مقایسه تیبا با پراید و پژو 206 و سمند و ام وی ام S110

به گزارش وبلاگ جعبه، هرچند که مدل هاچ بک تیبا بازه قیمتی بالاتری دارد اما به طورکلی این خودرو جزو خودروهای مقرون به صرفه قیمت بازار کشور محسوب می گردد. هرچند که دیگر با توجه به اوضاع مالی کشور، همین بازه قیمتی هم مقرون به صرفه نیست! در این مطلب قصد داریم به مقایسه تیبا با پراید و پژو 206 و ام وی ام S110 بپردازیم. البته شاید با خودتان بگویید که تیبا و پژو 206 در یک بازه قیمتی نیستند. حرفتان درست است، اما یک 206 کارکرده تیپ 2 می تواند رقیب خوبی برای تیبا باشد.

مقایسه تیبا با پراید و پژو 206 و سمند و ام وی ام S110

مقایسه تیبا با پراید

در مقایسه تیبا با پراید می توان گفت که موتور، طراحی، شتاب، سیستم تعلیق و فنربندی تیبا نسبت به محصول پرفروش قبلی سایپا، بهتر است. ضمن این که فضای کابین هم بزرگتر و جادارتر است. گشتاور ارتقایافته تیبا هم این امکان را داده که در سربالایی ها شرایط بهتری نسبت به پراید پیدا کند.

هنگام مقایسه تیبا با پراید باید به این نکته توجه کنیم که شتاب تیبا از پراید بیشتر است و حتی با 206 تیپ 2 مقایسه می گردد. البته بخشی از رانندگان به سر و صدای زیاد موتور و ورود صدا به داخل کابین معترض اند که این امر در پراید کمتر مشاهده می گردد.

در کنار این موارد سرنشینان خودروی تیبا، احساس امنیت بیشتری را تجربه خواهند کرد. ترمزهای تیبا نیز به واسطه بزرگتر و قدرتمندتر شدن نسبت به ترمزهای پراید، یک مزیت برای این خودرو به شمار می فرایند.

هنگام مقایسه تیبا با پراید در می یابیم که دو خودرو در طراحی کیلومترشمار و دورسنج نزدیک به هم هستند، اما کنسول و داشبورد تیبا طراحی جدیدتری دارد؛ هرچند که بخشی از رانندگان معتقدند این داشبورد از جنس پلاستیک نامرغوب ساخته شده است.

وزن تیبا یک تن است، یعنی حدود 150 تا 200 کیلوگرم از پراید سنگین تر است. این امر شاید در نگاه اول یک مزیت محسوب گردد، اما بعضی کارشناسان معتقدند در مقایسه با حجم موتور 1500 سی سی آن، چندان مزیتی به حساب نمی آید.

کمربندهای ایمنی پیش کشنده، دو ایربگ، ترمز ABS و سیستم EBD (سیستم تقسیم نیروی ترمز)، مصرف پایین سوخت و محکم بودن ستون های اصلی خودروی تیبا را باید از دیگر مزایای تیبا نسبت به پراید برشمرد.

اگر همچنان با مقایسه تیبا با پراید شک دارید و به نتیجه خاصی نرسیدید، شاید بد نباشد که مطلب مربوط به مقایسه پراید با خودروهای هم رده اش را هم مطالعه کنید.

مقایسه تیبا با پژو 206 کارکرده تیپ 2

تیبا را بعلاوه می توان با مدل های کارکرده پژو 206 تیپ 2 مقایسه کرد. شاید از نظر قیمتی پژو 206 تیپ دو نزدیک به تیبا باشد اما در نگاه عمیق تر در می یابیم که از نظر قیمتی تیبا بهتر از پژو 206 تیپ دو است.

پژو 206 جزو خودروهای جوان پسند در ایران محسوب می گردد و به همین علت هم رانندگی پرریسک جوانان و نرم و تیز بودن خودرو، باعث ایجاد تصادف بیشتر با آن می گردد.

بزرگترین تفاوت تیبا با پژو 206، که جزو پرفروش ترین خودروها در ایران است، در خرج تراشی آن هاست. نگهداری از پژو 206 هزینه بسیار بالایی دارد چرا که قطعات و هزینه خدمات آن بالاست، اما تیبا خودرویی مقرون به صرفه قیمت محسوب می گردد.

با مقایسه تیبا با پژو 206 باید گفت که قدرت تیبا بالاتر از پژو 206 تیپ 2 است، پس شتاب تیبا بالاتر است و می توان به آن اعتماد بیشتری داشت. از حیث تجهیزات و آپشن ها نیز، تیبا شرایط بهتری دارد.

اگر می خواهید از عملکرد پژوه 206 بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم مطلب مقایسه پژو 206 با خودورهای هم رده اش را مطالعه کنید.

مقایسه تیبا با ام وی ام 110s

خودروی دیگری که می توان آن را با تیبا مقایسه کرد ام وی ام 110s است که از نظر قیمتی، هم سطح تیباست. ام وی ام 110s حالت اسپرت دارد و شاید در مقایسه با تیبای صندوق دار، چندان خانوادگی نباشد، اما طراحی آن مدرن تر و شیک تر است.

در مقایسه تیبا با ام وی ام 110s، با توجه به بازار خرید و فروش بالای تیبا و شتاب، سرعت و وزن می توان تیبا را گزینه بهتری دانست.

مقایسه تیبا با سمند

تیبا بهتره یا سمند؟ شاید سوال عجیبی به نظر برسد، اما سمند از دیگر خوروهایی ست که تقریبا هم قیمت تیباست، البته قیمت سمند صفرکیلومتر از تیبا بسیار بالاتر است، اما مثل 206 تیپ 2، می توانید سمند کارکرده را تا مدل 90 و 91 با قیمت نزدیک به تیبا پیدا کنید.

با مقایسه تییا با سمند باید گفت که سمند از نظر موتور و کارکرد بهتر از تیباست، اما غالباً آن را خودروی داخل شهر محسوب نمی نمایند و بیشتر به درد خارج شهر و بزرگراه ها می خورد.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات ارزشمند و مفیدی از خودروی تیبا را در اختیارتان قرار دهد. برای مشاهده آگهی های خرید و فروش تیبا و اطلاع از قیمت آن می توانید به سایت وبلاگ جعبه مراجعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه تیبا با پراید و پژو 206 و سمند و ام وی ام S110" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تیبا با پراید و پژو 206 و سمند و ام وی ام S110"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید