آمریکا آماده درگیری نظامی با ایران در خلیج فارس؟ ، واشنگتن: ایران دست بردارد! ؛ نیروهای نو به خلیج فارس بردیم!

به گزارش وبلاگ جعبه، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کاخ سفید در گفت وگویی از ایران خواست تا به آنچه که رفتارهای بی ثبات کننده خوانده شد، خاتمه دهد.

آمریکا آماده درگیری نظامی با ایران در خلیج فارس؟ ، واشنگتن: ایران دست بردارد! ؛ نیروهای نو به خلیج فارس بردیم!

به گزارش وبلاگ جعبه، جان کربی در گفت وگویی با صدای آمریکا در پاسخ به این سوال که با توجه به توقیف نفتکش حامل نفت ایران به وسیله آمریکا در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) و وعده ایران برای تلافی کردن آیا آمریکا آماده درگیری نظامی با ایران در خلیج فارس است؟ گفت: کسی نمی خواهد شاهد درگیری مسلحانه در منطقه خلیج (فارس) باشد.

وی در ادامه با طرح ادعای حمله ایران به کشتی ها در خلیج فارس مدعی شد: تقریبا از حملات ایران به کشتی ها کاسته نشده است. بعضی از آن ها پیروز بوده اند و بعضی به علت دخالت ما ناکام مانده اند.

کربی ادامه داد: شما شاهد بودید که پنتاگون اخیرا گفت که نیروهای جدیدی را به منطقه حلیج (فارس) ارسال نموده تا توان بیشتری برای بازداری در برابر این نوع حملات داشته باشیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه از ایران خواست تا به آنچه که رفتارهای بی ثبات کننده تهران خوانده شد، سرانجام دهد.

کربی در خاتمه گفت: ما در عین حال اطمینان حاصل خواهیم کرد که توانمندی های لازم را دراختیار داشته باشیم و شرکا و متحدان مان اطمینان داشته باشند که ایالات متحده توانایی لازم برای دفاع از خودمان و منافع مان را دارد.

صحبت های جان کربی درحالی مطرح شده است که وال استریت ژورنال روز گذشته در گزارشی دادستان های فدرال آمریکا برای به حراج گذاشتن 800 هزار بشکه نفت توقیف شده ایران که در یک نفتکش یونانی در سواحل تگزاس قرار گرفته است با چالش روبرو هستند زیرا شرکت هایی که تخلیه نفت کش ها را انجام می دهند، می گویند که آن قدر نگران اقدامات تلافی جویانه ایران هستند که نمی توانند کار تخلیه این محموله را انجام دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "آمریکا آماده درگیری نظامی با ایران در خلیج فارس؟ ، واشنگتن: ایران دست بردارد! ؛ نیروهای نو به خلیج فارس بردیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا آماده درگیری نظامی با ایران در خلیج فارس؟ ، واشنگتن: ایران دست بردارد! ؛ نیروهای نو به خلیج فارس بردیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید