نکاتی که باید پیش از سفر گروهی بدانیم

به گزارش وبلاگ جعبه، سفرهای گروهی یا شرکت در تورهای گردشگری برای تمام افرادی که تنهایی سفر کردن را دوست ندارند، انتخابی بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده است. سفر با دیگران می تواند به برترین یا بدترین تجربه شما تبدیل گردد. خاطره ای شگفت انگیز از سپری کردن زمان با همسفرانی فوق العاده که تا همواره لبخند بر لبتان میاورد یا سفری که به سرعت از ذهنتان پاک می گردد. اگر می خواهید به سفری دسته جمعی بروید اما نمی دانید انتظار چه چیزهایی را داشته باشید در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا نگاهی کلی بر اتفاقات پیش رو داشته باشیم و از تجربیات بعضی از تورلیدرهای با سابقه برایتان بگوییم. در نهایت با مزایا و معایب سفر در تعداد بالا آشنا خواهید شد و می توانید با اطلاعات کامل درباره سفر خود برنامه ریزی کنید.

نکاتی که باید پیش از سفر گروهی بدانیم

قبل از سفر با تور و دسته جمعی خوب تحقیق کنید

مانند هر سفری، قبل از تصمیم برای خرید تور و رزرو باید درباره شرکتی که می خواهید با آن سفر کنید حسابی تحقیق کنید. با وب سایت آغاز کنید، آیا اطلاعات کاملی درباره شرایط کاریشان می بینید یا جزییات کار مبهم است؟ آیا جزئیات مربوط به برنامه سفر را شفف بیان نموده اند که چه مواردی را شامل می گردد، ترانسفر و سایر موارد چگونه انجام می گردد؟ صفحات و هشتگ های مربوط به آن ها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و نظرات مردم را بخوانید.

در صفحات وب و سایر پلتفرم ها جست و جو کنید و اگر در خصوص هر چیزی سؤالی دارید، با شرکت تماس بگیرید و نحوه برخوردشان را بسنجید. آیا قوانین شرکت و کارمندانش به قدر کافی انعطاف پذیر هستند یا باید دنبال شرکت دیگری بگردید. اگر هم آن ها حسابی مشهورند می توانید از دوستان و آشنایانتان درباره خدماتشان بپرسید. باید بگوییم یکی از برترین انتخاب ها برای سفر خارجی گروهی انتخاب تورهای وبلاگ جعبه هستند که در صفحه تور گردشگری می توانید از تورهای موجود در تاریخ های پیش رو آگاه شوید.

در سفرهای گروهی تا حد امکان وسیله کمی ببرید

در بیشتر سفرهای گروهی محدودیت های مکان و فضا وجود دارد که باید با آنها کنار بیایید. به طور مثال بسته به اینکه چند نفر با شما در اتوبوس سوار می شوند، ممکن است همه شما نتوانید چمدان های بزرگ ببرید یا اگر هم شرایطش فراهم باشد، هر بار گذاشتن و برداشتنش حسابی دردسر ساز است.

در هر ایستگاهی که یک شب توقف داشته باشید، باید وسایلتان را تخلیه و مجددا داخل ماشین ببرید. حتی اگر سفر شما شامل اقامت در یک مکان ثابت (مانند هتل یا اجاره خانه) در تمام طول سفر باشد، هم ممکن است بخواهید با وسایل حمل و نقل مشترک بروید و جایی برای چمدان نباشد. پیشنهاد ما به شما این است که حتما قبلا از نهایی کردن وسایل لازم و بستن چمدان با شرکت مربوطه تماس بگیرید و محدودیت ها بار را بپرسید.

خودتان را برای آشنا شدن با افراد نو آماده کنید

قبل از ثبت نام در سفرهای گروهی، حتماً به مکان های اقامتی آن توجه کنید. طیف گسترده ای از گزینه ها از اتاق های خصوصی در هتل ها و ویلاهای لوکس و رده بالا بگیر تا کابین های مشترک در قایق ها یا اتاق های چند نفره در خوابگاه ها، وجود دارد. این بدان معنا نیست که یکی از این هتل ها و اقامتگاه ها از دیگری بهتر است بلکه همه چیز به هدف شما از سفر بستگی دارد.

این کابین ها و اتاق های مشترک می توانند فرصتی منحصر به فرد برای آشنا شدن با افرادی که با آنها سفر می کنید باشد و تجربه همراهی با آنان باشد. البته داشتن فضای کم تر (همراه با قیمت های مقرون به صرفه تر) هم در انتخاب این اتاق ها نقش مهمی دارد. به هر حال خودتان باید تصمیم بگیرید که کدام یک را ترجیح می دهید و از همه نظر برایتان مناسب تر است.

قوانین موجود در سفر را رعایت کنید

بله، شما یک بزرگسال هستید و بله، می توانید از خود مراقبت کنید. اما هنگامی که در یک سفر گروهی ثبت نام می کنید شرکت و تور لیدرتیان وظیفه دارند تا مطمئن شوند که همه از امنیت و امکانات لازم برخوردار هستند. این کار بخصوص در گروه های بزرگ تر بسیار سخت است و اگر هر کسی ساز خودش را بزند سخت تر هم می گردد.

پیروی از قوانین و نکاتی که تورلیدر می گوید به نفع خودش یا شرکت نیست بلکه همه می خواهند شما برترین تجربه را کسب کنید و مسئله ای برایتان پیش نیاید. بخصوص اگر در سفری خارجی هستید که با آن آشنایی ندارید، نکات گفته شده موجب امنیت و در امان ماندنتان از مشلات احتمالی می شوند.

در سفرهای گروهی آوردن پول کافی را از قلم نیاندازید

یکی از برترین مواردی که در خصوص سفرهای گروهی وجود دارد این است که شما معمولاً هزینه کل سفر را قبل از حرکت پرداخت می کنید، دیگر نگرانی موجودی کیف پولتان را نخواهید داشت. اما هر سفر کمی فرق دارد و باید از قبل دقیقا بدانید چه خدماتی بر عهده تور است (مانند وعده های غذایی و گشت های شهری) و خودتان را برای سایر هزینه ها آماده کنید.

به عنوان مثال، در برخی تورها صبحانه و ناهار هر روز کامل در نظر گرفته شده، اما شام ها به اختیار مسافران است یا گشت های شهری اختیاری، مانند تور قایقرانی وجود دارد که احتیاج به پرداخت هزینه جداگانه دارند. گذشته از این، این ایده خوبی است که برای چیزهایی مانند تاکسی (تقریباً در هر سفر گروهی، احتمالاً حداقل کمی وقت آزاد برای گشت و گذار به دلخواه خودتان دارید)، سوغاتی، انعام به راننده یا هر شخص دیگری پول داشته باشید.

به هر حال شما دور از دوستان و آشنایانتان هستید و ممکن است در امری ضروری به پول احتیاج پیدا کنید. داشتن کمی از آن را از قلم نیاندازید.

باید گاهی اختیارتان را به دست سایر مسافرها یا تورلیدر بدهید

سفر گروهی یعنی با افراد زیادی همراه هستید. ممکن است گاهی شما برنامه مجذوب نماینده تری داشته باشید یا آن چه قرار است انجام دهید فاصله زیادی با ایده آل هایتان داشته باشد، یادتان باشد که شما تنها نیستید و دلیلی برای این برنامه ریزی ها وجود دارد. هنگامی که با تور به سفر آمده اید یعنی با این شرایط موافقت نموده اید.

دربرخی سفرها ممکن است شما آزادی عمل بیشتری داشته باشید خودتان بتوانید برای برنامه تصمیم بگیرید (حتی در این شرایط هم گاهی باید با همسفرانتان هم نظر شوید) گاهی هم محدود می شوید. به هر حال همه باید کمی کوتاه بیایند و کمی توقف کوتاه هر یا طولانی تر در مثلا مرکز خرید ارزش جر و بحث ندارد.

در سفر دسته جمعی دیگر احتیاجی به برنامه ریزی ندارید

یکی از مزایای سفر گروهی آن است که معمولا مسئولیت کمی بر عهده افراد (به جز برگزار نمایندگان) است و دغدغه رزرو کردن، پرداخت هزینه ها و … را ندارید. یک برنامه سفر کامل برای شما برنامه ریزی شده است. اگرچه معمولاً برخی از وعده های غذایی و بخش هایی از زمان به اختیار خودتان گذاشته می گردد. در بیشتر موارد، شما مجبور نیستید فرایند رزرو بلیط حمل و نقل به مقصد و از آنجا را انجام دهید، برای وعده غذایی تصمیم بگیرید، دنبال راه های حمل و نقل باشید یا بخواهید جاذبه های را جست و جو کنید.

اگر جزو آن دسته از افرادید که خودتان حوصله برنامه ریزی را ندارید یا می ترسید تنهایی نتوانید از پس کنترل شرایط (بویژه در سفرهای خارجی) بر بیایید انتخاب تور و سفر گروهی برایتان برترین گزینه است.

هر وقت خواستید می توانید تنهایی سفر کنید

در بسیاری از موارد ترک کردن گروه و زمانی را تنهایی سفر کردن می تواند برترین گزینه باشد. مشاهده شده که برخی اعضای گروه نظر متفاوتی دارند و براحتی آن را اجرا می نمایند و بعدا مجدد به همسفران خود می پیوندند. این سفر متعلق به شماست و باید به برترین شیوه ممکن از آن بهره ببرید پس بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران کاری را که دوست دارید انجام دهید.

5 مورد از بایدهای قبل از سفر گروهی کدامند؟

  • ایده ای راجع به آنچه می خواهید انجام دهید، داشته باشید و از تورلیدر خود بخواهید شرایط را برای کسب برترین تجربه ها مهیا کند. مهم نیست خواسته شما یافتن برترین مکان برای خوردن غذاهای خیابانی در کره جنوبی باشد (ما از قبل فکرش را نموده ایم و می توانید در مطلب با آنان آشنا شوید) یا خوردن برترین جلاتو های شهر رم. بنابر این خواسته هایتان را با دیگران در میان بگذارید و مطمئن باشید همه می خواهند به آن برسید.
  • آیا می خواهید حداقل یک روز هم که شده در طول سفر طلوع خورشید را ببینید؟ احتمالا پاسختان مثبت است، اگرچه صبح زود بیدار شدن سختی ها خاص خودش را دارید اما تجربه تماشای طلوع خورشید در منطقه ها مختلف قطعا ارزش این سختی را خواهد داشت.
  • در مقابل کسب تجربه های نو انعطاف پذیر باشید، شما نمی دانید اگر موفقتتان را اعلام کنید از کدام کافه بی نظیر، ساحل بکر یا موزه تماشایی سر در می آورید. خلاصه گاهی می توانید جایی بروید که هرگز پیش بینی آن را نمی کردید.
  • در نظر داشته باشید که هر وقت بخواهید می توانید زمانتان را هر طور که خودتان دوست دارید بگذرانید. برای این زمان ها برنامه خاص خودتان را داشته باشید و البته در زمان هایی که می خواهید حرکت کنید دوباره به گروه همسفرانتان ملحق شوید.
  • باز هم باید بگوییم که سبک سفر کنید. اگر بار زیادی بردارید دیگر جایی برای خرید سوغاتی ندارید. در طول سفر کسی از حمل چمدان و کوله پشتی سنگین خوشش نمی آید و همه می خواهند راحت روی جایگاه هایشان بنشینند تا در مقصد انرژی کافی داشته باشند.

درخواست های عجیب و غریب که در سفر گروهی می بینید

ممکن است همسفرانتان ترس ها و هدف های متفاوتی داشته باشند و هر کدام دنبال چیز بخصوصی بروند. مثلا تورلیدرهای ما گفته اند که یکبار در سفری 26 روزه به بیش از 10 کشور دنیا فردی از آن ها خواست برترین مکان ها برای طلوع خورشید را نشانشان بدهد تا در آن جاها عکاسی کند. خواسته ای که همه را حسابی به چالش کشید و البته در نهایت هم بسیار خاطره انگیز شد.

در هر سفری ممکن است چنین افرادی هم حاضر باشند و باید خودتان را برای هماهنگی با آن ها یا حداقل شنیدن نظراتشان آماده کنید، بعدا می توانید دسته جمعی سر اجرای آن یا قرار ندادنش در برنامه گروه تصمیم گیری کنید.

آیا سفر گروهی برای همه مناسب است؟

بله هرکسی که عاشق سفر باشد از سفر گروهی هم لذت می برد فقط باید با همسفرانتان دوست باشید و خودتان را محدود به خواسته های یکدیگر نکنید.

آیا باید همه زمان را با همسفرانمان باشیم؟

قطعا نه، هر زمان که دیدید برنامه با خواسته های شما پیش نمی رود (در صورتی که مزاحم سایرین نشوید) راه خودتان را بروید و بعدا به جمع ملحق شوید.

در این مطلب همه چیزهایی که باید درباره سفر گروهی بدانید را آنالیز کردیم. این نکات شامل تحقیق و آنالیز های اولیه و انتخاب درست، همراه داشتن بار تا حد امکان سبک و چک کردن آن با شرکت ارائه دهنده تور، رعایت قوانین، همراه داشتن پول کمی بیش از اندازه ضروری و قابل پیشبینی، همکاری با سایر همسفران و تورلیدرها و در آخر جدا شدن از آن ها برای مدتی دلخواه است. 5 مورد از مواردی که قبل از سفر باید رعایت کنید را هم در ادامه گفتیم. شما هم تجربیات سفر گروهی خود را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت

به "نکاتی که باید پیش از سفر گروهی بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید پیش از سفر گروهی بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید