ماسک

به گزارش وبلاگ جعبه به نقل از نمناک، شیوع ویروس کرونا کل دنیا را درگیر نموده است اما خبر خوب این است که با زدن ماسک می توانید این شرایط را تا حد زیادی بهبود ببخشید و امنیت خودتان و دیگران را تضمین کنید اما متاسفانه برخی از افراد بعد از استفاده از ماسک از بوی بد دهان زیر ماسک شکایت دارند. چیزی که نمی توانیم به شما پیشنهاد کنیم این است که ماسک نزنید، پس باید چاره ای اندیشید زیرا همواره باید از ماسک استفاده کرد.

دقیقا چه چیزی باعث بوی بد دهان می گردد ؟

در مطلب قبلی بخش بهداشت و سلامت با موضوع علل بوی بد دهان کامل در این باره شرح دادیم و دانستید که بوی بد دهان نتیجه کاهش فراوری بزاق، بهداشت ضعیف دندان، خشکی دهان و مصرف رژیم غذایی سرشار از شکر و مواد اسیدی است. در تمام مواردی که در بالا نام بردیم، جرم های فراوری شده افزایش پیدا می نمایند و بوی بد داخل دهان ایجاد می گردد. در طول روز همه ما تمایل داریم که دهان خود را بشوییم و این میکروارگانیسم های مضر را از دهانمان دور کنیم؛ مخصوصاً زمانی که چیزی می خوریم یا می نوشیم اما گاهی اوقات بدون مسواک می خوابیم و در نتیجه باکتری موجود در دهان افزایش پیدا می نماید و زمانی که از خواب بیدار می شویم، نفس بدبویی داریم و در کل تمام این عوامل باعث می گردد تا دهان زیر ماسک بو بگیرد.

چگونه می توان با این مشکل مبارزه کرد؟

- بدن تان را آبرسانی کنید.

حتماً باید مطمئن باشید که به اندازه کافی بین 6 الی 8 لیوان در روز آب می نوشید تا از خشکی دهان خلاص شوید. اگر دارو مصرف می کنید که خود دارو عاملی برای خشکی دهان است، حتما با یک متخصص دهان و دندان صحبت کنید و از داروهایی بهره ببرید که بتواند بزاق از دست رفته دهان شما را جبران کند. پوسیدگی دندان، پلاک دندانی، خونریزی لثه و غیره می تواند عاملی برای بدبویی دهان باشد.

- مصرف زیاد شکر و مواد اسیدی را از رژیم غذایی خود حذف کنید

مصرف زیاد چای و قهوه حاوی شکر می تواند عاملی برای بد بویی دهان باشد و حتی ممکن است پوسیدگی دندان را هم ایجاد کند زیرا جرم های موجود در دهان در طول این مدت افزایش پیدا می نماید. در نتیجه بوی بد ایجاد می گردد. حذف کردن این موارد از رژیم غذایی روزانه و مسواک زدن می تواند عاملی برای بهبود بوی بد دهان باشد.

- ترک سیگار مهم تر از قبل است

محصولات حاوی تنباکو سلامت بدن را از هر طریقی به هم می زند. همچنین مشکلاتی مثل سرطان، آسیب به لثه، پوسیدگی دندان و بدبویی دهان را به دنبال خواهد داشت. پس باید سعی کنید عادت سیگار کشیدن را ترک کنید.

- مسواک بزنید

یکی از اصلی ترین راه چاره های برطرف بوی بد دهان مسواک زدن است که باید به صورت مرتب و صحیح روزانه حداقل 2 بار انجام تا از تجمع باکتری و عوامل مضر برای سلامت دهان و دندان جلوگیری گردد.

- نخ دندان را نباید فراموش کنید

بارها در مطالب بهداشت و سلامت نمناک به اهمیت استفاده از نخ دندان برای حفظ سلامت دهان و دندان اشاره نموده ایم، برای جلوگیری از بوی بد دهان هنگام استفاده از ماسک هم باید از نخ دندان بهره ببرید.

- به اندازه کافی مایعات بنوشید

نوشیدن فراوان مایعات البته در حد مجاز برای پاکسازی محیط دهان و کاهش فراوری بوی نامطبوع به دلیل خشکی دهان جلوگیری میکند.

- آدامس بجوید

جوین آدامس های بدون قند یکی دیگر از راهکارهای موثر در برطرف بوی بد دهان هنگام استفاده از ماسک است.

- ماسک تان را تمیز نگه دارید

شستن مرتب ماسک پارچه ای و تعویض به موقع ماسک های یکبار مصرف در جلوگیری از بوی بد دهان حین استفاده از ماسک اثرگذار است.

نتیجه گیری

اگر بهداشت دندانی را به خوبی رعایت کنید، بوی بد دهان دیگر وجود نخواهد داشت و تجربه ناخوشایندی نخواهد بود. اگر احساس کردید که با رعایت تمام موارد بالا بدبویی دهان شما بهبود پیدا ننموده، هر چه سریع تر با متخصص مشورت کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "برطرف بوی بد دهان هنگام استفاده از ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف بوی بد دهان هنگام استفاده از ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید