اپلیکیشنی که ابتلا به کرونا را با احتمال 92 درصد تشخیص می دهد!

به گزارش وبلاگ جعبه، دانشمندان به تازگی اپلیکیشن جدیدی برای گوشی های هوشمند طراحی نموده اند که می تواند ابتلای افراد به کووید-19 را تشخیص دهد. این اپلیکیشن که ResApp نام دارد از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل صدا سرفه افراد استفاده می نماید.

اپلیکیشنی که ابتلا به کرونا را با احتمال 92 درصد تشخیص می دهد!

به گزارش وبلاگ جعبه،. پس از چندین آزمایش معین شد که این برنامه کووید-19 را در 92 درصد افراد مبتلا به عفونت به درستی تشخیص داده است. این اپلیکیشن روی 741 بیمار در ایالات متحده و هند مورد آزمایش نهاده شد که 446 نفر آن ها مبتلا به ویروس کووید-19 بودند.

شرکت نمایندگان نظرسنجی های مربوط به این اپلیکیشن را در مورد علائم خود تکمیل کردند و در مقابل گوشی هوشمندی که اپلیکیشن ResApp روی آن نصب شده بود، سرفه کردند. نتایج این آزمایش نشان داد که این اپلیکیشن قادر است کووید-19 را در 92 درصد افراد مبتلا به عفونت به درستی تشخیص دهد. برای آزمایش اینکه آیا این برنامه می تواند سرفه را از کووید در مقایسه با سرفه از سایر مسائل تنفسی مانند آسم، ذات الریه و عفونت های دستگاه تنفسی متمایز کند، 1007 بیمار مبتلا به مسائل تنفسی غیرکووید به وسیله این برنامه آزمایش شدند و این اپلیکیشین توانست 90 درصد موارد ابتلا به کووید-19 را به درستی تشخیص دهد.

با توجه به اینکه تست های جانبی می توانند حدود 72 درصد مواردی را که بیمار علائم دارد و 58 درصد موارد بدون علامت را تشخیص دهد، این اپلیکیشن کاملا امیدوار نماینده است. توسعه دهندگان می گویند این اپلیکیشن در مواردی مانند ورزش، تفریح، مراقبت های بهداشتی و مسافرت که انجام آزمایش مکرر لازم است، استفاده می گردد. این برنامه توجه فایزر، یکی از بزرگ ترین شرکت های داروسازی دنیا و فراوری نماینده واکسن کووید-19 را جلب نموده است. هفته گذشته Pfizer پیشنهاد خرید ResApp را به قیمت 0.115 دلار برای هر سهم یا 74.3 میلیون دلار به صورت نقدی داد.

ResApp در حال حاضر قراردادی با فایزر در این خصوص منعقد نموده است. تونی کیتینگ، مدیر عامل ResApp می گوید: ما در مورد نتایج اولیه تشخیص کووید-19 با استفاده از صدای سرفه ضبط شده در گوشی هوشمند بسیار هیجان زده هستیم. این برنامه به امضا های کلیدی در هنگام سرفه گوش می دهد و از یک الگوریتم برای انجام فرآیند بسیار دقیق استفاده می نماید. این برنامه بیشتر از آزمایش PCR سبب حفظ محیط زیست می گردد. بسیاری از افراد ممکن است تعجب نمایند که چرا این محصول این قدر دیر عرضه شده است، اما باید بدانیم دوران همه گیری هنوز تمام نشده است و سیستم های بهداشتی در سطح دنیا همچنان تحت فشار قرار می گیرند.

ما باید برای ظهور نوع خطرناک تر این بیماری آماده باشیم. داشتن یک اپلیکیشن گوشی هوشمند که قادر به آزمایش دقیق کووید باشد، مسائل آزمایش های فعلی همانند توزیع آزمایش ها، هزینه فراوری و انبار کردن آزمایش ها در فروشگاه ها، مطب های پزشکان و بیمارستان ها و تأثیر آن بر روی محیط آزمایش آنتی ژن سریع و PCR را در پی دارد. این روز ها بیشتر مردم به نصب و اجرای یک اپلیکیشن بخوبی آشنایی دارند. اما پیروی از دستورالعمل های تست کووید در خانه ممکن است به وسیله بعضی به درستی انجام نگردد. یکی از محبوب ترین تست های خانگی Abbots BinaxNow می باشد. این آزمایش در 84.6 درصد موارد به درستی نتایج مثبت و در 98.5 درصد مواقع به درستی نتایج منفی را نشان می دهد. این اپلیکیشن هنوز برای دانلود و استفاده در دسترس قرار نگرفته است.

منبع: phonearena

منبع: فرارو

به "اپلیکیشنی که ابتلا به کرونا را با احتمال 92 درصد تشخیص می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشنی که ابتلا به کرونا را با احتمال 92 درصد تشخیص می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید