پاسخ کابل به اردوغان: تأمین امنیت افغانستان با نیروهای امنیتی افغان است

به گزارش وبلاگ جعبه، معاون سخنگوی رییس جمهور افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور ترکیه گفت تامین امنیت وجب وجب خاک افغانستان مسوولیت حکومت و به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور است.

پاسخ کابل به اردوغان: تأمین امنیت افغانستان با نیروهای امنیتی افغان است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان وبلاگ جعبه، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت که تأمین امنیت این کشور، مسوولیت اساسی نیروهای امنیتی افغان است.

لطیف محمود، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، روز چهارشنبه، بیست وششم خرداد، در گفت وگو با روزنامه 8صبح در خصوص اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، گفت: تامین امنیت وجب وجب خاک افغانستان مسوولیت حکومت و به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور است.

محمود اضافه کرد که نیروهای امنیتی چنان که در 20 سال گذشته از کشور دفاع نموده اند، پس از این هم از تمامیت ارضی کشور دفاع می نمایند.

به گفته محمود، نیروهای امنیتی افغانستان وظیفه و برنامه دارند که امنیت کلیت این کشور از جمله منطقه ها دیپلماتیک و نمایندگی های سیاسی را تأمین نمایند.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی را وظیفه حکومت و نیروهای امنیتی این کشور دانست و آن را مساله ای متعلق به خود افغان ها خواند.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان به تازگی گفته است که ترکیه تنها کشور مناسب برای مدیریت وضع موجود در افغانستان پس از خروج نیروهای بین المللی است.

وی در یک نشست خبری پس از نشست سران ناتو گفته است که برای حضور در افغانستان به یاری لجستیکی، اقتصادی و تجهیزاتی آمریکا احتیاج دارد و در خصوص نقش و همکاری پاکستان و مجارستان هم با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، گفت وگو نموده است.

پیش تر گزارش های متعدد شده بود که مسوولیت امنیت فرودگاه کابل به ترکیه واگذار می گردد.

سران ناتو با تأمین بودجه اقتصادی برای حفاظت از فرودگاه کابل توافق نموده اند. قرار است نیروهای بین المللی تا یازدهم سپتامبر از افغانستان خارج شوند.

ر

منبع: خبرگزاری فارس

به "پاسخ کابل به اردوغان: تأمین امنیت افغانستان با نیروهای امنیتی افغان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ کابل به اردوغان: تأمین امنیت افغانستان با نیروهای امنیتی افغان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید