حمایت از طرح های شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی

به گزارش وبلاگ جعبه، خبرگزاری خبرنگاران- در هفتمین جلسه کمیته تخصصی توسعه شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی، حمایت مالی از طرح های مرتبط با حوزه شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی در دستور کار قرار گرفت.

حمایت از طرح های شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ جعبه به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر امیر پاشا طبائیان مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت در هفتمین جلسه کمیته تخصصی توسعه شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی با بیان اهمیت توسعه شبیه سازی در دانشگاه های علوم پزشکی از گذشته تا کنون، از حمایت همه جانبه کمیته تخصصی توسعه شبیه سازی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در زمینه توسعه شبیه سازی در آموزش پزشکی خبر داد و تأکید کرد فعال کردن شرکت های دانش بنیان در این عرصه بسیار مهم است.

همچنین دکتر جغتایی مسؤول هماهنگی و توسعه کاربرد شبیه ساز ها در آموزش علوم پزشکی، ضمن ارائه گزارش عملکرد کمیته تخصصی توسعه شبیه سازی در آموزش پزشکی، به بیان مسائل پرداخت.

وی گفت: متأسفانه در سال های گذشته، توسعه کاربرد شبیه ساز ها در آموزش علوم پزشکی مغفول مانده و حمایت و توجه بیشتر مسؤولان امر را می طلبد؛ لذا خواسته بیشتر مدیران مراکز مهارتی دانشگاه ها، تأمین حداقل تشکیلات برای مراکز مهارتی دانشگاه های علوم پزشکی است که خلاء آن به شدت احساس می شود.

سپس دکتر آیین محمدی، رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی به تشریح موضوع آموزش پزشکی مبتنی بر شبیه سازی و با استفاده از واقعیت مجازی پرداخت؛ و پیگیری و تسریع فرایند توسعه شبیه سازی با حمایت دانشگاه ها، وزارت بهداشت و صندوق های حمایتی از پروژه های مرتبط نیز مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر علامه، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز ضمن بیان اهمیت تقسیم کار در حوزه توسعه شبیه سازی بین دانشگاه های علوم پزشکی یادآور شد: آموزش این حوزه در بخش های مختلف تخصصی آن اهمیت بسیاری دارد و اگر با موضوع یک دانشگاه انجام شود دستاورد مطلوب تری در پی خواهد داشت؛ لذا با توجه به اهمیت این موضوع و با رای بیشتریت آرا، مسئولیت این کار به دانشگاه مجازی علوم پزشکی واگذار شد.

در این جلسه اهمیت حمایت های مالی از طرح های مرتبط با توسعه شبیه سازی در آموزش پزشکی نیز مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد جهت تسریع و حمایت مالی از طرح های مرتبط با حوزه شبیه سازی، کارگروهی در مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) تشکیل شود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حمایت از طرح های شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از طرح های شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید