درمان های خانگی جهت تسکین دندان درد

به گزارش وبلاگ جعبه، دندان درد ممکن است به اسم درد و ناراحتی در یک یا چند دندان یا اطراف آنها توصیف گردد، که حاکی از سوزش و یا تورم، قرمزی و عفونت احتمالی با یا بدون آبسه باشد. چندین درمان خانگی در این بخش آورده شده اند که به شما

درمان های خانگی جهت تسکین دندان درد

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

دندان درد ممکن است به اسم درد و ناراحتی در یک یا چند دندان یا اطراف آنها توصیف شود، که حاکی از سوزش و یا تورم، قرمزی و عفونت احتمالی با یا بدون آبسه باشد. چندین درمان خانگی در این بخش آورده شده اند که به شما در برطرف این مشکل یاری خواهند کرد.

دندان درد ممکن است به دلیل مسائل دندان اعم از پوسیدگی دندان، تورم پالپ دندان (رگها و اعصاب دندان)، مسائل لثه، لب پریده شدن دندان و آبسه دندان بوجود آید. اغلب، بهداشت ضعیف دهان و دندان و عدم مراقبت از دندان دلیل مسائل دندانی است. زمانی فرد دچار درد دندان می شود که محفظه یا اتاقک پالپ دندان (که شامل پایانه های عصبی و رگهای خونی کوچک است) تحت تأثیر قرار بگیرد.

باید خودتان را خوش شانس بدانید اگر تا به حال دچار غم و اندوه و عذاب دندان درد نشده اید. با این حال، از کجا معلوم، این درد ممکن است هر آن از راه برسد. بایستی از چند درمان خانگی مؤثر برای از بین بردن دندان درد که به شما در ریشه کن کردن هرچه سریعتر و مؤثرتر این درد یاری خواهند کرد، آگاه شوید. اگر چه، مراجعه به دندانپزشک اجتناب ناپذیر است، اما برخی از درمان های خانگی که به مرور زمان تأثیر آنها ثابت شده اند، می توانند تسکین فوری را از این درد فراهم سازند.

درمان های خانگی مؤثر در درمان دندان درد

نکته: اگر چه بیشتر درمان هایی که در این مقاله ارائه شده، بی خطر می باشند، اما توصیه نمی شود در صورت فروکش نکردن این شرایط، به استفاده از آنها ادامه دهید. علاوه بر این، بهتر است به منظور تشخیص و درمان مناسب با دندانپزشک خود مشورت نمایید. در این بخش چند درمان خانگی که گفته می شود تا حد زیادی موجب تسکین و رهایی از این درد می شوند، آورده شده است.

ـ یکی از ساده ترین روش ها استفاده از یک کیسه یخ روی ناحیه ای که درد می نماید است. آن را می توانید یا روی گونه بگذارید یا روی دندانی که درد می نماید. برخی افراد تکه های یخ را در ناحیه V شکل بین انگشت شست و سبابه جهت رهایی از درد می مالند. با وجود آن که روغن اورگانو یا پونه کوهی طعم بدی داشته و سوزش آور است، اما دارای خواص طبیعی آنتی بیوتیکی است که موجب کاهش دندان درد می شود.

ـ استفاده از نخ دندان در سراسر جهان به وسیله دندانپزشکان توصیه می شود؛ با این حال، تنها تعداد انگشت شماری این قاعده کلی را رعایت می نمایند. این کار به بیرون راندن ذرات مواد غذایی یاری می نماید. هرچه بیشتر ذرات بین لثه و دندان باقی بمانند، فشار بیشتری وارد شده و احتمال بیشتری می رود که دندان و لثه دچار عفونت شده و درد گیرند. بنابراین، هنگامی که از نخ دندان استفاده می کنید بایستی این کار را به آرامی انجام دهید، به این دلیل که لثه های شما نبایستی تحریک شوند.

جویدن سبزه گندم و یا شستشوی دهان با آب آن، می تواند در کاهش دندان درد شگفتی کند.

ـ در حالی که چای یا جوشانده ولرم نعناع به اسم شستشوی دهان استفاده می شود، میزان کمی از عصاره نعناع را جهت تسکین درد دندان بر روی لثه آسیب دیده قرار دهید. گفته می شود که مصرف چای نعناع بعلاوه برای این منظور مفید می باشد. حتی برگ های خشک شده این گیاه را می توان روی دندانی که درد می نماید به مدت 20 دقیقه گذاشته تا موجب تسکین درد شود.

به منظور کاهش دردِ دندان، برش هایی از پیاز را جویده و یا آنها را در ناحیه ای که درد می نماید، قرار دهید.

ـ میخک نوعی ادویه می باشد که خواص دارویی متنوعی دارد. چنانچه روغن میخک در دسترس دارید، چند قطره از آن را روی دندان و لثه ای که درد می نماید، بریزید (در صورت لزوم آن را رقیق کنید). ماهیت میخک ضد درد بودن آن است که درد را کاهش می دهد. اگر روغن میخک در دسترس ندارید، جهت تسکین درد می توانید به جویدن و یا قرار دادن یک میخک کامل بر روی ناحیه ای که درد می نماید، متوسل شوید. به یاد داشته باشید که استفاده از روغن میخک در صورتی مفید فایده واقع می شود که آن را با احتیاط مصرف نمایید، با این حال، اگر به طور تصادفی میزان زیادی از آن خورده شود، ممکن است مسائل تنفسی و یا آسیب کبدی را بوجود آورد.

شستشو با آب نمک ولرم می تواند موجب تسکین دندان درد شود

ـ اگر احتمال دادید که همراه با دندان درد دچار آبسه شده اید، در این صورت میزانی جو دو سر را روی آن قرار دهید. گفته می شود که این کار جهت بیرون کشیدن چرک مفید می باشد. بعلاوه درد کاهش خواهد یافت.

پودر فلفل سیاه را با کمی نمک مخلوط نموده و خمیری از آن درست کنید، جهت تسکین درد، دو مرتبه در روز از آن بهره ببرید.

ـ برشهای ضخیم خیار را در اطراف دندانی که درد می نماید گذاشته تا درد آن تسکین یابد. بعلاوه می توانید پیش از استفاده از این برشها، آنها را در یخچال قرار دهید به این دلیل که اعصاب اطراف ناحیه ای که درد می نماید را بی حس می سازد. با این حال، چنانچه دندان های شما به شدت درد می نماید، برش های خیار را در دمای عادی اتاق بهره ببرید.

عصاره وانیل اگر بر روی دندانی که درد می نماید قرار داده شود، می تواند موجب تسکین درد شود.

یک گلوله پنبه را برداشته و میزانی عصاره وانیل اصل را روی آن ریخته و در ناحیه ملتهب شده قرار دهید، از بی حس شدن این ناحیه و در نتیجه کاهش درد، شگفت زده خواهید شد.

آنقوزه (صمغى بدبو از انواع گیاهان آسیایى ) محصولی معجزه آسا است که می تواند موجب تسکین فوری درد دندان شود.

نصف قاشق از آن را برداشته، و با کمی آب لیمو مخلوط نموده و خمیری از آن درست کنید. این خمیر را گرم کنید تا زمانی که گرمای آن به حدی باشد که به راحتی با یک گلوله پنبه روی محل دردناک قرار دهید.

به منظور تسکین درد خمیری از سیر و میزانی سنگ نمک را بر روی دندانی که درد می نماید، قرار دهید.

کسانی که نسبت به سیر آلرژی دارند، ممکن است دچار تنگی نفس، سرگیجه، و یا تعریق بیش از حد شوند، بنابراین احتیاط لازم را بایستی به عمل آورید.

خمیری از پوست درخت برگ بو و سرکه را برای از بین بردن دندان درد بهره ببرید

می توانید درمان های خانگی فوق الذکر را امتحان کنید؛ با این حال، اگر علائم تداوم یافتند و یا بدتر شدند، به یک دندانپزشک مراجعه نموده تا به موقع درمان لازم روی آن انجام شود. بهتر است به منظور تشخیص دلیل زمینه ای ممکنه، توصیه های دندانپزشک خود را پیش گیرید، حتی اگر علائم با داروهای خانگی فروکش کردند.

جلوگیری از درد دندان

اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارند، که می توانند جهت مقابله با بروز دندان درد به طور مؤثری استفاده شوند. پس از صرف هر وعده غذا و در زمان خواب، دهان خود را با آب نمک ولرم بشویید. اگر این کار مؤثر واقع نشد، از تکنیک نخ دندان بهره ببرید. هر روز صبح، به آرامی لثه خود را ماساژ دهید. بنابراین دفعه بعد که دچار دندان درد شدید، با دقت کابینت و قفسه های آشپزخانه را بگردید ممکن است در آنجا یک یا دو داروی خانگی پیدا کنید!

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته شود. مراجعه به دندانپزشک خود بی خطرترین راه تشخیص و درمان هرگونه بیماری دهان و دندان است. منبع مقاله :

متن منابع

منبع: راسخون

به "درمان های خانگی جهت تسکین دندان درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی جهت تسکین دندان درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید