عکس ، چهره دیدنی شاسی بلند نو بازار ایران

به گزارش وبلاگ جعبه، اومودا 5 نام یکی از جدیدترین محصولات خودروسازی چری چین است که پس از معرفی در چین به سرعت به وسیله مدیران خودرو وارد ایران شده و به زودی فروش آن با برند فونیکس و به نام فونیکس FX شروع می گردد.

عکس ، چهره دیدنی شاسی بلند نو بازار ایران

کراس اوور پنج نفره فونیکس اف ایکس مشخصات فنی یکسانی ندارد و از آنجایی که تیپ های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده، مشخصات فنی هم متفاوت خواهد بود. به نظر می رسد که قرار است فول ترین نسخه این خودرو که مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ است راهی بازار ایران گردد.

این پیشرانه که ساخت کمپانی های اتریشی است می تواند حداکثر قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر را فراوری کند. نیروی محرکه در کراس اوور اومودا 5 به وسیله یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه خیس به محور جلو منتقل می گردد. از دیگر قابلیت های این موتور قدرتمند می توان به سیستم تعلیق مولتی اشاره نمود که به لحاظ ساختاری تفاوت های زیادی با دیگر تیپ های این خودرو دارد.

بنا بر آنچه مهندسان در پیست آزادی تهران آزمایش نموده اند، فونیکس FX می تواند در عرض 9.5 ثانیه از صفر مطلق به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. یکی از مسائل مهم خودروهای چری، کم فرمانی در کراس اوورهای چری است که به نظر می رسد در فونیکس اف ایکس برطرف شده و به مدد خط ترمز خوب و سیستم های کمکی تازه نظیر کنترل پایداری ارتقا یافته سواری بهتری را شاهد خواهیم بود.

مزیت عمده این کراس اوور، بهره مندی آن از سیستم تعلیق مولتی است؛ چرا که باعث شده سواری بهتری برای ردیف عقب به وجود آید و چسبندگی بی نظیری برای خودرو به وجود آورد. به لحاظ طراحی، چری اومودا 5 کراس اوور کوپه و اسپرتی به شمار میرود که زبان طراحی متفاوتی نسبت به سایر محصولات چری دارد.

وقتی پشت فرمان این خودرو بنشینید متوجه خواهید شد که کراس اوور تند و تیزی خریداری نموده اید. برای مثال می توان به شتاب فونیکس تیگو 8 پرو و شتاب خوبی که داشت اشاره نمود. این کراس اوور اگرچه وزن 1540 کیلوگرمی داشت، اما توانسته بود شتاب خوبی به ارمغان آورد. حال تصور کنید فونیکس اف ایکس با وزن 1420 کیلوگرمی که دارد چه شتاب بهتری باید داشته باشد!

خوشبختانه به دلیل دو کلاچه بودن خودرو، جریان تعویض دنده ها با سهولت بیشتری انجام می گردد، ولی متاسفانه همچنان تأخیر در پدال گاز مشاهده می گردد. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4400 میلی متر، 1830 میلی متر و 1585 میلی متر بوده و بعلاوه فاصله محوری آن 2630 میلی متر است.

مدیران خودرو هنوز به صورت قیمت فونیکس FX اعلام ننموده است و گویا بنا دارد تا در یک مراسم در آذر ماه خودرو را به صورت رسمی معرفی و قیمت آن را اعلام کند اما به احتمال زیاد کراس اوور FX با قیمتی در محدوده تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو به بازار می آید. بعلاوه بعضی برآورد ها حاکی از آن است که فونیکس اِف ایکس در آذر 1401 با قیمتی حدود 1 میلیارد و 400 میلیون تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان به بازار بیاید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، چهره دیدنی شاسی بلند نو بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، چهره دیدنی شاسی بلند نو بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید