ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه شنبه

به گزارش وبلاگ جعبه، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اواخر روز سه شنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور می گردد که روز چهارشنبه در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه شنبه

به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی درباره شرایط جوی حال حاضر کشور اضافه نمود: امروز در شرق استان تهران، قم، جنوب آذربایجان غربی، بعضی مناطق زنجان، قزوین و کردستان بارش ها شدت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه در نوار شمالی کشور و دامنه های زاگرس مرکزی بارش پراکنده داریم و به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق خارج خواهد شد.

به گفته گودرزی بعد از ظهر سه شنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب به کشور وارد می گردد و موجب بارش پراکنده در خوزستان، ایلام، لرستان و چهارمحال و بختیاری خواهد شد.

وی گفت: آسمان تهران امروزی ابری و مه آلود با ادامه بارش باران، گاهی افزایش باد پیش بینی می گردد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: مدل ها نشان می دهند که میانگین بارش در کشور از حدود نیمه آذر تا اواخر دی به ویژه در مناطق جنوبی و شرقی در محدوده کمتر از نرمال (میانگین سالانه) خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز در آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و استان های ساحلی خزر، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش ها شدت می گیرد و فردا در استان های غربی، جنوب غربی، زاگرس مرکزی و جنوبی خواهند بود.

به گفته گودرزی دوشنبه از شدت فعالیت این سامانه بارشی در سراسر کشور کاسته می گردد و فقط در نوار شمالی، بارش برف و باران و در بعضی از نقاط زاگرس جنوبی و مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

طی سه روز آینده نیز پیش بینی می گردد که خلیج فارس و دریای خزر مواج و طوفانی باشد.

منبع: فرارو

به "ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید