تهدید انگلیس به خروج از پروتکل ایرلند شمالی

به گزارش وبلاگ جعبه، ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه انگلیس گفت، اگر انگلیس و اتحادیه اروپا به راهکاری مذاکره شده نرسند، لندن از پروتکل ایرلند شمالی خارج خواهد شد.

تهدید انگلیس به خروج از پروتکل ایرلند شمالی

به گزارش خبرگزاری آناتولی، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس و مذاکره کننده ارشد بریگزیت در این کشور گفت، بند 16 این پروتکل که مربوط به امنیت است را اجرایی خواهد نمود؛ این پروتکل میان انگلیس و اتحادیه اروپا و با هدف جلوگیری از ایجاد مرز زمینی میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند امضا شد.

روزنامه دیلی تلگراف به نقل از تراس نوشت: ایرلند شمالی در یک بازار واحد نیست و نباید با آن طوری رفتار گردد که گویا هست.

او ادامه داد: ما یک راه چاره معقول پیشنهاد می دهیم، اینکه کالاهایی که به اتحادیه اروپا می فرایند، باید تشریفات گمرکی را پشت سر بگذارند و در خصوص کالاهایی که در انگلیس باقی می مانند، احتیاج به چنین فرایندی نیست.

او گفت که اولویتش حفاظت از صلح و ثبات در ایرلند شمالی است.

تراس هشدار داد: من در پی راه چارهی مذاکره شده هستم، اما اگر مجبور به استفاده از مفاد مشروع از جمله بند 16 باشیم، این کار را خواهیم کرد.

این اظهارات تراس در آستانه دیدارش با ماروس سفکوویچ، مذاکره کننده اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه مطرح شد.

سفکوویچ همین حالا نیز هشدار داده است که فعال کردن بند 16 این پروتکل از سوی انگلیس، عواقبی جدی خواهد داشت.

پروتکل ایرلند شمالی، بازرسی تمامی محصولات حیوانی و گیاهی - از جمله گوشت یخ زده و محصولات تولید شده گوشتی - در گذرگاه های مرزی را پیش از ورود آن ها به ایرلند شمالی الزامی می نماید؛ ایرلند شمالی تابع قوانین و مقررات اتحادیه اروپاست.

این پروتکل رسما یک مرز تجاری در دریای ایرلند میان ایرلند شمالی و دیگر بخش های انگلیس ایجاد می نماید.

ایرلند شمالی منطقه ای در شمال شرقی جزیره ایرلند و در غرب جزیره بریتانیا است که بخشی از بریتانیا به شمار میرود؛ در مقابل، جمهوری ایرلند که همسایه جنوبی ایرلند شمالی است، کشوری مستقل بوده و بخش اعظم جزیره ایرلند را به خود اختصاص داده است.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "تهدید انگلیس به خروج از پروتکل ایرلند شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید انگلیس به خروج از پروتکل ایرلند شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید