نقاش مونالیزای چاق چه کسی است؟

به گزارش وبلاگ جعبه، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده، این پرسش مطرح می شود که نقاش مونالیزای چاق چه کسی است؟

نقاش مونالیزای چاق چه کسی است؟

فرناندو بوترو هنرمندی است که بعضی از آثار خود را با الهام از آثار هنری کلاسیک یا بهتر است بگوییم در قالب بازآفرینی آثار هنر کلاسیک خلق نموده است. واضح است که بوترو شیفته به تصویر کشیدن سوژه های مختلف در ابعادی بزرگتر از ابعاد واقعی آنها است. اگر هر یک از آثار این هنرمند را دیدن نموده باشید، می دانید که این نخستین ویژگی است که در آثار او بچشم می آید. او به روشی نقاشی میکشد که به سختی میتوان سبک نقاشی او را با هنرمند دیگری اشتباه گرفت.

این هنرمند تجسمی اهل کلمبیا در سال 1932 متولد شده است. او تمام نقاشی هایش را با ویژگی هایی که امضای خاص او محسوب می شوند، خلق نموده است. سبکی که او برای خلق این نقاشی ها مورد استفاده قرار می دهد با نام بوتریسمو شناخته می گردد. او از همان دوران کودکی به هنر علاقمند شد و نخستین آثارش را در سن 16 سالگی به نمایش گذاشت. او که تحت تاثیر هنرمندان چیره دست اسپانیایی همانند ولاسکز و فرانسیسکو گویا قرار گرفته بود، نخست به بارسلونا و سپس به مادرید رفت و در آنجا به تحصیل در آموزشگاه سلطنتی هنرهای زیبای سان فرناندو مشغول شد.

به گفته دیلی آرت، در سبک بوتریسمو انسانها و اشکال مختلف در ابعاد بزرگ و اغراق شده به تصویر کشیده می شوند؛ به نحوی که می توانند با توجه به موضوع نقاشی طنزآمیز باشند یا نقدها سیاسی را به نمایش بگذارند. از بوترو به عنوان مشهورترین هنرمند زنده اهل آمریکای لاتین یاد می گردد که آثارش در بعضی از پربازدیدترین نقاط دنیا به نمایش گذاشته می شوند.

تابلو نقاشی ندیمه ها اثر بوترو که در سال 1982 خلق شده است، شاهزاده مارگارت ترزا از دربار اسپانیا را به تصویر میکشد. او این تابلو نقاشی را با الهام از ندیمه ها اثر دیه گو ولاسکز خلق نموده که یکی از مرموزترین پرتره های گروهی تاریخ هنر است.

این تابلو یکی دیگر از شاهکارهای بوترو است که با الهام از تابلو نقاشی پرتره آرنولفینی اثر ون دایک خلق شده است. اشیای داخل اتاق نقاشی آرنولفینی تاحدی کمتر از اشیای اتاق نقاشی اصلی است؛ با این حال نقاشی بوترو تمام اشیای نمادین و مهم از جمله آینه، سگ، کفش ها و پرتقال ها را در بردارد.

تفاوت نسخه مادمازل کارولین ریویر اثر بوترو با نسخه اصلی آن است که در نقاشی جدیدتر تمرکز بر روی سوژه اصلی است و اثری از چشم انداز به چشم نمیخورد. نقاشی اصلی در سال 1806 و به وسیله ژان اگوست دومینیک انگر خلق شد.

این اثر هنری در قالب دو تابلو خلق شده است که با الهام از یکی از آثار پیرو دلا فرانچسکا، نقاش چیره دست ایتالیایی خلق شده است اما با مقایسه نقاشی جدیدتر و اصلی باید متوجه تفاوت هایی بشوید. بوترو تصمیم گرفت باتیستا اسفورزا را در سمت راست و فدریکو دا مونتفلترو را در سمت چپ قرار دهد. این ترتیب، برعکس ترتیب نقاشی های دلا فرانچسکا است.

آخرین اثر از آثار لیست که به جرأت مشهورترین آنها نیز محسوب می گردد، در حقیقت همان بازآفرینی تابلو نقاشی مشهور مونالیزا است.

به گزارش دیلی آرت، بوترو زمانی خود را کلمبیایی ترین هنرمند در بین هنرمندان کلمبیایی توصیف کرد. اغلب آثار این هنرمند شامل مضامین مرتبط با سنت های کلمیبا هستند و در حقیقت میتوان از آثار او به عنوان هدایت برای آشنایی با تاریخچه و فرهنگ کلمبیا استفاده کرد. او در آثارش به سنت هایی همانند گاوبازی، موسیقی و حتی ادبیات اشاره نموده است. بوترو اکنون 90 ساله است.

منبع: همگردی

به "نقاش مونالیزای چاق چه کسی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاش مونالیزای چاق چه کسی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید