کدام منطقه ها در ایران دشت لاله واژگون دارند؟

به گزارش وبلاگ جعبه، یکی از جاذبه های ایران در اردیبهشت دشت لاله های واژگون است که هرساله خیلی ها به عشق دیدنش به منطقه ها مختلف و به خصوص دامنه زاگرس سفر می کنند. دشت لاله های واژگون که زیبایی خیره کننده ای دارد از اول اردیبهشت تا اواسط خردادماه می روید، گلی که به آن اشک مریم هم می گویند. اما در کدام منطقه ها می توان این مهمانان اردیبهشت را دید؟ ما در این پست درباره منطقه های که دشت لاله واژگون دارند، نوشته ایم.

کدام منطقه ها در ایران دشت لاله واژگون دارند؟

دشت لاله های واژگون کوهرنگ

یکی از زیباترین و پرپشت ترین دشت لاله های واژگون را کوهرنگ دارد. آنقدر که وقتی به آن می رسید نمی گویید فقط همین؟ چون اینجا معروف ترین دشت لاله های واژگون ایران است. این دشت در نزدیکی روستای بنواستکی و 12 کیلومتری شهر چلگرد واقع شده است. راه هم چندان سخت نیست. از اصفهان وارد اتوبان ذوب آهن می شوید. فولاد شهر، زرین شهر و باغ بهادران در جهتتان قرار گرفته. از گردنه رخ و تونلش که گذشتید، کوهرنگ پیش رویتان است. آبشار شیخ علیخان در 9 کیلومتری همین روستا یعنی چلگرد واقع شده، جایی که می شود آشی هم در کنارش خورد. برای دیدن دشت لاله ها، در جهت چشمه دیمه به یک سه راهی می رسید که راه سمت چپ شما را به روستای بنواستکی می رساند. جایی که دشت لاله های سرخ و زرد پیش رویتان است.

دشت لاله های واژگون گلستانکوه

در دامنه گلستانکوه خوانسار، یکی از پرگل ترین دشت های لاله واژگون قرار گرفته. این منطقه در 15 کیلومتری جنوب خوانسار واقع شده و راه رفتن به آن به این صورت است: جهت فریدونشهر را که شهری است در 144 کیلومتری شهرکرد در پیش می گیرید. تابلوهای جهت شما را به سمت خوانسار و گلستانکوه می رساند.

سفر به خوانسار در پاییز

دشت لاله های واژگون سمیرم

یکی دیگر از منطقه ها رویش لاله های واژگون در اردیبهشت سمیرم است. لاله های واژگون را در همه جای سمیرم می شود، دید. منطقه های مثل حنا، وردشت، ونک، پادنا، ولی سهل الوصل ترین شان مهرگرد است. جایی که پر از باغ های سیب است، سد دارد و می توان در سدش قایق سواری کرد یا آداب و رسوم ایل قشقایی را از نزدیک دید. برای رسیدن به مهرگرد، از اصفهان به سمت سمیرم که 166 کیلومتر با آن فاصله دارد، می رانید و 25 کیلومتر مانده به سمیرم، به فرعی سمت راست می پیچید.

دشت لاله های واژگون فریدونشهر

دشت های لاله واژگون نزدیک سمیرم و فریدونشهر نیز یکی دیگر از جاهایی است که می توان با لاله های واژگون دیدار کرد. دشت لاله های واژگون فریدونشهر در جهت چشمه لنگان قرار گرفته. ولی به دلیل قرار گرفتن در دامنه ها رفتن به آن برای همه آسان نیست. ولی اگر دلتان خواست یکی از پرگل ترین دشت ها را ببینید، بعد از سه ساعت پیاده روی به منطقه پرگل چال قو می رسید. در جهتتان به فریدونشهر از اصفهان حرکت کرده و در جهت جاده آتشگاه، نجف آباد، تیران، داران و برف انبار پیش می روید تا به فریدونشهر برسید. فریدونشهر با اصفهان 178 کیلومتر فاصله دارد.

دشت لاله های واژگون اردکان

اگر سفرتان را شیراز شروع کردید برای رسیدن به دشت، باید از جاده نو یاسوج و یا جاده پیست اسکی که در امتداد پیست پولاد کف است، بگذرید. بعد از طی 80 کیلومتر از شیراز به سمت شمال غرب به دوراهی اردکان به یاسوج و یا دوراهی اردکان به کمهر می رسید. در اینجا باید در جاده نو یاسوج برانید. و 40 کیلومتر مانده به یاسوج، به روستای های منطقه خفری می رسید. جایی که محل رویش لاله های واژگون است.

تنگ آهن، دورود، الیگودرز از منطقه ها دیگری هستند که دشت لاله واژگون دارند. فقط اینکه اگر هوس کندن این گل را کردید باید بدانید که عمر این گل بعد از جدا شدن از ریشه دو ساعت بیشتر نیست.

منطقه ها پرگل ایران کجاست؟

منبع: اسنپ تریپ

به "کدام منطقه ها در ایران دشت لاله واژگون دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام منطقه ها در ایران دشت لاله واژگون دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید