60 هزار نفر در روستاها شاغل شدند

به گزارش وبلاگ جعبه، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص 1650 میلیارد تومان تسهیلات به طرح اشتغال روستایی اطلاع داد و گفت: از محل اعتبار تخصیص یافته بیش از 60 هزار فرصت شغلی در ایران ایجاد شده است.

60 هزار نفر در روستاها شاغل شدند

اصغر نوراله زاده در گفت وگو با وبلاگ جعبه، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح اشتغال روستایی 1650 میلیارد تومان وام اشتغال از ابتدای قانون تا سرانجام آبان ماه سال جاری پرداخت شده و تعداد طرح های وام داده شده 31 هزار طرح بوده که با این میزان تسهیلات پرداختی بیش از 60 هزار فرصت شغلی تا آبان ماه به وجود آمده است.

وی هدفگذاری صندوق در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تا سرانجام سال را 2000 میلیارد تومان گفت و گفت: علیرغم آنکه پیش بینی شده پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تا سرانجام سال به بالای 2000 میلیارد تومان برسد ولی متاسفانه تعداد طرح های ارائه شده بسیار کم است و کوشش می کنیم تا به این هدف برسیم چون یکسری از استانها در حوزه روستایی هنوز طرح نداده اند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره سیستم نظارت بر طرح های اشتغال گفت:طرح های اشتغال را به طور مداوم رصد می کنیم و به وسیله مکان یاب که روی مکان طرح ها ثبت می گردد نیز امکان کنترل و نظارت بر طرح ها فراهم شده است.

وی با اشاره به امضا تفاهم نامه همکاری با معاونت زنان ریاست جمهوری در حوزه مشاغل خانگی، گفت: در این طرح سرجمع اعتباری که در نظر گرفته شده 200 میلیارد تومان است ولی مدل آن به گونه ای نیست که به همه عموم تسهیلات داده گردد بلکه بخشی از این اعتبار به وسیله وزارت کار و با هماهنگی جهاددانشگاهی پرداخت می گردد به این نحو که افرادی که جهاددانشگاهی در جریان مطالعه و ساماندهی و توانمندسازی معرفی می نماید مشمول دریافت این تسهیلات می شوند و به آنها وام می دهیم.

نوراله زاده در سرانجام از افزایش تعداد روستاهای بدون بیکار به 100 روستا تا سرانجام سال اطلاع داد و گفت:در حال حاضر 70 روستای بدون بیکار در کشور فعالیت می نمایند.

به گزارش وبلاگ جعبه، طرح روستای بدون بیکار از جمله طرح های در دست اجرای صندوق کارآفرینی امید است که به وسیله اختصاص وام به مشاغل خرد و کوچک روستایی به اجرا در می آید. در حال حاضر روستای مافی کندی یکی از روستاهای بدون بیکار و یک خوشه بزرگ کسب و کار به شمار می رود که توانسته با اشتغالزایی برای خانوارهای روستایی عنوان روستای بدون بیکار را به خود اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "60 هزار نفر در روستاها شاغل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 هزار نفر در روستاها شاغل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید