ارزش گذاری رویدادها و پیغام های سفارشی

به گزارش وبلاگ جعبه، با وجود توسعه راه های اطلاع رسانی و دسترسی آسان به اطلاعات، یکی از چالش های جامعه ورزش را می توان ارزش گذاری و تشخیص سطح مسابقات دانست. مسلما افرادی که در سطوح بالای مدیریتی ورزش هستند، می بایست قدرت تمییز میان رویداد مهم و غیر مهم را داشته باشند.

ارزش گذاری رویدادها و پیغام های سفارشی

گروه ورزشی وبلاگ جعبه، در مقاله ای می خواندم: حقیقت خودش وجود داد، این دروغ است که ساخته می گردد. در ورزش نیز این جمله صدق می نماید. مردم به خوبی رویدادهای مهم را می شناسند و از اهمیت مسابقات مطلع می باشند.

در روزهای گذشته و پس از نائب قهرمانی تیم هاکی روی یخ در کشور قرقیزستان، شاهد موجی از اخبار و پیغام های سفارشی بودیم. بدون شک بعضی از این تبریک گویان شناخت حداقلی از این رشته ورزشی داشتند و چه بسا حتی یکبار نیز یکی از این مسابقات را ندیده باشند.

مسابقات دیویژن 4 با حضور تیم های قرقیزستان، ایران، سنگاپور، مالزی و کویت برگزار گردید و تیم کشورمان به نائب قهرمان این مسابقات دست یافت. در برترین مقایسه ممکن و با ارفاق می توان دیویژن 4 را با دیویس کاپ دسته چهارم در رشته تنیس برابر دانست. که اخیرا نمایندگان تنیس کشورمان پیروز شدند از دسته چهارم به دسته سوم صعود نمایند. مسابقات هاکی روی یخ در گروه های مختلفی تقسیم و برگزار می گردد و پس از دو سال تیم های برتر هر گروه به دسته بالاتر و تیم های انتهای جدول به دسته پایین تر سقوط می نمایند. اگر به نام تیم های دیویژن 4 نگاه کنیم متوجه می شویم نمایندگان کشورمان کار سختی را نداشته اند.

البته باید اشاره کنیم که در سال های اخیر رشته ناشناخته ای مانند هاکی روی یخ در فدراسیون اسکیت تحولات خوبی را تجربه نموده و اتفاقات خوبی را شاهد بوده است اما اینکه از کاه کوه بسازیم و یا بالعکس با توجه به راه های دریافت اخبار به نظر کار درستی نخواهد بود.

هرچند چنین بزرگنمایی هایی در رشته های مهم به مراتب بزرگتر هم می باشد. پیروزیت دوندگان کشورمان درمسابقات دومیدانی ترکیه را به گونه ای جلوه دادند و سپس کارشناسان با توجه به رکودهای ثبت شده بیان کردند که در بعضی ماده ها از لیگ داخلی کشورمان نیز پایین تر بوده است . در کاراته در مورد قهرمانی آسیا بزرگ نمایی هایی شد در حالی که بسیاری از نفرات شاخص از کشوری مانند ژاپن در آن شرکت ننموده بودند و قهرمان المپیکی ما در نتوانست در آسیا طلا بگیرد.

در تیر و کمان کشورمان دائم از پیروزیت در کامپوند می گویند درحالی که رشته اصلی ریکرو است و دستاوردی در آن نداشته ایم. حتی مشاهده شده رئیس فدراسیونی در ادوار گذشته به نادرستی صحبت از قهرمانی در دنیا نموده و رئیس جمهور وقت نیز پیغام تبریک ارسال نموده در حالی که نه مسابقات دنیای بود و نه تیم کشورمان قهرمان شده بود.

اساسا این بزرگنمایی ها به یکی از راه های مدیریتی تبدیل شده است. روسای فدراسیون ها و انجمن ها برای مهم جلوه دادن خود و فدراسیون هایشان سخن از افتخار آفرینی و موفیت می نمایند تا بتوانند سهم بیشتری را کسب نمایند و در این راستا از چانه زنی و غلوها دوری نمی نمایند. اما باید نظارتی در این زمینه وجود داشته باشد. طبیعتا مسئولان و نهادهای نظرتی و بالادستی ورزش می بایست جلو این بزرگ نمایی ها که بعضا به کتمان حقیقت منجر می گردد را بگیرند. برای اینکه متوجه شویم هر رشته ورزشی در کجا واقع شده است کافی است اخبار را با مسابقات المپیک و مسابقات دنیای مقایسه کنیم. چندی پیش المپیک زمستانی در کشور چین برگزار گردید و هاکی روی یخ هم جزو رشته های آن بوده است. اکنون بهتر می توانیم موجه شویم نائب قهرمانی در مسابقات دنیای هاکی روی یخ یعنی چه در حالی که حتی نزدیک به کسب سهمیه در المپیک زمستانی هم نشدیم.

حسین محمدی

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ارزش گذاری رویدادها و پیغام های سفارشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش گذاری رویدادها و پیغام های سفارشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید