جای خالی به اشتراک گذاری تجربیات مراکز آپا در کشور

به گزارش وبلاگ جعبه به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، نشست تخصصی رؤسای مراکز آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای) دانشگاهی سراسر کشور، برگزار گشت. در این رویداد نمایندگان مراکز آپا به بحث و رایزنی پیرامون چگونگی ارتقای کیفیت ارائه خدمات و طرح موانع و مسائل پیش رو پرداختند.

جای خالی به اشتراک گذاری تجربیات مراکز آپا در کشور

محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات در این مراسم با بیان اینکه شروع فعالیت مراکز آپا در دانشگاه های سراسر کشور از سال 1386 تا به امروز باعث رشد کشور در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات شده است، گفت: تنوع بخشی به خدمات ارجاعی از طریق این مراکز در قالب نقش های پژوهشی، مشاوره ای، آموزشی، نظارتی و ارزیابی امنیتی با توجه به اندازه اهمیت موضوع، می تواند باعث هدایت راهبردی توان کشور در حوزه امنیت شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: در حال حاضر جای خالی به اشتراک گذاری تجربیات و آموخته های مراکز آپا و نیز ایجاد زنجیره منابع انسانی متخصص به خوبی احساس می شود و این حوزه نیازمند تهیه و ایجاد نقشه راهی است که با مشارکت تمام مراکز آپای استانی شکل بگیرد.

وی از کنندگان آپای استانی خواست تا ارتباط خود با ادارات کل استانی ارتباطات و فناوری اطلاعات را تقویت و بهینه کنند تا ضمن بازار سازی و هدایت ظرفیت های استانی در حوزه امنیت، بستری برای تمرکز ابزارهای محلی آپا فراهم شود.

امیر محمدزاده لاجوردی کننده ویژه وزیر ارتباطات در حوزه امنیت فاوا نیز در این نشست، مراکز آپا را سرمایه هایی تلقی کرد که دارای هویت مستقل هستند.

وی گفت: از کنندگان مراکز آپا می خواهیم توان و ظرفیت خود را بازیابی و بازسازی کنند و به ارتقای کیفیت خدمات خود بپردازند.

لاجوردی از مراکز آپا خواست تا خودشان را وابسته به وزارت ارتباطات نبینند و بیشترین تمرکز خود را بر ارائه خدمات معطوف کنند و ترجیحاً وارد حوزه تولید محصول نشوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جای خالی به اشتراک گذاری تجربیات مراکز آپا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای خالی به اشتراک گذاری تجربیات مراکز آپا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید