دریافت وجه اضافه از مردم به وسیله ایران خودرو ، چرا خریدار باید بابت تجهیزات استاندارد پول بپردازد؟

به گزارش وبلاگ جعبه، مردم با انتقاد از دریافت وجه اضافه به وسیله خودروسازان با عناوینی نظیر خسارت تاخیر در تحویل و تجهیزات استاندارد اجباری عنوان نموده اند که بعد از مصوب شدن قیمت های تازه خودروهای فراوری داخل، این شرکت ها بابت خودروهای پیش فروش شده قبلی از مشتریان وجه اضافه دریافت می نمایند.

دریافت وجه اضافه از مردم به وسیله ایران خودرو ، چرا خریدار باید بابت تجهیزات استاندارد پول بپردازد؟

به گزارش وبلاگ جعبه، کاربران عنوان کردند که پس از اعلام قیمت های نو خودروهای فراوری داخل (سایپا و ایران خودرو) این دو شرکت مبالغ تکمیل وجه را براساس قیمت های نو به مشتریان اعلام می نمایند و این در حالی است که براساس مصوبه 473 شورای رقابت آمده است: چنانچه مراجع ذیصلاح در رابطه با خودروهای انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا، با پیش فروش خودرو موافقت نمایند به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش پرداخت، هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت نام (نسبت به قیمت کارخانه) پرداخت نموده است در اینصورت سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلاً اجرا شده مشمول هیچگونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و صرفاً بقیه سهم به جامانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد.

در مورد دریافت مبالغ اضافه به وسیله خودروسازان یکی از مشتریان شرکت ایران خودرو گفت: در دی ماه 1401 در طرح فروش محصولات ایران خودرو به وسیله قرعه کشی شرکت نموده و برای دریافت یک خودرو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7p با قیمت مصوب 2.091.258.000 ریال با موعد تحویل سه ماهه ثبت نام نموده است.

این خریدار خودرو، اضافه کرد: اما در فروردین ماه به یکباره به وی اعلام شده که باید مبلغ دیگری در حدود 25 میلیون تومان را باید به عنوان تکمیل وجه پرداخت کند.

وی اضافه کرد: براین اساس مبلغ 12.310.950 ریال بابت مابه التفاوت بیمه شخص ثالث، مبلغ 14.603.974 ریال بابت خسارت تاخیر در تحویل، مبلغ 29.561.253 ریال به عنوان مبلغ ماده 10 قانون سامان دهی، مبلغ 59.122.506 ریال مابه التفاوت ماده 28 مالیات شماره گذاری، و بعلاوه مبلغ 142.585.081 ریال به عنوان مبلغ نو تجهیزات استاندارد اجباری از وی دریافت شده است.

وی بعلاوه بیان داشت: طی تماس هایی که درخصوص این موضوع با شرکت ایران خودرو داشته، شرکت به وی اعلام نموده است که مورد پیش آمده برای مشتریان محدودی رخ داده و مبالغ اضافه دریافتی بازگشت داده می گردد.

این خریدار گفت: با وجود یک ماه از وعده ایران خودرو در مورد بازگشت مبالغ اضافه دریافتی هنوز خبری از عودت مبلغ اضافه دریافتی نیست.

دریافت مبالغ اضافه علاوه بر ایران خودرو از سوی شرکت سایپا نیز انجام شده و در این خصوص از خودروسازان انتظار دارند تا مطابق با موازین قانونی در فروش و عرضه خودروها عمل نمایند و براساس مصوبه 473 وجهی را به صورت اضافه از مشتریان دریافت ننمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "دریافت وجه اضافه از مردم به وسیله ایران خودرو ، چرا خریدار باید بابت تجهیزات استاندارد پول بپردازد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت وجه اضافه از مردم به وسیله ایران خودرو ، چرا خریدار باید بابت تجهیزات استاندارد پول بپردازد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید