عربستان، ابتکار اسلامی در ماه رمضان برای آزادی علما از زندان های آل سعود

به گزارش وبلاگ جعبه، دبیرکل اتحادیه بین المللی دانشمندان مسلمان از ابتکار اسلامی برای آزادی علما و زندانیان از زندان های آل سعود اطلاع داد.

عربستان، ابتکار اسلامی در ماه رمضان برای آزادی علما از زندان های آل سعود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ جعبه به نقل از سعودی لیکس،علی القره داغی دبیرکل اتحادیه بین المللی دانشمندان مسلمان ابتکاری شامل درخواست از دولت های اسلامی برای آزادی دانشمندان به مناسبت ماه رمضان بیان کرد.

قره داغی در ابتکار خود که در وب سایت رسمی فدراسیون منتشر شد، از ملت، دولت ها، علما، متخصصان رسانه، متفکران ، سیاستمداران ، احزاب و گروه های اسلامی خواست تا برای آزادی علما و زندانیان در زندان های آل سعود اقداماتی انجام دهند.

وی در ادامه تاکید نمود که روز اول ماه مبارک رمضان روز آشتی همه جانبه میان موسسه ها و ملت اسلامی و یک روز ابتکار عمل برای خدمت به اقشار آسیب پذیر جامعه است.

دبیرکل اتحادیه بین المللی دانشمندان مسلمان از دولت های اسلامی خواست تا علما را آزاد نمایند و همچنین زندانیان آزادی بیان که در زندان به سر می برند به مناسبت ماه مبارک رمضان فورا آزاد شوند.

طبق این بیانیه، این فراخوان ها و درخواست ها به دلیل حرمت ماه مبارک رمضان است که خداوند متعال به امت خود در مورد ضرورت مصالحه و اتحاد و همکاری تاکید نموده است.

مقامات سعودی در 9 سپتامبر 2017 به دستور محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ده ها دانشمند، مبلغ، اندیشمند، شاعر، دانشگاهی و روزنامه نگار سعودی را بازداشت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عربستان، ابتکار اسلامی در ماه رمضان برای آزادی علما از زندان های آل سعود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، ابتکار اسلامی در ماه رمضان برای آزادی علما از زندان های آل سعود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید