افزایش 300 هکتاری سطح زیر کشت کلزا در امسال

به گزارش وبلاگ جعبه، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش 300 هکتاری سطح زیر کشت کلزا در امسال زراعی در استان کرمانشاه اطلاع داد.

افزایش 300 هکتاری سطح زیر کشت کلزا در امسال

چاله چاله سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : اصلاح الگوی کشت یکی از راه حل های مهم دولت برای مدیریت منابع آبی و عبور از تنش های آبی اخیر است و کشاورزان با همکاری در این برنامه باید برای حفظ منابع زیرزمینی و کشت محصولات کم آب بر مانند کلزا را در برنامه کشت خود قرار دهند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به رشد سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در استان گفت: سال گذشته هزار و 900 هکتار زمین زیر کشت این دانه روغنی بوده که سال جاری این میزان به 2200 هکتار افزایش پیدا نموده است.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای حمایت از کشاورزان در کشت کلزا بذروکود را به صورت یارانه ای به آن ها خواهند داد و خرید تضمینی این محصول را در دستور کار خود دارد.

کلزا از دانه های روغنی است وپس از غلات یکی از محصولات استراتژیک است و می تواند در تناوب کشت با گندم علف های هرز و آفات را از بین ببرد و در افزایش کیفیت و کمیت فراوری این محصول تاثیر گذار باشد .

وبلاگ جعبه کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش 300 هکتاری سطح زیر کشت کلزا در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 300 هکتاری سطح زیر کشت کلزا در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید