طرز تهیه شربت دارچین ???? مجلسی به 2 روش ساده و وانیلی

به گزارش وبلاگ جعبه، شربت دارچین یکی از نوشیدنی های خوشمزه و مقوی برای روز های گرم تابستان است که به برطرف عطش نیز یاری زیادی می نماید. این را علاوه بر استفاده به صورت ساده، می توانید همراه با دیگر نوشیدنی ها و شربت ها هم به کار ببرید. از شربت دارچین برای از بین بردن نفخ و بهبود عملکرد سیستم گوارشی استفاده می گردد. یعنی علاوه بر این که طعم جذابی دارد، می توان از خواص و فواید دارچین در رژیم غذایی هم بهره برد. در این مقاله از سرویس به طرز تهیه شربت دارچین به 2 روش می پردازیم. فوت و فن های تهیه و پخت این شربت خوشمزه و پرخاصیت را هم به شما خواهیم گفت. با همراه باشید.

طرز تهیه شربت دارچین ???? مجلسی به 2 روش ساده و وانیلی

طرز تهیه شربت دارچین ساده

مدت زمان آماده سازی مواد: 5 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شربت دارچینی

چوب دارچین: 2 عدد

شکر قهوه ای: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

آب: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

مراحل تهیه شربت دارچینی

برای درست کردن شربت دارچین با چوب دارچین، باید چوب های دارچین را با مقداری شکر در آب، بجوشانید. بعد از این که شکر حل و محلول غلیظ شدند، آن را صاف کنید. شربت دارچین را بعد از صاف کردن، با تکه های یخ میل کنید. می توانید این را در بطری های دربسته بریزید و هنگام درست کردن شربت، با مقداری آب حل کنید. سپس آن را سرو کنید.

مرحله اول: مواد شربت دارچین را بجوشانید

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت دارچین ساده، در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از این که آب آغاز به جوشیدن کرد، شکر و دارچین را به آن اضافه کنید. شکر را در آب هم بزنید تا دانه های آن حل گردد.

مرحله دوم: شربت دارچین را صاف کنید

حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید و درب قابلمه را باز بگذارید. کف ایجاد شده روی شربت را بگیرید تا رنگ آن شفاف گردد. حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا شربت دارچین غلیظ گردد. سپس شعله را خاموش کنید. اجازه دهید شربت از دما بیفتد و سرد گردد. سپس آن را صاف کنید.

مرحله سوم: شربت دارچین را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه شربت دارچین، شربت سرد شده را در لیوان بریزید و روی آن را تکه های یخ بیندازید. می توانید کمی آبلیمو هم به آن اضافه کنید. شربت را بچشید و شیرینی آن را مقدار نموده و سرو کنید.

طرز تهیه شربت دارچین با وانیل

مقدار کالری برای هر بار سرو شربت دارچین با وانیل: 33 کالری

مدت زمان آماده سازی مواد: 5 دقیقه

مدت زمان پخت: 8 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شربت دارچین با وانیل

آب: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر قهوه ای یا سفید: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

چوب دارچین: 4 عدد

وانیل: 1/2 قاشق چای خوری

مراحل تهیه شربت دارچین وانیلی

این روش تهیه شربت دارچینی، برای کسانی است که می خواهند یک طعم خاص و متفاوت را تجربه نمایند. از وانیل پودر شده یا تازه می توانید در طرز تهیه این شربت بهره ببرید. شربت دارچین را به عنوان یک نوشیدنی در یا بعد از وعده های غذایی می توانید سرو کنید.

مرحله اول: مواد شربت را با هم روی حرارت بجوشانید

برای آغاز، در یک قابلمه شکر را با دارچین مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید. چوب های دارچین را هم به محلول اضافه کنید. صبر کنید تا دانه های شکر حل گردد. حدود 8 تا 10 دقیقه صبر کنید تا شربت دارچین روی حرارت ملایم بماند و غلیظ گردد.

مرحله دوم: وانیل را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه شربت دارچین، تابه یا قابلمه را از روی حرارت بردارید و درب آن را ببندید. اجازه دهید شربت حدود 1 ساعت در دمای محیط بماند و خنک گردد. برای این که طعم شربت قوی تر گردد، 6 ساعت صبر کنید. سپس چوب های دارچین را بیرون بیاورید و عصاره وانیل را در آخر به آن اضافه کنید و هم بزنید. شربت را در بطری در بسته بریزید و در جای خنک نگه دارید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت تخم شربتی

فوت و فن های طرز تهیه شربت دارچین

*شربت دارچین را هم با پودر دارچین و هم با ساقه های دارچین می توانید درست کنید.

*در صورت استفاده از ساقه های دارچین، بعد از آماده شده شربت، تکه های دارچین را از محلول خارج نموده و شربت را صاف کنید. شربتی که با ساقه های دارچین درست می گردد، رنگ روشن تر و شفاف تری دارد. به همین دلیل هم مجلسی تر و بیشتر مناسب مهمانی ها است.

*از شربت دارچین به عنوان یک نوشیدنی مناسب ورزشکاران یا به عنوان می توانید بهره ببرید. شربت دارچین را با و چیزکیک سرو کنید.

*اگر شربت دارچین را خیلی غلیظ درست کنید، می توانید با آن روی، کیک و … را هم تزیین کنید.

* از شربت دارچین برای طعم دادن به انواع اسموتی یا شربت ها و نوشیدنی های دیگر هم می توانید بهره ببرید. به این صورت که مقداری از شربت دارچین را به شربت های دیگر اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا طعمشان یکدست گردد.

*از انواع شیرین نماینده ها می توانید در شربت دارچین بهره ببرید. استفاده از، به خاطر سالم بودن آن توصیه می گردد. اگر شکر قهوه ای در دسترس نداشتید، می توانید از شکر سفید یا عسل بهره ببرید.

* به کار بردن چوب میخک در کنار در طرز تهیه شربت دارچین، طعم آن را بسیار خوشمزه می نماید. بعلاوه به خواص مفید آن اضافه می نماید.

استفاده از چه نوع دارچینی برای شربت دارچین ساده بهتر است؟

نوع چوب دارچینی که استفاده می کنید، به طعمی که برای شربتتان ترجیح می دهید، بستگی دارد. دو نوع دارچین وجود دارد: دارچین سیلان (که به نام دارچین مکزیکی یا دارچین واقعی نیز شناخته می گردد) و ارچین کاسیا، که با نام کورنتجه اندونزی یا سایگون ویتنامی شناخته گردد. هر دو نوع دارچین از پوست درختان به دست می آید. دارچین سیلان اغلب به عنوان دارچین واقعی شناخته می گردد، اما هر دو نوع دارچین واقعی هستند.

از نظر طعم، دارچین سیلان ملایم است و اغلب با میوه هایی مثل گلابی و سیب جفت می گردد. دارچین کاسیا رایج ترین دارچینی است که یافت می گردد و برای پخت و استفاده در غذاها یک انتخاب عالی است.

چه نوع شکری برای شربت دارچین بهتر است؟

*شکر گرانول سفید معمولی برای به کار بردن در طرز تهیه شربت دارچین، انتخاب بسیار خوبی است. از طرفی اگر به مقدار زیادی از شربت دارچین استفاده می کنید، مقرون به صرفه ترین گزینه است.

*شکر دمرارا (یا خام) انتخاب عالی دیگری است که به شربت طعم قوی تری می دهد تا دارچین را تقویت کند.

*شکر قهوه ای هم یک گزینه دیگر است که به خاطر شیرینی ملایم تر، بهتر است آن را با شکر سفید مخلوط کنید. چون طعم دارچین با شکر قهوه ای، کمی ضعیف تر می گردد. بهتر است با شکر های مختلف شربتتان را درست کنید و ببینید که طعم کدام را بیشتر دوست دارید.

*می توانید از جایگزین های قند و شیرین نماینده های مصنوعی مثل استویا هم در طرز تهیه شربت دارچین بهره ببرید. به کار بردن هر کدام، طعم متفاوتی را ایجاد خواهد نمود.

زمان نگهداری از شربت دارچین چقدر است؟

شربت دارچین را به مدت 2 هفته می توانید در یخچال نگه دارید. نگهداری بیش از این زمان، باعث ایجاد تغییر در رنگ و طعم شربت خواهد شد. بعلاوه اگر مقدار شربت را زیاد و غلیظ درست نموده اید، می توانید آن را در قالب های یخ بریزید و در فریزر قرار دهید. برای هر بار استفاده، چند قالب را بیرون بیاورید و با مقداری آب مخلوط کنید. در صورت نگهداری در فریزر می توانید به مدت 6 ماه از شربت های یخ زده بهره ببرید.

سوالات متداول

برای این که رنگ شربت دارچین شفاف گردد، چه کنیم؟

برای شفاف و خوشرنگ شدن شربت دارچین، بعد از آماده شدن شربت، آن را صاف کنید. در هنگام جوشیدن شربت، کف روی شربت را با قاشق بگیرید و دور بریزید. بعلاوه اگر می خواهید شربتتان خوشرنگ گردد، باید در هنگام جوشیدن، درب قابلمه را باز بگذارید.

برای این که شربت دارچین شکرک نزند، چه کار کنیم؟

برای جلوگیری از شکرک زدن شربت دارچین، در آخرین مرحله از طرز تهیه شربت دارچین، به محلول، کمی آبلیمو اضافه کنید.

منبع: thespruceeats

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه شربت دارچین ???? مجلسی به 2 روش ساده و وانیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شربت دارچین ???? مجلسی به 2 روش ساده و وانیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید