هشدار: اگر وسوسه می شوید به این غذاها نگاه نکنید!

به گزارش وبلاگ جعبه، هله هوله های خوشمزه

در میان تمام کشورهای جهان آمریکا معروفیت بدی در زمینه های غذاهای هله هوله ای و ناسالم دارد اما واقعیت این است که نام آن به نوعی بد در رفته است و هر کشوری غذاهای چرب و چیلی خودش را دارد که در عامیانه به آن هله هوله های خوشمزه گفته می گردد. این غذاها از واقعا خوشمزه تا واقعا هله هوله دسته بندی می شوند. قبل از هر چیزی پیشنهاد می کنیم اگر زود وسوسه می شوید اصلا سمت نگاه کردن به این غذاها هم نروید، چون حسابی بعد از تماشا این غذاها گرسنه می شوید. البته برای تماشا همه این غذاها لازم نیست تا به دور جهان سفر کنید و برخی از آن ها در خانه هم درست می شوند و می توانید خودتان هم در خانه درست کنید. با خبرنگاران همراه باشید:

هشدار: اگر وسوسه می شوید به این غذاها نگاه نکنید!

سوهو گرند- چک

مک دونالد را که می شناسید؟ همان رستوران زنجیره ای مشهور که نام و آوازه آن حالا در جهان پیچیده است… یکی از برترین سیاست هایی که به خرج داد این بود که منویشان را در جمهوری چک هم ارائه نمایند. تعدادی از غذاهای این منوی خوشمزه شامل گوشت گریل شده وال استریت، مرغ سوخاری، بروکلین کلاسیک و بالاخره سوهو گرند در بالای همه است.

سوهو گرند از هله هوله های خوشمزه و تقریبا مشهورترین غذای این منو است که از بیف، کاهو، پپرونی، سالامی تند، پنیر، سس پنیر و سالسای مکزیکی تشکیل شده است.

پوتین- کانادا

یکی از هله هوله های خوشمزه جهان را همین همسایه شمالی مان دارد… منظورمان کانادا است! در واقع از کشورهای شمالی که در آن بهشتی به نام پوتین وجود دارد، منظور ما یک شخص نیست، پوتین نام یک غذای لذیذ است که هنوز هم که هنوز است مشخص نیست که چرا این نام را روی آن گذاشته اند… به هر حال، پوتین ترکیبی از سیب زمینی سرخ شده، آبگوشت و سرشیر است که همگی با هم ترکیب می شوند و نتیجه، یک مزه عالی است. البته به هر علتی که هست پوتین تا حالا نتوانسته به کشورهای جنوبی آمریکا راه خود را پیدا کند، پس برای خوردن این غذای خوشمزه به همان شیوه اصولی باید به کانادا سفر کنید.

موچی- تایوان

موچی در واقع همان کیک برنج است یعنی یک غذایی که از برنج است و به شکل کیک درست شده است. کیک برنج آن قدر شکل منظم و جالبی دارد که انگار آن را در قالب گذاشته اند و درست نموده اند، بعد این کیک را با مواد خوشمزه ای پر می نمایند. اگر چه موچی در خیلی از کشورهای آسیای شرقی غذایی محبوب محسوب می گردد اما مدل تایوانی آن از بقیه مدل ها خوشمزه تر است.

یک حقیقت جالب: اگر چه این کیک های برنج از نوعی برنج به نام برنج چسبی درست شده است. شاید برایتان جالب باشد که چرا به آن چسبی می گویند که در واقع علت نسبت دادن این نام به آن، بافت چسب مانند آن است نه این که برای نگه داشتن برنج ها در کنار هم از چسب استفاده شده باشد!

نوتلای شیرین- ایتالیا

یکی از خوشمزه ترین نوتلاهای جهان نوتلای شیرین کن است که شبیه به برگر درست می گردد. در نگاه اول فکر می کنید که با همبرگر روبرو شده اید اما در این برگر اصلا خبری از گوشت نیست و به جای آن نوتلای بزرگی بین دو نان ساندویچی گرد وجود دارد. مگر می گردد به این هله هوله های خوشمزه نگاه کرد و عاشقشان نشد؟ واقعا منصفانه نیست که دستمان به همچین چیز خوشمزه ای نرسد! ولی از آن جایی که سرمنشا این غذا از ایتالیا است می توان به آن جا سفر کرد و این خوشمزه را سفارش داد.

سوسیس کاری- آلمان

سوسیس کاری به عنوان هله هوله های خوشمزه یکی از برترین غذاهای آلمانی هاست که به آن علاقه وافری دارند به طوری که به عنوان غذای محبوب آلمانی ها معرفی شده است. این غذای خیابانی خوشمزه از سوسیس های سرخ شده و بخار پز شده ای درست شده است که روی آن سس کچاپ می ریزند و در آخر هم پودر کاری و دیگر ادویه های خوشمزه خاص اضافه می گردد.

اگر دوست دارید تا برترین غذای آلمان را امتحان کنید، پس خوش شانسید: عکس آن را ببینید… فقط مواظب باشید وسوسه نشوید!

چوکودیلا- انگلستان

چوکودیلای اصلی از تورتیلای گریل شده ای که با چیپس شکلاتی پر شده است درست می گردد. تا همین جا هم به احتمال زیاد حسابی گرسنه شده اید البته برخی ها هم لابه لای این نان گریل شده از کیت کت استفاده می نمایند. اگر چه برای خورد این غذا فقط باید در انگلستان باشید چون نمی توانید مثل آن را در جای دیگری پیدا کنید. چرا؟ چون درست کردن این خوشمزه شکلاتی و کپی کردن دستور پخت آن واقعا سخت است.

چیتزا- هند

در یک حرکت بسیار خلاقانه! کی اف سی هند تصمیم گرفت تا تغییراتی در منوی خود انجام دهد و بنابراین بر این فکر شد که مرغ انتخاب خیلی خوبی برای پیتزا است! آن ها حتی تصمیم گرفتند تا روی این خلاقیتشلان نام هم بگذارند و بنابراین نام چیتزا را برای آن انتخاب کردند! حتی پایشان را از این هم فراتر گذاشتن و برای آن شعاری مشخص کردند: چیتزا بهتر از پیتزا.

بیس چیتزا مرغ ترد است که در روی آن پنیر پیتزا هم اضافه می گردد و فلفل هم دیگر ماده ای است که به آن افزوده می گردد. این یکی هم واقعا هله هوله است! شاید فکر کنید که مرغ هله هوله نمی گردد که درست هم فکر می کنید ولی یادتان باشد که در کنار این مرغ از اندازه زیادی پنیر استفاده می گردد که همین موضوع باعث ناسالم شدن غذا و یا در برترین حالت ممکن، چند برابر شدن کالری آن می گردد.

نان طعم دار شده- استرالیا

این یکی را دیگر واقعا می توانید به راحتی در خانه درست کنید. این هم از هله هوله های خوشمزه محبوب استرالیایی ها است که از نان سفید، کره و مارگارین درست شده است.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت

به "هشدار: اگر وسوسه می شوید به این غذاها نگاه نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار: اگر وسوسه می شوید به این غذاها نگاه نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید