قیمت عجیب مقرون به صرفه ترین ملک فروخته شده در کشور ، گران ترین خانه متری چند فروخته شد؟

به گزارش وبلاگ جعبه، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، مقرون به صرفه ترین ملک فروخته شده در کشور قیمتی بسیار عجیب داشته است. این ملک به نرخ 129 هزار و 400 تومان در هر مترمربع فروخته شده است.

قیمت عجیب مقرون به صرفه ترین ملک فروخته شده در کشور ، گران ترین خانه متری چند فروخته شد؟

به گزارش وبلاگ جعبه، در حالی که میانه قیمت معامله مسکن در کشور بر اساس اعلام مرکز آمار ایران 12 میلیون و 797 هزار و پانصد تومان بوده است، گران ترین واحد مسکونی فروخته شده در کشور بیش از 276 میلیون تومان در هر متر مربع قیمت خورد.

بدون اعلام محل قرارگیری این ملک مسکونی و بدون اشاره به جزییات بیشتر در این زمینه تنها به ذکر قیمت هر متر مربع بسنده نموده است.

مقرون به صرفه ترین ملک فروخته شده در کشور اما قیمتی بسیار عجیب را داشته است. این ملک به نرخ 129 هزار و 400 تومان در هر مترمربع فروخته شده است. محل قرارگیری این ملک نیز در گزارش مرکز آمار ایران معین نیست.

این نرخ مربوط به زمستان 1400 است.

قیمت ملک در پنج سال اخیر روندی افزایشی را تجربه نموده است .

بعضی گزارش ها نشان می دهد قیمت رهن مسکن در سال 1400 و 1401 ، به نرخ خرید همان خانه در چهار تا پنج سال پیش برابری می نماید.

عقب ماندگی عرضه نسبت به تقاضا مهم ترین علت بروز این اتفاق در کشور است. آنالیز ها نشان می دهد مقدار ساخت و ساز در کشور نیز به پایین ترین سطح در سال های اخیر سقوط نموده است و همین امر نگرانی ها برای بروز موج تازه تورمی در شرایط رکودی بازار را مهیا می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "قیمت عجیب مقرون به صرفه ترین ملک فروخته شده در کشور ، گران ترین خانه متری چند فروخته شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت عجیب مقرون به صرفه ترین ملک فروخته شده در کشور ، گران ترین خانه متری چند فروخته شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید