آمریکا همچنان در رتبه اول صادرکنندگان تسلیحات جهان قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ جعبه، جدیدترین آمار یک موسسه معتبر بین المللی نشان می دهد که شرکت های آمریکایی کماکان نخستین صادر کننده تسلیحات در جهان هستند.

آمریکا همچنان در رتبه اول صادرکنندگان تسلیحات جهان قرار گرفته است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ جعبه، جدیدترین آمار یک موسسه معتبر بین المللی نشان داد که بازار جهانی تسلیحات نظامی کماکان در دست آمریکا واقع شده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری ژئو تی وی گزارش جدید موسسه سوئدی سیپری نشان داد که فروش سلاح در سال 2018 حدود پنج درصد رشد داشته و تولید کنندگان سلاح در آمریکا 59 در صد بازار جهانی فروش تسلیحات را در اختیار خود دارند به طوری که گردش مالی آن 246 میلیارد دلار می شود و افزایش 7.2 درصدی را نسبت به قبل نشان می دهد.

یک مقام موسسه سیپری در این زمینه گفت: این افزایش قابل توجه در طول یک سال با توجه به سطح بالا فروش تسلیحات ایالات متحده است.

در این گزارش آمده است که تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نوین سازی نیروهای مسلح این کشور در تقابل برابر روسیه و چین، موجب سوددهی شرکت های تولید سلاح آمریکا شده است.

در این گزارش روسیه با 8.6، انگلیس با 8.4 و فرانسه با 5.5 در رتبه های بعدی تولید سلاح در سطح جهان قرار دارند. در این گزارش به دلیل فقدان اطلاعات کافی نامی از صادرات تسلیحاتی چین برده نشده است.

در گزارش جدید موسسه سیپری نیاز داخلی نیروهای مسلح روسیه به سلاح و البته ارسال سامانه موشکی اس-400 به کشورهای دیگر از جمله دلایل افزایش حجم صادرات تسلیحاتی روسیه ذکر شده است.

در گزارش سال گذشته این موسسه نیز شرکت های آمریکایی همچنان در صدر فهرست کشورهای صادر کننده سلاح در جهان قرار داشتند و شرکت آمریکایی لاکهید مارتین پرچمدار 100 شرکت دفاعی در سطح جهان قرار گرفت.

در گزارش سال قبل سیپری ، حجم فروش این شرکت 44 میلیارد دلار برآورد شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

به "آمریکا همچنان در رتبه اول صادرکنندگان تسلیحات جهان قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا همچنان در رتبه اول صادرکنندگان تسلیحات جهان قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید