خبرنگاران مشاور نخست وزیر یمن: منتظر اقدامات عملی آمریکا برای توقف جنگ هستیم

به گزارش وبلاگ جعبه، تهران - خبرنگاران - مشاور نخست وزیر یمن گفت: توقف جنگ نیاز به برداشتن گام های ملموس وعملی دارد و این امر با سخنرانی آمریکایی ها تحقق نمی یابد.

خبرنگاران مشاور نخست وزیر یمن: منتظر اقدامات عملی آمریکا برای توقف جنگ هستیم

حمید عبدالقادر عنتر، بامداد شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ جعبه اضافه کرد: اعلام توقف کمک های آمریکا به عربستان در تجاوز به یمن کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که آمریکا برای برقراری صلح جدی است باید قطعنامه ای بین المللی به منظور توقف جنگ و انتها محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن صادر کند.

عنتر گفت: آمریکا باید برای جبران مشارکتش در قتل ملت یمن، به جنگ و محاصره این ملت انتها دهد، عربستان را به عنوان کشور متجاوز معرفی، خسارت های ملت یمن را از متجاوزان دریافت و صندوقی برای بازسازی و پرداخت خسارت به قربانیان این جنگ ایجاد کند.

وی اضافه کرد: قدرت های مستکبر و مزدوران آن ها پس از 6 سال نتوانستند حتی به یکی از اهداف خود دست یابند و می دانند که ادامه جنگ و محاصره یمن می تواند تمام منطقه را به آتش بکشد به همین خاطرممکن است درپی تغییر سیاست های خود باشند.

مشاور نخست وزیر یمن گفت: در صورتی که این جنگ متوقف نشود، ملت یمن جز مقاومت و پایداری تا زمان پیروزی کامل راهی ندارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که براثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مشاور نخست وزیر یمن: منتظر اقدامات عملی آمریکا برای توقف جنگ هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشاور نخست وزیر یمن: منتظر اقدامات عملی آمریکا برای توقف جنگ هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید