تا به امروز مازوت به وسیله صنایع در اصفهان مصرف نشده است

به گزارش وبلاگ جعبه، شیشه فروش گفت: تا به امروز مازوت به وسیله صنایع مصرف نشده و تاکید بر این است که با صرفه جویی در مصرف گاز و برق، گاز نیروگاه ها تامین گردد.

تا به امروز مازوت به وسیله صنایع در اصفهان مصرف نشده است

منصور شیشه فروش با بیان اینکه یک ماه در سال گذشته به وسیله صنایع مازوت مصرف شده است، گفت: طی سال جاری، مازوت به وسیله صنایع مصرف نشده و تاکید بر این است که با صرفه جویی در مصرف گاز و برق، گاز نیروگاه ها تأمین گردد، بعلاوه درخواست کردیم وزارت نفت و نیرو، تأمین گاز برای نیروگاه ها را در اولویت قرار دهد.

او با بیان اینکه به شرکت نفت اعلام شده است که سوخت پاک و گازوئیل پاک در تمام جایگاه ها توزیع گردد، ادامه داد: به نیروگاه ها نیز ابلاغ کردیم با همکاری شرکت نفت، از سوخت های مورد استفاده گوگردزدایی نمایند، بعلاوه سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به معین تکلیف و ساماندهی کوره های گچ و آجر اطراف اصفهان اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توضیح داد: شرکت گاز موظف است درخصوص مصرف بهینه گاز اقدامات لازم را انجام دهد، تمام ادارات نیز موظف هستند موتورخانه ها را برای پیشگیری از انتشار آلاینده ها، بهسازی، نوسازی و استانداردسازی نمایند.

او با بیان اینکه ادارات نسبت به صرفه جویی گاز و برق مکلف شدند تا از این طریق بخشی از گاز مورد احتیاج نیروگاه ها تأمین گردد، افزود: به شهرداری نیز اعلام شد از سوزاندن هرگونه ضایعات درختان خودداری کند تا از افزایش آلودگی هوا جلوگیری گردد؛ شهرداری مکلف به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شده است، البته باید کنترل و بهبود عبور و مرور، تردد ها و پیشگیری از ترافیک در شهر نیز مورد توجه قرار گیرد.

شیشه فروش گفت: نظارت بر سازمان ها و ارگان های مختلف در راستای جلوگیری از انتشار آلاینده ها برعهده محیط زیست است؛ بعلاوه محیط زیست موظف است گشت های مشترک از تمام صنایع انجام دهد، اداره راه نیز بر تقویت معاینه فنی خودرو های سنگین و شهرداری بر تقویت معاینه فنی خودرو های سبک مکلف شده است.

او با اشاره به اینکه در طول سال اقدامات گسترده ای برای جلوگیری از انتشار آلاینده ها انجام می گردد، اعلام نمود: سال جاری این اقدامات شتاب بیشتری گرفته است، زیرا به علت شرایط اقلیمی و منطقه، تجمیع صنایع، افزایش تعداد خودرو ها آلودگی هوا تشدید شده است، بعلاوه استانداری بر اجرای این برنامه ها و اقدامات پیگیری و نظارت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بنا به اعلام هواشناسی، از روز سه شنبه تا سرانجام هفته سکون هوا را شاهد هستیم و ممکن است شرایط آلودگی هوا افزایش یابد، از این رو به محیط زیست ابلاغ کردیم تدابیر لازم را در این راستا انجام دهد.

منبع:ایمنا

وبلاگ جعبه اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تا به امروز مازوت به وسیله صنایع در اصفهان مصرف نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز مازوت به وسیله صنایع در اصفهان مصرف نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید