چاپ جعبه و اثر جادویی آن در جذب مخاطب

به گزارش وبلاگ جعبه، طراحی و چاپ جعبه یک اصل مهم برای معرفی محصول می باشد. شکل و طراحی جعبه برای مشتری بسیار مجذوب کننده است و در عین حال اعتبار برند شما را نشان می دهد. جعبه اطلاعاتی را در خصوص محصول خریداری شده به افراد ارائه می دهد. درج اطلاعات برند روی جعبه تاثیر بسزایی در فروش محصولات شما خواهد داشت و خدمات شما را در ابعاد وسیع به دیگران معرفی می نماید. طراحی و چاپ جعبه باید به گونه ای منحصر به فرد باشد که محصول شما را از دیگر رقبا متمایز کند.

چاپ جعبه و اثر جادویی آن در جذب مخاطب

صنعت چاپ جعبه

چاپ جعبه در صنایع مختلف کاربرد دارد و در فراوری آن از مواد گوناگون و دستگاه های حرفه ای استفاده می گردد. جعبه ها در سایز ها و اشکال مختلف طراحی می شوند و در چاپ آن ها از چوب، پلاستیک، مقوا و کارتن استفاده می گردد. چاپ جعبه های مقوایی رایج ترین نوع بسته بندی است و در مشاغل مختلف کارایی دارند. انواع جعبه های مقوایی در محصولات مختلف مواد غذایی، لباس و جعبه های کادویی استفاده می شوند. جعبه های مقوایی طرح ها و کاربردهای بسیاری دارند. کسب و کارها و صنایع مختلف براساس احتیاج خود از جعبه های بسته بندی استفاده می نمایند. مهم ترین وظیفه جعبه محافظت از محصول است. جعبه بسته بندی از کالا و محصولات در برابر عوامل بیرونی محافظت می نماید. جعبه براساس جنس و متریال مصرفی آن به روش های مختلفی چاپ می گردد. همانطور که گفته شد، جعبه های مقوایی بخاطر شکل ظاهری و کیفیت جنس آن هواداران بیشتری دارد و معمولا در بیشتر صنایع از آن استفاده می گردد.

تقریبا تمام کالاهایی که در زندگی روزمره از آن ها استتفاده می کنیم بسته بندی شده اند. روی جعبه بسته بندی آن ها اطلاعاتی مانند نام برند، آدرس و شعار کاری شما درج می گردد. جعبه ها متناسب با نوع فعالیت شما طراحی می شوند و در مقدار های متنوع مورد استفاده قرار می گیرند. هم چنین، جعبه ها با توجه به وزن محصول مورد نظر فراوری می شوند. چرا که وظیفه اصلی جعبه، حفاظت از محصول است و برای نگهداری از آن استفاده می گردد. رعایت تمام نکات در مراحل چاپ جعبه بسیار مرحله اول در چاپ جعبه جنس آن می باشد. جنس جعبه باتوجه به محصولی که درون آن قرار می گیرد معین می گردد. در مرحله بعد طراحی جعبه با استفاده از متریال های مختلف انجام می گردد. جعبه ها به وسیله روش های مختلفی چاپ می شوند و چاپ جعبه دیجیتال رایج ترین نوع چاپ در بازار است که برای چاپ با تیراژ پایین مورد استفاده قرار می گیرد. . در صورتی که چاپ جعبه فوری را درخواست نموده باشید، هزینه آن با توجه به زمان استفاده شده برای طراحی ممکن است افزایش پیدا کند. زمینه فعالیت شما مورد دیگری است که مشخص نماینده جنس و طراحی آن می باشد. ماهیت کسب و کارها با یکدیگر فرق دارد و هرکدام از سبک متفاوتی در طراحی و فراوری دارند. قطعا طراحی یک محصول آموزشی با مواد غذایی فرق دارد.

نکاتی در رابطه با طراحی جعبه

طراحی مجذوب کننده جعبه شانس شما را برای فروش محصول افزایش می دهد . البته داشتن خلاقیت در طراحی جعبه بسیار مهم است. هرچقدر طراحی محصول شما متفاوت باشد، توجه ها به سوی برند شما بیشتر می گردد. یک گرافیست حرفه ای تمام اصول طراحی جعبه را می داند و با توجه به زمینه فعالیت برترین طرح را به شما پیشنهاد می دهد. موارد جزئی در طراحی جعبه وجود دارد که نحوه باز و بسته کردن آن یکی از آنهاست. جعبه ها می بایست به راحتی باز و بسته شوند و در عین حال شکلی مجذوب کننده داشته باشند.

در طراحی جعبه باید به وظیفه اصلی جعبه هم توجه گردد. یک طراحی خوب با توجه به اینکه جعبه وظیفه نگهداری محصول را برعهده دارد انجام می گیرد. برای طراحی جعبه از جنس های مختلفی مانند گلاسه، مقوا و لمینت استفاده می گردد. هرکدام از این جنس ها باتوجه به ابعاد و وزن محصول به وسیله گرافیست انتخاب می گردد. در انتخاب جنس حعبه، استحکام آن را هم باید در نظر گرفت. اشیای قیمتی و کادویی معمولا در جعبه های مقاوم بنام هارد باکس نگهداری می شوند.

تعرفه چاپ جعبه

قیمت چاپ جعبه با توجه به مواد استفاده شده و روش چاپ آن فرق دارد. چاپ و طراحی جعبه با توجه به کاربردی که دارد بسیار ارزان می باشد. چاپ جعبه افست معمولا بخاطر کیفیت متریال چاپی آن و تنوع رنگ ها هزینه بیشتری دارد. چاپ جعبه دیجیتال هم هزینه آن با چاپ های دیگر فرق دارد. بهتر است برای انجام خدمات و سفارشات چاپ جعبه به یک متخصص گرافیک مراجعه کنید. مرکز طراحی و چاپ قاصدک آماده ارائه انواع خدمات چاپ جعبه برای مشتریان عزیز می باشد! این چاپخانه با بهره گیری از ماشین آلات مطرح صنعت چاپ دنیا، چاپ انواع جعبه های فانتزی و ساده ، لمینت جعبه و چاپ آفست جعبه های فانتزی و ساده را انجام می دهد.

منبع: فرارو

به "چاپ جعبه و اثر جادویی آن در جذب مخاطب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ جعبه و اثر جادویی آن در جذب مخاطب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید