نصب بیش از 20 هزار انواع کنتور هوشمند در خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ جعبه، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: بیش از 20 هزار انواع کنتور هوشمند در شبکه توزیع برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی طی سال های اخیر تا کنون نصب شده است.

نصب بیش از 20 هزار انواع کنتور هوشمند در خراسان رضوی

سید مجید آزیز در گفت وگو با وبلاگ جعبه درخصوص نصب کنتورهای هوشمند در خراسان رضوی اظهار کرد: طرح مذکور از اوایل خردادماه و با ابلاغ شیوه نامه های اجرایی توانیر آغاز به کار نموده و در قالب آن حدود 1200 دستگاه کنتور سه فاز جریان مستقیم هوشمند تعویض شده است که این فرایند همچنان ادامه خواهد داشت. به طور کلی تا کنون بیش از 20 هزار انواع کنتور هوشمند در شبکه توزیع برق شرکت طی سال های اخیر تا کنون نصب شده است.

وی اضافه نمود: با بررسی به عمل آمده در فصول گرم سال جاری حدود 7 درصد مشترکین خانگی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بیشتر از الگو، مصرف داشته اند. تا نیمه اسفندماه 1400 تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده در خراسان رضوی به 20 هزار و 335 کنتور رسید که از طریق مدیریت های برق شهرستان ها نصب شده و در حال بهره برداری است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بیان کرد: پیش بینی می شود حدود 2000 کنتور سه فاز هوشمند تا انتها سال جاری در محدوده تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نصب شود. کنتورهای مذکور با هزینه حدود 4 میلیون تومان تهیه ولیکن در این فرآیند هزینه های سایر اقلام مصرفی مانند تابلوی هوایی و عملیات تعویض نیز وجود دارد.

آزیز شرح داد: نصب کنتورهای هوشمند امکان پایش بار مشترکین و قرائت و کنترل بار ایشان را فراهم می کند و کنتورهای هوشمند موجب محدود کردن مصرف بی رویه مشترکان پرمصرف می شود و قرائت آن از راه دور است. با این کنتورها اطلاعات مصرف را می توانیم هر دو ساعت در اختیار مشترکان قرار دهیم.

وی بیان کرد: هدف گذاری از طریق شرکت توانیر تدوین و ابلاغ می شود و حدود 170 هزار اشتراک تک فاز و سه فاز در دستور کار خواهند بود. ضمناً نصب 3500 دستگاه تابلو دیماندی هوایی با قابلیت فرمان از راه دور به جای تابلوهای دیماندی زمینی فعلی نیز در فرآیند کار است. اعداد فوق شامل مشترکین توزیع برق مشهد نمی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نصب بیش از 20 هزار انواع کنتور هوشمند در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب بیش از 20 هزار انواع کنتور هوشمند در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید